Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomessa ollaan niin allergisia ja sairaita?

Vierailija
20.11.2014 |

Tuntuu että nykyään lähes jokainen lapsi on jotenkin hyperallerginen jollekin tai sitten jotenkin todella sairas.

Kävimme ystäväni kanssa Italiassa ja hänen lapsellaan on pitkä lista ruoka-allergioita. Olivat joka ravintolassa ihan ihmeissään kun lapsella oli noin monta allergiaa.

Mikä ihme meitä suomalaisia sairastuttaa?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:52"]

Allergiat ovat itse aiheutettuja. Samoin autoimmuunitaudit.

[/quote] 

Niin ne erikoislääkärit väittää. Rokotuksista lähtöisin 

Vierailija
42/54 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:01"]

[/quote] 

[/quote]

Taidat elää jossakin rinnakkaistodellisuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jenkeissä mukavuuskeisarinleikkaukset ovat aiheuttaneet sen, että leikkauksella syntyvä vauva ei saa sitä bakteeriryöppyä, mitä alateitse syntyvä vauva saa. Ja jenkeillä siis asia on oikeasti huomattu. Tästä oli jokin aika sitten juttua.

Vierailija
44/54 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Liiallinen hygienia ruoanlaitossa sekä kotieläinkontaktien välttäminen lisää italialaistutkimuksen mukaan allergioita. Tutkijat pystyivät ensimmäistä kertaa osoittamaan, että ulosteperäisten tartuntatautien sairastaminen antaa paremman suojan allergioita vastaan kuin ilmateitse kulkeutuvat taudit, kertoo British Medical Journal.--" http://www.tohtori.fi/?page=5033584&id=3390754

Vierailija
45/54 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:52"]

Meillä on kaksi lasta ja molemmat ovat olleet pieninä moniallergisia. Kummallakaan nämä allergiat eivät näkyneet verikokeissa. Allergiat näkyivät ja kuuluivat kuitenkin selvästi lapsistamme myös lääkärin mielestä. Lasten ensimmäiset elinvuoden ovat olleet järkyttävän raskaita. Raskaimmaksi olen kokenut ihmiset jotka ovat vähätellen lastemme allergioita. Lastenlääkäri alkoi vaahdota minulle liiasta hygieniasta yms. Oli aika hämmästynyt, kun kerroin elämästämme. Asumme maalla, lähimmälle asfalttitielle yli 5 km (tämä kilometriraja on kuulemma merkittävä tieto), kotieläiminä koira, kissoja ja kanoja, ruoka itse viljeltyä ja/tai luomua, lapset on mönkineen paskassa pihalla syntymästään lähtien :) On se kumma, että molemmat ovat silti reakoineet ruokiin jo alle 2 kk iässä. Käypähoiyosuodituksen mukaisesti esikoista altistettiin eri ruoka-aineille jatkuvasti. Lopputuloksena oli jatkuvasti kipua itkevä lapsi, jolla oli iho verillä. Lopulta lapsen kehitys 6kk iässä pysähtyi. 12kk neuvolassa saimme lähetteen fysioterapiaan (ei varaa jaloilleen, ei istu, ei edes yritä liikkua millään tavalla). Fysioterapeutti nosti melkoisen metelin, kun näki lapsen huonon ihon ja itkuisuiden. Hän määräsi kaikki altistuneet lopetettavijsi välittömästi. Lapsi alkoi taas kehittyä ja sai kurottua ilätasonsa kiinni. Tämän jälkeen olen kyseenalaistanut käyhoitosuositukset ja lääkäreiden puheet aika voimakkaasti. Rotaatiomenetrlmällä ja erittäin pienillä annoksilla sekä pitkillä aikaväleillä saimme lopulta tulosta aikaan. Esikoinen söi 12kk iässä 8 ruoka-ainetta, 2v iässä 12 ruoka-ainetta, 3v iässä 20 ruoka-ainetta, nyt 5v poissa on enää muutamia ruokia (esim. Kananmuna ja sitrukset). Ja kyllä vieläkin sappi kiehahtaa, kun joku kehtaa aliarvioida lastemme tilannetta.

