Terveellinen elämä
Tiedän mitä siihen kuuluu. Tai ainakin luulen tietäväni. Haluaisin sitä noudattaa, mutta itsehillintä puuttuu. Listataan asioita, mitä mielestänne kuuluu terveelliseen elämään. Sieltä voi jokainen noukkia parhaat ja alkaa noudattaa. Aloitan, puoli kiloa kasvista päivässä. Ei alkoa.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säännöllinen syöminen, täysjyvähiilareita, kuitua, hedelmiä, kasviksia ja herkuttelu silloin tällöin viikottain!
Oli kyllä puhe terveellisestä elämästä. Säännöllisellä tarkoitat varmastikin usein syömistä, se ei ole tervettä. Viljakuidut vahingoittaa suolistoa, tervettäkö? Hedelmien sokeri rasvoittaa maksan, ok sekin? Herkuttelu viikoittain, siis sokerin mässytystä jee!
Jep, liiallisesta hedelmien syönnistä saatu rasvamaksa on tunnetusti suomalaisten kansantauti...
Ihan turhaan vinoilet, jopa lapsilla esiintyy nykyään rasvamaksaa.
Mikä sun mielestä siis johtuu hedelmistä?? Ei karkista, sipseistä, limsasta, mehusta, mäkkiruuasta jne.
Fruktoosi eli hedelmäsokeri on suurin rasvamaksan aiheuttaja.
Eikä ole mun mielipide.
Olen eri, mutta en myöskään usko, että "oikeat hedelmät" ovat syy lasten rasvamaksoihin. Tai muidenkaan, ellei ihan överiksi ole vetänyt. Hedelmien kuidut estää syömästä niitä määräänsä enempää. Toisin kuin esim mehut - kyllä, myös ne tuoremehut. Montaakohan appelsiinia/omenaa menee yhteen lasilliseen täysmehua? Ainakin 3, veikkaisin. Kuidut puuttuu mehusta, mutta siinä on kaikki hedelmäsokeri. Harva kuitenkaan syö kerralla kolmea appelsiinia.
Aloittajalle - älä juo kaloreita. Niitä kertyy yllättävältä tuntuvista paikoista. Kastikkeissa sama homma.
"Oikeita hedelmiä" et saa enää mistään.
Nii-i... mangoja saa meidän kaupasta, kiiwejä, omenoita, päärynöitä ja mandariinejä, sitruunoja ja appelsiinejä....
Vesimeloni.... kaikki nämä ovat hyviä.
Terveystarkastuksessa 6 kk välein? What? Ei edes työterveyteen, terveyskeskuksesta puhumattakaan, pääse näin pelkkiin tarkastuksiin. Noh, voi tietty maksaa yksityiselle muutaman satasen perusverikokeista ja puntarilla seisomisesta pari kertaa vuodessa...
Oikeita hedelmiä saa just nyt omppupuusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säännöllinen syöminen, täysjyvähiilareita, kuitua, hedelmiä, kasviksia ja herkuttelu silloin tällöin viikottain!
Oli kyllä puhe terveellisestä elämästä. Säännöllisellä tarkoitat varmastikin usein syömistä, se ei ole tervettä. Viljakuidut vahingoittaa suolistoa, tervettäkö? Hedelmien sokeri rasvoittaa maksan, ok sekin? Herkuttelu viikoittain, siis sokerin mässytystä jee!
Jep, liiallisesta hedelmien syönnistä saatu rasvamaksa on tunnetusti suomalaisten kansantauti...
Ihan turhaan vinoilet, jopa lapsilla esiintyy nykyään rasvamaksaa.
Mikä sun mielestä siis johtuu hedelmistä?? Ei karkista, sipseistä, limsasta, mehusta, mäkkiruuasta jne.
Fruktoosi eli hedelmäsokeri on suurin rasvamaksan aiheuttaja.
Eikä ole mun mielipide.
Olen eri, mutta en myöskään usko, että "oikeat hedelmät" ovat syy lasten rasvamaksoihin. Tai muidenkaan, ellei ihan överiksi ole vetänyt. Hedelmien kuidut estää syömästä niitä määräänsä enempää. Toisin kuin esim mehut - kyllä, myös ne tuoremehut. Montaakohan appelsiinia/omenaa menee yhteen lasilliseen täysmehua? Ainakin 3, veikkaisin. Kuidut puuttuu mehusta, mutta siinä on kaikki hedelmäsokeri. Harva kuitenkaan syö kerralla kolmea appelsiinia.
