Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voihan gradu

Vierailija
20.11.2014 |

Olen nauttinut suunnattomasti opinnoistani, mutta nyt kun enää gradu on jäljellä, on alkanut todenteolla tökkiä. Masentaa. :( Enää tämä lopputyö on unelma-ammattiini valmistumisen esteenä. Mahdankohan ikinä valmistua. :(

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Onko aihe kiinnostava ja sinua inspiroiva? Gradunkaan ei tarvitse olla mikään mestariteos, jos ei tavoittele jatko-opiskelupaikkaa tai gradu ei ole tarpeellinen työnhakua varten. Varmasti vielä valmistut! Ja jos kovasti tökkii, niin pidä pieni breikki opiskelusta.

Vierailija
2/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 17:14"]

Tsemppiä! Onko aihe kiinnostava ja sinua inspiroiva? Gradunkaan ei tarvitse olla mikään mestariteos, jos ei tavoittele jatko-opiskelupaikkaa tai gradu ei ole tarpeellinen työnhakua varten. Varmasti vielä valmistut! Ja jos kovasti tökkii, niin pidä pieni breikki opiskelusta.

[/quote]

Aihe ei ole kauhean inspiroiva, mutta ohjaajani on avulias ja aineisto jo kerätty. Itse kirjoitusprosessi vain tuntuu ylitsepääsemättömältä. Meidän laitoksella sattuu olemaan niin hyviä opiskelijoita, ettei omat taidot tunnu riittävän mihinkään. :(

Mutta joo, eiköhän se siitä. Kiitos tsempeistä, olet kiva!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi juomaan punaviiniä kirjoitusvaiheessa. Auttaa luovuuteen ja itsekritiikkiin. Oikoluku sitten selvin päin :)

Vierailija
4/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 17:22"]

Suosittelen lämpimästi juomaan punaviiniä kirjoitusvaiheessa. Auttaa luovuuteen ja itsekritiikkiin. Oikoluku sitten selvin päin :)

[/quote]

Samaa olen kuullut kirjoittamisen parissa työskenteleviltä kavereiltani. :D Pitäisiköhän pyörtää gradua varten periaatteeni (olen absolutisti). :p Mutta kiitos vinkistä, pidän tämän mielessä, joa oikein epätoivoiselta alkaa tuntua. :)

Vierailija
5/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 17:05"]

Olen nauttinut suunnattomasti opinnoistani, mutta nyt kun enää gradu on jäljellä, on alkanut todenteolla tökkiä. Masentaa. :( Enää tämä lopputyö on unelma-ammattiini valmistumisen esteenä. Mahdankohan ikinä valmistua. :(

[/quote]

Minä olin samassa tilanteessa neljä vuotta sitten. Kaikki opiskelut valmiina, vain gradu jäljellä. Nyt neljä vuotta myöhemmin gradu on vielä puolivalmiina, ja mitään muuta en ole tehnyt tänä aikana (esim. ollut työelämässä). Valmistuminen pelottaa niin paljon. Itsetunto on niin huono etten voi kohdata ihmisiä työelämässä, ja ottaen huomioon että minulla on nyt neljän vuoden aukko CV:ssä, tuskin työelämään pääsenkään. Roikun vain yliopiston kirjoilla ja tulevaisuudenodotukset ovat lamaannuttaneet minut.

Vierailija
6/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisikohan hampun poltto kirjoitusvaiheessa? Oijeasti pieni hiprakka voisi vähentää itsekritiikkiä.

Vierailija
7/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin gradu kesken eikä lämmitä yhtään, että mun graduryhmässä oli laadukkaita töitä vireillä ja lahjakkaita tyyppejä, jotka tekevät hyvän gradun. Mutta laita nyt kuitenkin vaan työ vireille. Se on kuitenkin riittävää, että se on edes jonkinlainen eikä tarvi olla mestariteos. Mun työssä sellaista pelkoa nyt ei olekaan mutta itsekin ymmärrän, että tärkeintä vaan olis se tekeminen, sitten sitä pääsee hiomaan ja parantelemaan.

Vierailija
8/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 17:28"]

Auttaisikohan hampun poltto kirjoitusvaiheessa? Oijeasti pieni hiprakka voisi vähentää itsekritiikkiä.

[/quote]

No jos minulla on pieni kynnys jo punaviiniin, niin en kyllä taida hamppuun koskea. :''D Mutta tottahan se on, että pieni päihtymystila saattaisi vähentää itsekritiikkiä, josta valitettavasti kärsin.

Vierailija
9/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 17:27"]

Minä olin samassa tilanteessa neljä vuotta sitten. Kaikki opiskelut valmiina, vain gradu jäljellä. Nyt neljä vuotta myöhemmin gradu on vielä puolivalmiina, ja mitään muuta en ole tehnyt tänä aikana (esim. ollut työelämässä). Valmistuminen pelottaa niin paljon. Itsetunto on niin huono etten voi kohdata ihmisiä työelämässä, ja ottaen huomioon että minulla on nyt neljän vuoden aukko CV:ssä, tuskin työelämään pääsenkään. Roikun vain yliopiston kirjoilla ja tulevaisuudenodotukset ovat lamaannuttaneet minut.

[/quote]

:( Voi ei. Valtavasti tsemppiä sinulle! Ap

Vierailija
10/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaajan tarkoitus on antaa vinkkejä, miten yltäisit mahdollisimman hyvään arvosanaan.  Pyydät ohjausta ja vinkkejä kirjoitusprosessin aikana, jolloin et eksy väärille urille. Kelpaako sinulle vain paras arvosana? Käytännössähän heikkoja arvosanoja annetaan harvemmin - riippuen varmaan alasta. Kun teet joka päivä jotain, huomaat olevasi pidemmällä kuin uskotkaan. Jos tänään ei maita kirjoitus, hio vaikka taulukoita, lähteitä jne.