[/quote]

Taisit siivota liikaa kotia...
[/quote]

Millähän ajalla olisin siivonnut? Meidän itkevien lasten hoidossa ja ruokien laitossa oli sen verran hommaa, ettei tullut paljon siivoiltua. Enpä osannut siitä pahasta siivosta ja likaisuudesta silloin nauttia. Nykyisin meillä on paljon puhtaampaa. Kysyin kyllä usein lääkäriltä, että mitä olen tehnyt lasten kanssa väärin, kun ovat näin sairaita. Ei se lääkäri osannut vastausta antaa, tuskin siihen kykenee av:kaan.

Alkuperäisestä kirjoituksesta jäi mainitsematta, että en koskaan ole ymmärtänyt ylihysteriaa missään asiassa. On varmasti niitä ylireakoiviakin äitejä. Tällaiset keskustelut ja vähättely ovat vaan tosi ikäviä meille joilla ongelma on/on ollut todellinen.

Vierailija
46/54 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:01"]

[/quote] 

[/quote]

Ei, vaan normaalien pöpöjen puutteesta johtuvia. Miettikää vaikka sitä hysteriaa, mikä seuraa ripulista. Kohtuuripulihan on hyödyllinen, olisi lapselle eduksi saada tarttuva ripuli.

Vierailija
47/54 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:25"]

rokotukset ja ylenpalttinen lääkkeiden syönti 

[/quote]

Tuskin. Millä lailla kuvittelet rokotteiden aiheuttavan allergioita? Tunnetko edes rokotusten toimintamekanismeja, vai soitatko vain suutasi magneettimediasta opetellulla papukaijatoistolla? 

Syötkö/syökö lapsesi muuta kuin luomulihaa? Antibioottiallergisille kun ei suositella edes lohta tai broileria ruokavalioon niiden sisältämän suuren antibioottimäärän vuoksi. Että kyllä niitä lääkkeitä saa reilusti jokainen peruslihansyöjä.

Meidän perheemme syö pääasiassa luomukasvisrukaa, joskus harvoin järvikalaa ja luomulihaa. Koskaan vielä eivät lapset ole tarvinneet antibiootteja tai muita lääkkeitä. Rokotuksia ei ole käynyt mielessäkään olla ottamatta, oman ammattitaidon vuoksi ymmärrän niiden tärkeyden ja merkityksen yksilön, sekä yhteiskunnan kannalta.

Itse uskoisin tämän allergiabuumin johtuvan enemmän yhteiskunnan medikalisoitumisesta, että punoitukset ja näpyt eivät ole arkipäivää, vaan niiden "täytyy" johtua jostain. Sama on nähtävissä mm. USA:ssa.

Lisähuomiona toteaisin, että itselläni ei ole allergioita, eikä lapsillani ole. Minun suvussani ei ole allergioita, enkä tunne ketään allergista ihmistä/lasta, ainakaan siis niin läheisesti, että tietäisin allergiasta. Anoppini väittää mieheni olleen hyvin, hyvin allerginen lapsi ja hänen olevan edelleen allerginen. Tosiasiassa mies ei ole millekään allerginen, liekö koskaan ollutkaan. Anoppi itse juoksee edelleen joka viikko lääkärissä/sairaalassa milloin minkäkin vaivan (useammin keksityn, kuin toden) kanssa. Tässä tapauksessa uskon kyllä allergioiden johtuneen ihan anopin mielikuvituksesta. 

[/quote Enpä ikinä osta luomuruokaa ihan vaan sen kalliin hinnan vuoksi. Ylimainostettua muutenkin. En sairasta oikeastaan koskaan.. Pieni nuha saattaa olla 2-3 vuoden välein eipä muuta. Toisaalta syön kyllä terveellisesti, liikun paljon ja pidän maalaisjärjen mukana pukeutumisessa.

