Suomen kauhein koti, mitä siellä olisi?
Itselleni olisi huono sisäilma, kokolattiamatot, kellastunut oksainen panelointi, ei eteistä, huono vedenpaine, piha jyrkässä rinteessä, kaukana palveluista, ei vettä lähellä.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laminaattilattia.
Onko nää alapeukut tulkittavissa siten, että jonkun mielestä laminaatti on paras ja kaunein lattiamateriaali? 🤔
Outoa. Itse olen aina pitänyt sitä ihan viimeisenä valintana, jos raha ei todellakaan riitä muuhun.
Laminaattejakin on monenlaatuisia. Ja joissain tiloissa ne ovat erittäin hyvä vaihtoehto. Itsellä ei laminaattilattioita ole, mutta ymmärrän hyvin laminaatin esim. lastenhuoneen lattiassa. Parketille kun kaadat laatikollisen metallisia pikkuautoja, se on pilalla.
Itse asiassa laminaattilattiakin on aika herkkä ja pinta rikkoutuu helposti, jos jokin terävä esine siihen tipahtaa tai vaikka isompi hiekanmuru pääsee raapimaan pintaa. Laminaattia ei voi paikata, parketin sen sijaan voihio ja lakata/öljytä uudelleen. Meillä lastenhuoneessa pähkinäparketti, ja näyttää edelleen oikein hyvälle. Edes pienet naarmut tai kolot eivät häiritse. Edellisessä asunnossa oli tumma laminaatti, ja kun siihen tuli naarmu, alta pilkotti rumasti vaalea "pahvi".
Lapsiperheen koti jossa ovella odottaa puolen metrin korkuinen kenkävuori?
Tiskit täyttävät keittiön ja sauna on ahdettu täyteen kaikkea roinaa. Kukat kuolleet ikkunoille. Melkein tuoilainen löyty ja löytyi v 2006 ja kuvia lienee edelleen nähtävillä.
Meillä on varmaan palstalaisten mielestä kauhein koti: vinyylilattiat, valkoista, harmaata ja tammen sävyä sekä tietenkin Lokki ja Mehiläispesä sekä String.
Vanha paskainen muovimatto ainakin. Kauhein mahdollinen lattiamateriaali, imee hajuja ja luonnottoman pehmeä jalan alla. Edellisessä kämpässä oli aiempien asukkaiden kissojen pissat imeytyneet harmaan muovimaton nurkkiin mukaviksi läikiksi, kesti monta kuukautta että sen hajun sai kokonaan pois.
Nyt uudessa kämpässä on moderni kova puukuvioinen vinyylilankku. Eihän sekään aidon lautalattian veroinen ole, mutta voittaa pehmeän muovimaton 100-0 ja on vähintäänkin yhtä kestävä ja myös halpa. Ainut järkevä valinta tälläisten persaukisten opiskelijoiden vuokrakämppiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laminaattilattia.
Onko nää alapeukut tulkittavissa siten, että jonkun mielestä laminaatti on paras ja kaunein lattiamateriaali? 🤔
Outoa. Itse olen aina pitänyt sitä ihan viimeisenä valintana, jos raha ei todellakaan riitä muuhun.
Laminaattejakin on monenlaatuisia. Ja joissain tiloissa ne ovat erittäin hyvä vaihtoehto. Itsellä ei laminaattilattioita ole, mutta ymmärrän hyvin laminaatin esim. lastenhuoneen lattiassa. Parketille kun kaadat laatikollisen metallisia pikkuautoja, se on pilalla.
Sivusta huikkaan huomiona, että onhan niitä muitakin lattiamatskuja, kuin parketti, jos luonnonmateriaaleista puhutaan. Löytyy myös kohtuuhintaisia.
Ahaa, nyt sitten saakin olla edullista? Tuossa aiemmin väitettiin, ettei voi ottaa esim. laminaattia, koska se on halpismateriaalia ja "kertoo massin määrästä".