Vierailija
11/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 17:32"]

Mullakin gradu kesken eikä lämmitä yhtään, että mun graduryhmässä oli laadukkaita töitä vireillä ja lahjakkaita tyyppejä, jotka tekevät hyvän gradun. Mutta laita nyt kuitenkin vaan työ vireille. Se on kuitenkin riittävää, että se on edes jonkinlainen eikä tarvi olla mestariteos. Mun työssä sellaista pelkoa nyt ei olekaan mutta itsekin ymmärrän, että tärkeintä vaan olis se tekeminen, sitten sitä pääsee hiomaan ja parantelemaan.

[/quote]

Joo, se on kyllä tuskaa olla graduseminaarissa lahjakkaiden huippuopiskelijoiden kanssa. Minun työstäni ei mitään positiivista sanottu. :( Graduseminaarissa ei kyllä luojan kiitos enää tarvitse käydä (joten gradu on jo kyllä aluillaan). Jos graduseminaarista pitäisi saada apua työn valmistumiseen, niin ei kyllä minun kohdallani tavoitteiseen päästy.

Vierailija
12/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä palautan tämän mörön nyt tällä viikolla. Olisi vielä pientä sanojen ja lauseiden hiontaa mutta en enää meinaa jaksaa tulee niin korvista ulos koko aihe vaikka Se periaatteessa mielenkiintoinen onkin. Nytkin Pitäs tehdä mutta mä vaan nukun peiton alla. !:D

Vierailija
13/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 17:27"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 17:22"]

[/quote]

Samaa olen kuullut kirjoittamisen parissa työskenteleviltä kavereiltani. :D Pitäisiköhän pyörtää gradua varten periaatteeni (olen absolutisti). :p Mutta kiitos vinkistä, pidän tämän mielessä, joa oikein epätoivoiselta alkaa tuntua. :)

[/quote]

Olen samaa mieltä. Jotenkin sinun on päihdyttävä, oli se sitten kannabis, vodka tai punaviini.

Vierailija
14/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 17:39"]

Ohjaajan tarkoitus on antaa vinkkejä, miten yltäisit mahdollisimman hyvään arvosanaan.  Pyydät ohjausta ja vinkkejä kirjoitusprosessin aikana, jolloin et eksy väärille urille. Kelpaako sinulle vain paras arvosana? Käytännössähän heikkoja arvosanoja annetaan harvemmin - riippuen varmaan alasta. Kun teet joka päivä jotain, huomaat olevasi pidemmällä kuin uskotkaan. Jos tänään ei maita kirjoitus, hio vaikka taulukoita, lähteitä jne.

[/quote]

Mulla ei arvosanalla juuri mitään väliä ole, koska olen valmistumassa kuitenkin ammattiin, jolla toistaiseksi on hyvin töitä. C:stä olisin jo todella tyytyväinen. :)

Pitänee yrittää tosiaan tehdä joka päivä edes vähän jotain gradun eteen. Ensi kesäkuussa olisi ihanaa alkaa työnhakuun. Loppuharjoittelussa oli niin mahtavaa, että odotan vain sitä, että pääsisin töihin.

Vierailija
15/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 17:40"]

Mä palautan tämän mörön nyt tällä viikolla. Olisi vielä pientä sanojen ja lauseiden hiontaa mutta en enää meinaa jaksaa tulee niin korvista ulos koko aihe vaikka Se periaatteessa mielenkiintoinen onkin. Nytkin Pitäs tehdä mutta mä vaan nukun peiton alla. !:D

[/quote]

Oi, onnea! :) Mahtavaa!

Ap

Vierailija
16/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 17:32"]

[/quote] Lahjakkuuskaan ei auta, mikäli on opiskelukyvytön

Vierailija
17/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Mä tein gradua hitaasti. Mitä siinä nyt meni 7 vuotta. Tein siis kaikkea muuta siinä välissä ja lopulta rypistin 2kk ja sain sen kasaan ja palautin. Vitsi sitä tunnetta! En kyllä vieläkään tajua, että mä sain jotakin vietyä loppuun saakka.

Vierailija
18/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 17:51"]

Tsemppiä! Mä tein gradua hitaasti. Mitä siinä nyt meni 7 vuotta. Tein siis kaikkea muuta siinä välissä ja lopulta rypistin 2kk ja sain sen kasaan ja palautin. Vitsi sitä tunnetta! En kyllä vieläkään tajua, että mä sain jotakin vietyä loppuun saakka.

[/quote]

Oli kyllä varmasti mahtava tunne. :) Kiitos tsempeistä! Ap

Vierailija
19/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma, onko kannabis oikea ratkaisu. Eikös se tee ihmisestä flegmaattisen oleilijan? Jos kokaa ennemmin, vaikka puhdasta tavaraa ei taida näiltä leveysasteilta saada. No ei se liian puhdasta saa ollakaan, ettei henki lähde, mutta jos kuitenkin yli 5 prosenttia.

Asiaan. Vaihdetaan gradut. Kirjoittaisin mieluummin jonkun muun gradua kuin omaani, niin ilmeisesti aloittajakin. Tulosta syntyisi.

Vierailija
20/31 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 17:05"]

[/quote]

[/quote]

Ihan sama juttu mulla, ainoastaan aikaa mulla on menny vielä enemmän... en varmaan tuu edes saamaan töitä ikinä omalta alalta, niin hirvee on se aukko cv:ssä... mut sisu ei anna periks, ja kohta pääsen palauttaa gradun viimein! Sit ehkä uusi suunta elämälle, en tiedä...

Tsemppiä meille, ja ap:lle :)