T. Mies 30v

[/quote]http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194685718513/artikkeli/puheenaihe+7+syyta+miksi+luomuhossotys+tympii.html

http://www.talouselama.fi/uutiset/luulitko+luomruoan+olevan+ymparistoystavallisin+vaihtoehto++jopa+huonompi/a2252193

Vierailija
48/54 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:52"] Meillä on kaksi lasta ja molemmat ovat olleet pieninä moniallergisia. Kummallakaan nämä allergiat eivät näkyneet verikokeissa. Allergiat näkyivät ja kuuluivat kuitenkin selvästi lapsistamme myös lääkärin mielestä. Lasten ensimmäiset elinvuoden ovat olleet järkyttävän raskaita. Raskaimmaksi olen kokenut ihmiset jotka ovat vähätellen lastemme allergioita. Lastenlääkäri alkoi vaahdota minulle liiasta hygieniasta yms. Oli aika hämmästynyt, kun kerroin elämästämme. Asumme maalla, lähimmälle asfalttitielle yli 5 km (tämä kilometriraja on kuulemma merkittävä tieto), kotieläiminä koira, kissoja ja kanoja, ruoka itse viljeltyä ja/tai luomua, lapset on mönkineen paskassa pihalla syntymästään lähtien :) On se kumma, että molemmat ovat silti reakoineet ruokiin jo alle 2 kk iässä. Käypähoiyosuodituksen mukaisesti esikoista altistettiin eri ruoka-aineille jatkuvasti. Lopputuloksena oli jatkuvasti kipua itkevä lapsi, jolla oli iho verillä. Lopulta lapsen kehitys 6kk iässä pysähtyi. 12kk neuvolassa saimme lähetteen fysioterapiaan (ei varaa jaloilleen, ei istu, ei edes yritä liikkua millään tavalla). Fysioterapeutti nosti melkoisen metelin, kun näki lapsen huonon ihon ja itkuisuiden. Hän määräsi kaikki altistuneet lopetettavijsi välittömästi. Lapsi alkoi taas kehittyä ja sai kurottua ilätasonsa kiinni. Tämän jälkeen olen kyseenalaistanut käyhoitosuositukset ja lääkäreiden puheet aika voimakkaasti. Rotaatiomenetrlmällä ja erittäin pienillä annoksilla sekä pitkillä aikaväleillä saimme lopulta tulosta aikaan. Esikoinen söi 12kk iässä 8 ruoka-ainetta, 2v iässä 12 ruoka-ainetta, 3v iässä 20 ruoka-ainetta, nyt 5v poissa on enää muutamia ruokia (esim. Kananmuna ja sitrukset). Ja kyllä vieläkin sappi kiehahtaa, kun joku kehtaa aliarvioida lastemme tilannetta. [/quote] Taisit siivota liikaa kotia... [/quote] Millähän ajalla olisin siivonnut? Meidän itkevien lasten hoidossa ja ruokien laitossa oli sen verran hommaa, ettei tullut paljon siivoiltua. Enpä osannut siitä pahasta siivosta ja likaisuudesta silloin nauttia. Nykyisin meillä on paljon puhtaampaa. Kysyin kyllä usein lääkäriltä, että mitä olen tehnyt lasten kanssa väärin, kun ovat näin sairaita. Ei se lääkäri osannut vastausta antaa, tuskin siihen kykenee av:kaan. Alkuperäisestä kirjoituksesta jäi mainitsematta, että en koskaan ole ymmärtänyt ylihysteriaa missään asiassa. On varmasti niitä ylireakoiviakin äitejä. Tällaiset keskustelut ja vähättely ovat vaan tosi ikäviä meille joilla ongelma on/on ollut todellinen.

[/quote]

Oletko pulska vai laiha?

