Suomen kauhein koti, mitä siellä olisi?
Itselleni olisi huono sisäilma, kokolattiamatot, kellastunut oksainen panelointi, ei eteistä, huono vedenpaine, piha jyrkässä rinteessä, kaukana palveluista, ei vettä lähellä.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laminaattilattia.
Onko nää alapeukut tulkittavissa siten, että jonkun mielestä laminaatti on paras ja kaunein lattiamateriaali? 🤔
Outoa. Itse olen aina pitänyt sitä ihan viimeisenä valintana, jos raha ei todellakaan riitä muuhun.
Aloituksessa haettiin kauheinta mahdollisuutta. Laminaatti ei sitä ole. Pahin on haiseva, pinttynyt, läikällinen ja kulunut muovimatto tai likainen ja tunkkainen kokolattiamatto.
Laminaattilattia on siisti ja kulutusta kestävä sekä helppo pitää puhtaana. Kolisee tietty, jos ei ole kunnolla asennettu, mutta ei millään tavalla huono tai kammottava. Meillä esim. on vaalean puun jäljitelmä, oisko koivu, ja itämaiset matot näyttää todella kauniilta jopa tätä vasten.
Onhan se laminaatti aitoon puuhun verrttuna kauhea, mutta ei kuitenkaan se kaikista pahin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laminaattilattia.
Kyllä muovimatto on huomattavasti pahempi
Molemmat muovia eli siis hirveitä. Kaunis ja kauniisti ikääntyvä sisustus saadaan luonnonmateriaaleista.
T. Sisustusarkkitehti
Toivottavasti mikään lapsiperhe, jolla on kissoja tai koiria ei tilaa sinulta mitään sisustussuunnittelua.
Lol. Kyllähän luonnonmateriaaleista löytyy myös vaikka norsulauman kestäviä matskuja. Muovit ei vaan näytä koskaan tyylikkäältä. Lemmikit tai villit ipanat ei ole syy tyytyä muoviseen sisustukseen. Kannattaa olla yhteydessä ammattilaiseen, niin saat apuja materiaalivalintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laminaattilattia.
Onko nää alapeukut tulkittavissa siten, että jonkun mielestä laminaatti on paras ja kaunein lattiamateriaali? 🤔
Outoa. Itse olen aina pitänyt sitä ihan viimeisenä valintana, jos raha ei todellakaan riitä muuhun.
Aloituksessa haettiin kauheinta mahdollisuutta. Laminaatti ei sitä ole. Pahin on haiseva, pinttynyt, läikällinen ja kulunut muovimatto tai likainen ja tunkkainen kokolattiamatto.
Laminaattilattia on siisti ja kulutusta kestävä sekä helppo pitää puhtaana. Kolisee tietty, jos ei ole kunnolla asennettu, mutta ei millään tavalla huono tai kammottava. Meillä esim. on vaalean puun jäljitelmä, oisko koivu, ja itämaiset matot näyttää todella kauniilta jopa tätä vasten.
”Vaalean puun jäljitelmä” se on siis muovitarra, jossa on kuvana puun syyt.
Ei tässä ole mitään kuvaa, vaan on täysin yksivärinen. Meillä on täyskoivuinen iso pöytä, ja on ihan saman värinen. Niin kuin Aallon huonekalut. Hyväkuntoinen ja meille ihan hyvä, koiratalous kun on.
Jok tap, ei taatusti se haettu huonoin vaihtoehto. Luksuskämpän omistajat erikseen sitten omaan ketjuun.
Tapailin 2000-luvun alussa miestä, joka asui vanhempiensa kanssa jaetussa paritalossa. Siis seinät kämppien välissä. Sillä oli vanhempien vanha, raidallinen ja kulunut sohva, vanhempien vanha kirjahylly täynnä Aku ankan taskukirjoja, vanhempiensa vanha pirttikalusto ruokailutilassa. Vessassa oli pelkkä hehkulamppu katossa ja vaaleanpunainen lavuaari. Peili oli joskus ollut peili, muttei siitä enää omaa kuvaa erottanut, kun pinta oli kulunut. Sanoin suoraan, että olkoon miten tahansa ilmainen kämppä, niin minun luona tapaillaan. Tämä mies kävi pesemässä pyykit vanhempiensa pesukoneella ja siellä roikkui terassin kaiteilla sen vaatteet kuivumassa. En pystyisi ymmärtämään, jos minun aikuinen poikani toisi minun terassille pyykkinsä kuivumaan, mutta ilmeisesti heillä ei niin tarkkaa ollut, mikä on kenenkin puolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laminaattilattia.
Onhan se laminaatti aitoon puuhun verrttuna kauhea, mutta ei kuitenkaan se kaikista pahin.
Tätä juuri yritin selittää. Laminaattipintoja on ihan fiksujakin. Ja edullinen, joten voi vaikka vaihtaa, kun muutakin tyyliä ja värejä (tapetit ja maalit) haluaa uusia.
Röyhelöä, pitsiä, ruusukuviota, Kruunukalusteen "tyylihuonekaluja"
Ahdas kerrostalokämppä meluisassa ympäristössä. Tai haiseva hometalo.
Aika kämäistä keskustelua. Vingutaan jostain laminaatista.
Suomen kauhein koti olisi hämärä, likainen, haiseva, romua täynnä oleva omakotitalo. Sellainen, jota ei ole sisustettu edes ysärillä, vaan vuosikymmenestä toiseen haalittu "sisustukseen" kaikki halpahallin laarinpohjat. Huollot ja remontit laiminlyöty luonnollisesti. Lisäksi eläinten jätökset siellä täällä.
