Mitä ajattelisitte, jos miehenne ei joisi alkoholia?
En tarkoita tilannetta, että hän olisi absolutisti, vaan ainoastaan ei pitäisi juomisesta. Itse en koskaan oppinut käyttämään alkoholia kotona ja vaikka täysi-ikäiseksi tullessani yritin opetella juomaan ja käymään baareissa, niin en kokenut tätä ikinä omaksi. En tuomitse juomista missään nimessä mutta nyt herännyt ajatus, että onko elämästä jäänyt jotain pois, sillä korkeakoulu opiskeluni ovat loppusuoralla ja kertaakaan en ole näissä juhlissa ollut mukana. On myös kiusallista olla sukujuhlissa ja tapaamisissa, joissa saunan jälkeen kaikki ovat tarjoamassa saunaolutta. Vaimoani tilanne ei häiritse ja on itse viettänyt aivan normaalin opiskelijaelämän.
Kommentit (23)
Sopii mulle hyvin! Nuorena tuli kokeiltua, mutta nyt olen ollut jo yli kymmenen vuotta juomatta. Miehenikin vähitellen jätti juomisen ja ihan onnellisia ollaan ilman alkoholia. Ei ole tarvinut kenellekään selitellä.
Vähän ihmettelisin, jos tuo nyt yks kaks lopettaisi juomisen. Tosin jos joku päivä kertoisi, ettei vain maistu, niin mikäs siinä. Kunhan ei valita minun alkoholinkäytöstäni, niin juokoot tai on juomatta.
Ja miksi et voisi mennä juhliin vaimon kanssa? Onko se alkoholituotteiden maku vai mikä, kun et välitä? Baareista saa nykyään kivoja alkoholittomiakin juomia. Ja jos taas vaikka pidät oluen mausta, niin eihän sitä olutta tarvitse juoda niin paljon, että olo muuttuisi epämukavaksi. Jos haluan itse olla baarissa suht selvinpäin, niin juon aina tuopin vettä oluttuopin jälkeen. Ei tule hölmöä oloa, eikä krapulaa seuraavana päivänä :)
Ajattelisin, että hyvä juttu, ei tule ainakaan siitä aiheesta koskaan ongelmaa. Itsekään kun en juo koska en pidä humalasta, en edes nousuhumalasta, vaikka se on monen mielestä juuri se kiva vaihe.