Vierailija
49/54 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
50/54 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:52"] Meillä on kaksi lasta ja molemmat ovat olleet pieninä moniallergisia. Kummallakaan nämä allergiat eivät näkyneet verikokeissa. Allergiat näkyivät ja kuuluivat kuitenkin selvästi lapsistamme myös lääkärin mielestä. Lasten ensimmäiset elinvuoden ovat olleet järkyttävän raskaita. Raskaimmaksi olen kokenut ihmiset jotka ovat vähätellen lastemme allergioita. Lastenlääkäri alkoi vaahdota minulle liiasta hygieniasta yms. Oli aika hämmästynyt, kun kerroin elämästämme. Asumme maalla, lähimmälle asfalttitielle yli 5 km (tämä kilometriraja on kuulemma merkittävä tieto), kotieläiminä koira, kissoja ja kanoja, ruoka itse viljeltyä ja/tai luomua, lapset on mönkineen paskassa pihalla syntymästään lähtien :) On se kumma, että molemmat ovat silti reakoineet ruokiin jo alle 2 kk iässä. Käypähoiyosuodituksen mukaisesti esikoista altistettiin eri ruoka-aineille jatkuvasti. Lopputuloksena oli jatkuvasti kipua itkevä lapsi, jolla oli iho verillä. Lopulta lapsen kehitys 6kk iässä pysähtyi. 12kk neuvolassa saimme lähetteen fysioterapiaan (ei varaa jaloilleen, ei istu, ei edes yritä liikkua millään tavalla). Fysioterapeutti nosti melkoisen metelin, kun näki lapsen huonon ihon ja itkuisuiden. Hän määräsi kaikki altistuneet lopetettavijsi välittömästi. Lapsi alkoi taas kehittyä ja sai kurottua ilätasonsa kiinni. Tämän jälkeen olen kyseenalaistanut käyhoitosuositukset ja lääkäreiden puheet aika voimakkaasti. Rotaatiomenetrlmällä ja erittäin pienillä annoksilla sekä pitkillä aikaväleillä saimme lopulta tulosta aikaan. Esikoinen söi 12kk iässä 8 ruoka-ainetta, 2v iässä 12 ruoka-ainetta, 3v iässä 20 ruoka-ainetta, nyt 5v poissa on enää muutamia ruokia (esim. Kananmuna ja sitrukset). Ja kyllä vieläkin sappi kiehahtaa, kun joku kehtaa aliarvioida lastemme tilannetta. [/quote] Taisit siivota liikaa kotia... [/quote] Millähän ajalla olisin siivonnut? Meidän itkevien lasten hoidossa ja ruokien laitossa oli sen verran hommaa, ettei tullut paljon siivoiltua. Enpä osannut siitä pahasta siivosta ja likaisuudesta silloin nauttia. Nykyisin meillä on paljon puhtaampaa. Kysyin kyllä usein lääkäriltä, että mitä olen tehnyt lasten kanssa väärin, kun ovat näin sairaita. Ei se lääkäri osannut vastausta antaa, tuskin siihen kykenee av:kaan. Alkuperäisestä kirjoituksesta jäi mainitsematta, että en koskaan ole ymmärtänyt ylihysteriaa missään asiassa. On varmasti niitä ylireakoiviakin äitejä. Tällaiset keskustelut ja vähättely ovat vaan tosi ikäviä meille joilla ongelma on/on ollut todellinen.

[/quote]

Oletko pulska vai laiha?
[/quote]

Olen normaalipainoinen 170cm/65kg. Mitä tekemistä sillä on tämän asian kanssa?