Entinen liikehuoneisto, jossa on seinän kokoiset näyteikkunat, muutettu asuinhuoneistoksi rakentamalla sinne keittiö ja kylpyhuone, sekä kevyiden väliseinien avulla makuuhuone. Sisustettu sekalaisella kokoelmalla eri tyylisuuntia edustavia kunnostuksen tarpeessa olevia antiikkihuonekaluja. Kirjahyllyinä vanhoja seinään kiinnitettyjä kaupan hyllyjä, täynnä, siis oikeasti täynnä: vanhoja ja uusia kirjoja, aikakausi- ja sarjakuvalehtiä pinoissa, valokuvia, joista osa on lehtipinojen päällä, osa niiden välissä niin, ettei kuva näy, sekä parhaat päivänsä nähnyttä turistikrääsää eri puolilta maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Entinen liikehuoneisto, jossa on seinän kokoiset näyteikkunat, muutettu asuinhuoneistoksi rakentamalla sinne keittiö ja kylpyhuone, sekä kevyiden väliseinien avulla makuuhuone. Sisustettu sekalaisella kokoelmalla eri tyylisuuntia edustavia kunnostuksen tarpeessa olevia antiikkihuonekaluja. Kirjahyllyinä vanhoja seinään kiinnitettyjä kaupan hyllyjä, täynnä, siis oikeasti täynnä: vanhoja ja uusia kirjoja, aikakausi- ja sarjakuvalehtiä pinoissa, valokuvia, joista osa on lehtipinojen päällä, osa niiden välissä niin, ettei kuva näy, sekä parhaat päivänsä nähnyttä turistikrääsää eri puolilta maailmaa.
Minusta tällainen koti olisi aivan mahtava!
Snobit vanhemmat valkoisine huonekaluineen ja tila-autoineen. Jaloissa juoksisi persoonallisuudenjatkeet jokapäiväisine rankkoine harrastuksineen.
Valkoista, valkoista, valkoista ja heinistä tehtyjä lamppuja ja koristeita. Ja joku lifestyle leidi esittämässä valkoisen sisustuksen keksijää.
Kaikki paikat sotkussa. Tyhjiä mehupurkkeja pinoissa. Tyhjiä ruoka-aine pakkauksia kaikkialla. Sängyssä ei lakanoita. Sänky jonkun oudon purun peitossa. Ei sohvaa, vieraat käsketään sänkyyn istumaan. Lattiat saman purun peitossa. Osa lattioista märän purun peitossa. Osa lattioista märän ja pahanhajuisen purun peitossa.
Koiran annetaan paskoa parvekkeen lattialle, koska ei viitsi viedä koiraa ulos. Kylppärin lattia on märän ja pahanhajuisen purun peitossa. Saippuapurkkiin koskemisesta kädet tulevat likaisemmiksi kuin ne olivat ennen sitä. Pyyhe on joskus ollut valkoinen. Nyt se on harmaa ja haisee pahalle. Kodin omistaja polttelee suitsukkeita peittääkseen hajun. Mihin ikinä siellä koskee tai astuu, tahriintuu samalla ties mihin mönjään.
Tämä on tosikuvaus "kodista" mikä kuului ex-tyttöystäväni veljelle ja hänen vaimolleen. Tyttis vei minut syömään veljensä luokse. Ei vain kertonut että sitä ennen pitää uusia kaikki rokotukset.
Kun pääsin kotiin, riisuin kaikki vaatteet suoraan pyykkikoneeseen ja menin sen jälkeen itse suihkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laminaattilattia.
Ei, laminaatti ei ole huonoin, joskaan ei paraskaan. Kulahtanut muovimatto menee edelle huonoudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laminaattilattia.
Tätä juuri yritin selittää. Laminaattipintoja on ihan fiksujakin. Ja edullinen, joten voi vaikka vaihtaa, kun muutakin tyyliä ja värejä (tapetit ja maalit) haluaa uusia.
Jaiks! Toivottavasti toi ”edullinen vaihtaa” oli vitsi.. ymmärrän joo, jos massit ei riitä parempaan materiaaliin, mutta jos siellä taustalla on kelat, että voin sitten uusia tän todella epäekologisen lattiamateriaalin helposti ja halvasti, niin voi kyynel. Mihin luulet, että se sun käytetty laminaattilattia katoaa? Ei mihinkään. Paskaa jätettä. Mieti pliis vähän maailmantilaa siinä sisustuskimassa
Sotkuinen koti. Täynnä roinaa. Pöydällä kirjava vahakangasliina. Keittiö täynnä roinaa. Kirjavat tapetit, muovimatto.
Kahvinkeitin, kahvimylly, maidonvaahdotin, leivänpaahdin, vedenkeitin, monitoimikone, veitsenteroitin jne hilavitkuttimet keittiön tasoilla, niin, ettei missään ole tilaa laskea edes voileipää.
Kylpyhuoneessa kauheinta on pullo- ja purnukkakokoelma. Olen nähnyt yksiöitä, joiden kylppärissä on ollut 30 purkkia erilaisia litkuja tukkaan ja vartalolle. Epäsiistiä ja rumaa.
”Vaalean puun jäljitelmä” se on siis muovitarra, jossa on kuvana puun syyt.