Aloittajalle - älä juo kaloreita. Niitä kertyy yllättävältä tuntuvista paikoista. Kastikkeissa sama homma.
Nii-i... mangoja saa meidän kaupasta, kiiwejä, omenoita, päärynöitä ja mandariinejä, sitruunoja ja appelsiinejä....
Vesimeloni.... kaikki nämä ovat hyviä.
Ymmärryksesi ei kuitenkaan riittänyt. No et ole ainoa, valitettavasti.
Tiiättekö, vaikka söisin kuinka terveellisesti mutta teen töitä tiekoneen äärellä ja vietän vapaa-aikana istuen sohvalla niin aijai. Aina ei jaksa kaikkea yhtä aikaa eli syödä terveellisesti, liikkua tarpeeksi ja säännöllisesti, nukkua pitkän yöunet, pestä hampaat aamuin illoin vähintään sen 2 minsaa kerrallaan, huolehtia että hiukset ovat aina puhtaan ja vaatteet ehjät ja puhtaat.
Välillä jokin noista yksinkertaisesti ratkeaa liitoksistaan ja usein se on just se syöminen tai liikkuminen. Ei jaksa aina nipottaa ja suorittaa tätä elämää. Antaa välillä olla ja repsottaa. Eikä sille voi itse mitään jos tulee kausi jolloin nukkuu huonosti.
Terveellinen elämä = taito tehdä pieniä, mutta hyviä valintoja päivittäin. Niistä pienistä valinnoista koostuu parempi elämä.
Puolet kasviksia joka ruokailussa, myös napostelun yhteydessä. Ei jaksa niin paljoa jäätelöä, kun pohjalle on vetänyt porkkanan ja omenan.
Hyvät yöunet, ei ruutuja paria tuntia ennen nukkumaanmenoa.
Monipuolista liikuntaa joka päivä. Ei tarvitse olla mitään himoliikuntaa, tärkeintä on tehdä joka päivä jotain.
Ottaa aikaa joka päivä tehdä itselle tärkeitä ja rentouttavia asioita, palautua kuormituksesta.
Terve suhtautuminen yllä oleviin ja muihin noudatettaviin ohjeisiin. Maailma ei kaadu yhteen kakkupalaan juhlissa tai väliin jääneisiin treeneihin, tärkeintä on se mitä teet nyt ja seuraavaksi, ei se mitä teit eilen. Elämä on matka.
Vierailija kirjoitti:
Terveellinen elämä = taito tehdä pieniä, mutta hyviä valintoja päivittäin. Niistä pienistä valinnoista koostuu parempi elämä.
Miksi tälläistä ohjausta ollaan sensuroitu yhdeltä palstailijalta?
T: minä
Kävellä päivässä vähintään 5000 askeleen verran ja nukkua 8 tuntia yöunta.
Tee elämästäsi selainen jossa viihdyt itse. Puolestasi emme voi sydä ,emme nukua.Jokainen osaa itse halutessa netistä lukea tervelisestä elämästä.Ilman toistamatta sitä tällä.Hae vaikka motivatiota terveysasemalta terveyden hoitajalta.Saat livenä kun varaat hänelle ajan.
Pätkäpaasto. Kaikkein terveellisin asia on siis se, että et tee mitään, et syö mitään. Väh 16h. Eli jos lopetat syönnin klo 21 niin voit syödä seuraavan kerran klo 13. Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Puolet kasviksia joka ruokailussa, myös napostelun yhteydessä. Ei jaksa niin paljoa jäätelöä, kun pohjalle on vetänyt porkkanan ja omenan.
Hyvät yöunet, ei ruutuja paria tuntia ennen nukkumaanmenoa.
Monipuolista liikuntaa joka päivä. Ei tarvitse olla mitään himoliikuntaa, tärkeintä on tehdä joka päivä jotain.
Ottaa aikaa joka päivä tehdä itselle tärkeitä ja rentouttavia asioita, palautua kuormituksesta.
Terve suhtautuminen yllä oleviin ja muihin noudatettaviin ohjeisiin. Maailma ei kaadu yhteen kakkupalaan juhlissa tai väliin jääneisiin treeneihin, tärkeintä on se mitä teet nyt ja seuraavaksi, ei se mitä teit eilen. Elämä on matka.
Napostelu on terveellistä kun syö sokeria sokerin päälle.