Vierailija
51/54 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:06"] [quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:52"] Meillä on kaksi lasta ja molemmat ovat olleet pieninä moniallergisia. Kummallakaan nämä allergiat eivät näkyneet verikokeissa. Allergiat näkyivät ja kuuluivat kuitenkin selvästi lapsistamme myös lääkärin mielestä. Lasten ensimmäiset elinvuoden ovat olleet järkyttävän raskaita. Raskaimmaksi olen kokenut ihmiset jotka ovat vähätellen lastemme allergioita. Lastenlääkäri alkoi vaahdota minulle liiasta hygieniasta yms. Oli aika hämmästynyt, kun kerroin elämästämme. Asumme maalla, lähimmälle asfalttitielle yli 5 km (tämä kilometriraja on kuulemma merkittävä tieto), kotieläiminä koira, kissoja ja kanoja, ruoka itse viljeltyä ja/tai luomua, lapset on mönkineen paskassa pihalla syntymästään lähtien :) On se kumma, että molemmat ovat silti reakoineet ruokiin jo alle 2 kk iässä. Käypähoiyosuodituksen mukaisesti esikoista altistettiin eri ruoka-aineille jatkuvasti. Lopputuloksena oli jatkuvasti kipua itkevä lapsi, jolla oli iho verillä. Lopulta lapsen kehitys 6kk iässä pysähtyi. 12kk neuvolassa saimme lähetteen fysioterapiaan (ei varaa jaloilleen, ei istu, ei edes yritä liikkua millään tavalla). Fysioterapeutti nosti melkoisen metelin, kun näki lapsen huonon ihon ja itkuisuiden. Hän määräsi kaikki altistuneet lopetettavijsi välittömästi. Lapsi alkoi taas kehittyä ja sai kurottua ilätasonsa kiinni. Tämän jälkeen olen kyseenalaistanut käyhoitosuositukset ja lääkäreiden puheet aika voimakkaasti. Rotaatiomenetrlmällä ja erittäin pienillä annoksilla sekä pitkillä aikaväleillä saimme lopulta tulosta aikaan. Esikoinen söi 12kk iässä 8 ruoka-ainetta, 2v iässä 12 ruoka-ainetta, 3v iässä 20 ruoka-ainetta, nyt 5v poissa on enää muutamia ruokia (esim. Kananmuna ja sitrukset). Ja kyllä vieläkin sappi kiehahtaa, kun joku kehtaa aliarvioida lastemme tilannetta. [/quote] Taisit siivota liikaa kotia... [/quote] Millähän ajalla olisin siivonnut? Meidän itkevien lasten hoidossa ja ruokien laitossa oli sen verran hommaa, ettei tullut paljon siivoiltua. Enpä osannut siitä pahasta siivosta ja likaisuudesta silloin nauttia. Nykyisin meillä on paljon puhtaampaa. Kysyin kyllä usein lääkäriltä, että mitä olen tehnyt lasten kanssa väärin, kun ovat näin sairaita. Ei se lääkäri osannut vastausta antaa, tuskin siihen kykenee av:kaan. Alkuperäisestä kirjoituksesta jäi mainitsematta, että en koskaan ole ymmärtänyt ylihysteriaa missään asiassa. On varmasti niitä ylireakoiviakin äitejä. Tällaiset keskustelut ja vähättely ovat vaan tosi ikäviä meille joilla ongelma on/on ollut todellinen. [/quote] Oletko pulska vai laiha? [/quote] Olen normaalipainoinen 170cm/65kg. Mitä tekemistä sillä on tämän asian kanssa?

[/quote]

Mietin, että jos tuo johtuu suolistosta. Niin pohdin, miten se korreloisi painon kanssa. Todennäköisesti suolisto on ollut epätasapainossa. Sinulla raskausaikana tai lapsillasi heidän synnyttyä. Tosi ikävä juttu kyllä kuulla, otan osaa, varmasti on ollut raskasta. Tosi hyvä, että jatkoitte altistamista pikku hiljaa.

