Miten työlästä on opiskella avoimessa yliopistossa?
Mietin jaksanko aloittaa 25 opintopisteen opinnot avoimessa. Ne toteutetaan verkkokurssina. Opiskelen tällä hetkellä myös ammattikorkeakoulussa. Tuo 25 opintopistettä suoritetaan noin kolmessa lukukaudessa. Ei siis kovin nopeasti, mutta vaikea arvioida miten paljon ja kuinka vaativia tehtäviä kurssiin sisältyy. Lisäksi mietin onko verkkoluento katsottavissa "suorana lähetyksenä" vai tallennetaanko se niin että voi katsoa kun parhaiten ehtii? Kertokaa kokemuksia avoimesta yliopistosta :)
Kommentit (3)
Yhdyn edellä olevaan.
Olen verkko-opiskellut, mutta en yliopistossa vaan kauppiksessa. Siellä käytettiin moodlea, jossa oli kurssimateriaali ja siihen liittyviä tehtäviä. Ja sitten joku aikaraja, muutama päivä, viikko. Se oli minulle helpompaa kuin luokassa istuminen, mutta se on persoonakysymys.
Kokeet oli ne, joissa piti olla koneen ääressä sillä kellonlyömällä ja siinä oli aina joku tunti aikaa tehdä koe. Tietysti semmoista kokeita ei voi olla missä ei saisi pitää lähdemateriaalia esillä, sillä kuka sitä valvoisi?
Mä kerkesin hyvin suorittaa 25 op:n paketin amk-opiskelujen ohella. Suoritustapana oli pelkät esseet kirjallisuuden pohjalta, ei tenttejä tai luentoja. Omaan tahtiin sai suorittaa eikä ollut mitään tiettyjä palautuspäiviä, niin oli suht helppo sovittaa yhteen muitten opiskelujen kanssa.
Jos se on heti sanottu, että kyseessä on verkkokurssi, niin materiaalit tallennetaan johonkin alustalle mistä ne voi käydä lukemassa/katsomassa. Minulla ei ole ainakaan yhtään verkkokurssia ollut missä olisi videolla luento, yleensä on vain esim. powerpointteina luonnot ja muut materiaalit, sitten on tehtäviä mitkä myös tehdään tai palautetaan verkkoalustalle. Itselläni on nyt samaan aikaan kolme verkkokurssia (15op) ja onhan siinä hommaa kun joka viikko on n. vähintään yksi a4:n verran tehtävää joka kurssille, mutta vaikeampaa minulle olisi mennä luennoille istumaan kun töiden ohessa tätä teen.