Vierailija
52/54 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:06"] [quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:52"] Meillä on kaksi lasta ja molemmat ovat olleet pieninä moniallergisia. Kummallakaan nämä allergiat eivät näkyneet verikokeissa. Allergiat näkyivät ja kuuluivat kuitenkin selvästi lapsistamme myös lääkärin mielestä. Lasten ensimmäiset elinvuoden ovat olleet järkyttävän raskaita. Raskaimmaksi olen kokenut ihmiset jotka ovat vähätellen lastemme allergioita. Lastenlääkäri alkoi vaahdota minulle liiasta hygieniasta yms. Oli aika hämmästynyt, kun kerroin elämästämme. Asumme maalla, lähimmälle asfalttitielle yli 5 km (tämä kilometriraja on kuulemma merkittävä tieto), kotieläiminä koira, kissoja ja kanoja, ruoka itse viljeltyä ja/tai luomua, lapset on mönkineen paskassa pihalla syntymästään lähtien :) On se kumma, että molemmat ovat silti reakoineet ruokiin jo alle 2 kk iässä. Käypähoiyosuodituksen mukaisesti esikoista altistettiin eri ruoka-aineille jatkuvasti. Lopputuloksena oli jatkuvasti kipua itkevä lapsi, jolla oli iho verillä. Lopulta lapsen kehitys 6kk iässä pysähtyi. 12kk neuvolassa saimme lähetteen fysioterapiaan (ei varaa jaloilleen, ei istu, ei edes yritä liikkua millään tavalla). Fysioterapeutti nosti melkoisen metelin, kun näki lapsen huonon ihon ja itkuisuiden. Hän määräsi kaikki altistuneet lopetettavijsi välittömästi. Lapsi alkoi taas kehittyä ja sai kurottua ilätasonsa kiinni. Tämän jälkeen olen kyseenalaistanut käyhoitosuositukset ja lääkäreiden puheet aika voimakkaasti. Rotaatiomenetrlmällä ja erittäin pienillä annoksilla sekä pitkillä aikaväleillä saimme lopulta tulosta aikaan. Esikoinen söi 12kk iässä 8 ruoka-ainetta, 2v iässä 12 ruoka-ainetta, 3v iässä 20 ruoka-ainetta, nyt 5v poissa on enää muutamia ruokia (esim. Kananmuna ja sitrukset). Ja kyllä vieläkin sappi kiehahtaa, kun joku kehtaa aliarvioida lastemme tilannetta. [/quote] Taisit siivota liikaa kotia... [/quote] Millähän ajalla olisin siivonnut? Meidän itkevien lasten hoidossa ja ruokien laitossa oli sen verran hommaa, ettei tullut paljon siivoiltua. Enpä osannut siitä pahasta siivosta ja likaisuudesta silloin nauttia. Nykyisin meillä on paljon puhtaampaa. Kysyin kyllä usein lääkäriltä, että mitä olen tehnyt lasten kanssa väärin, kun ovat näin sairaita. Ei se lääkäri osannut vastausta antaa, tuskin siihen kykenee av:kaan. Alkuperäisestä kirjoituksesta jäi mainitsematta, että en koskaan ole ymmärtänyt ylihysteriaa missään asiassa. On varmasti niitä ylireakoiviakin äitejä. Tällaiset keskustelut ja vähättely ovat vaan tosi ikäviä meille joilla ongelma on/on ollut todellinen. [/quote] Oletko pulska vai laiha? [/quote] Olen normaalipainoinen 170cm/65kg. Mitä tekemistä sillä on tämän asian kanssa?

[/quote]

Mietin, että jos tuo johtuu suolistosta. Niin pohdin, miten se korreloisi painon kanssa. Todennäköisesti suolisto on ollut epätasapainossa. Sinulla raskausaikana tai lapsillasi heidän synnyttyä. Tosi ikävä juttu kyllä kuulla, otan osaa, varmasti on ollut raskasta. Tosi hyvä, että jatkoitte altistamista pikku hiljaa.
[/quote]

Tulee nyt pitkä lainaus ketju. Anteeksi tuo ikävä vastaustyylini, aina vaan tämä aihe kuumentaa vähän liikaakin tunteita. Tiedän, että lasten suoliston joutuivat alussa koville. Molemmat synnytykset olivat vaikeita ja sain pahan tulehduksen. Vahvaa antibioottia siis meni imetyksen myötä vauvoillekin kunnon satsit. Lastenlääkärin mielestä sillä ei ole voinut olla merkitystä. Itse olen kuitenkin vahvasti erimieltä.

Vierailija
53/54 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lapsena allerginen tomaatille, Kiiwille ja olin laktoosi-intolerikko. Tomaattia ja Kiiwiä aloin syömään ja totuin niihin varsin nopeasti. Laktoositonta maitoa aloin juomaan aikuisena, kun opiskelijana ostin aina sitä halvinta.

Ja allergia kahdessa ensimmäisessä oli just tätä että iho helähti punaiseksi yms. Meni ohi ajan kanssa kun olin alkanut syömään allergisoivia ruoka-aineita säännöllisesti

Vierailija
54/54 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 18:47"]

Sama juttu et miks suomessa on nii paljo laktoori-intorelantikkoja, ja näiden tulee käyttää laktoositonta maitoa. Sen sijaaan jos laktoosi-intorelantikko syö jäätelöä Italiassa niin se ei pistä pönttöä sekaisin. Suomessa on paljon diabetestä ja muita kansansairauksia. Onko vika ruokavaliossa?

[/quote]

Liian vähäiset d-vitamiinipitoisuudet. Näin pimeässä maassa pitäisi syödä tuota tosi paljon enemmän.