Eikö olisi parasta se, että ihmiset käyttävät heille itselleen mieluisinta lattiamateriaalia, vaikka se sitten sattuisi olemaan muovia?
Menikö laminaatin ja muovin arvostelu tunteisiin? Hei se, että sun henkilökohtaiset sisustusmieltymykset ei ole arvostettuja, ei tee susta ihmisenä huonoa. Sulla on vaan huono maku. Ilon kautta ❤️
Vaikuttaa lähinnä siltä, että sinulla meni tunteisiin, kun epälooginen ajattelusi paljastui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laminaattilattia.
Sivusta huikkaan huomiona, että onhan niitä muitakin lattiamatskuja, kuin parketti, jos luonnonmateriaaleista puhutaan. Löytyy myös kohtuuhintaisia.
Ahaa, nyt sitten saakin olla edullista? Tuossa aiemmin väitettiin, ettei voi ottaa esim. laminaattia, koska se on halpismateriaalia ja "kertoo massin määrästä".
Eikö olisi parasta se, että ihmiset käyttävät heille itselleen mieluisinta lattiamateriaalia, vaikka se sitten sattuisi olemaan muovia?
Menikö laminaatin ja muovin arvostelu tunteisiin? Hei se, että sun henkilökohtaiset sisustusmieltymykset ei ole arvostettuja, ei tee susta ihmisenä huonoa. Sulla on vaan huono maku. Ilon kautta ❤️
Vaikuttaa lähinnä siltä, että sinulla meni tunteisiin, kun epälooginen ajattelusi paljastui.
Mutta onneksi mulla on sentään kauniit lattiat 🥳
Ps. Minä en ollut sitä mieltä, että halvalla saa laatua.. ellei sitten kaada itse tammia ja sahaa niitä lattialankuiksi laskematta itselleen työpalkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Home sweet home seinätarra.
Carpe Diem.
Vierailija kirjoitti:
Toi huone vedenpaine olisi omalla listalla myös ykkönen. Reissuissa ihmettelen aina, että onko Suomi tosiaan ainut valtio maailmassa, jossa kansalaiset voivat nauttia suihkuista, joissa vedenpaine onnhyvä. Jokapuolella muualla suihkuttelu on kuin yrittäisi peseytyvä undulaatin pissatessa sun päälle. Sama vika on myös vanhempieni nykyisessä kodissa. En voi käsittää, miten he eivät tunnu asiasta pahemmin häiriintyvän.
Riippuu mikä on kenellekin hyvä paine. Minun suihkussani on varmaan yleisesti ihan hyvä paine, mutta ei riitä minulle. Shampoon saisi huuhdeltua paljon nopeammin paremmalla paineella. Talo on vm. 2018 (melkein 2019), joten moderni on kyllä varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laminaattilattia.
Itse asiassa laminaattilattiakin on aika herkkä ja pinta rikkoutuu helposti, jos jokin terävä esine siihen tipahtaa tai vaikka isompi hiekanmuru pääsee raapimaan pintaa. Laminaattia ei voi paikata, parketin sen sijaan voihio ja lakata/öljytä uudelleen. Meillä lastenhuoneessa pähkinäparketti, ja näyttää edelleen oikein hyvälle. Edes pienet naarmut tai kolot eivät häiritse. Edellisessä asunnossa oli tumma laminaatti, ja kun siihen tuli naarmu, alta pilkotti rumasti vaalea "pahvi".
Niitä laminaatteja on tosiaan HYVIN eri laatuisia (ja luonnollisesti myös hintaisia).
Jyrkkä tontti josta sulavat lumet valuu talon seinustalle, vanha laho puuaita talon ympärillä, sisällä puupanelointia ja vessassa siniset delfiinikaakelit.
Vierailija kirjoitti:
Kiiltovalkoinen keittiö.
Ai koska se ei ole nyt trendien kärjessä. Naurettavaa. Eiköhän joku muu ole ratkaiseva tekijä tälle tittelille.
Muhkeat maskun/ suomisoffan tms. nahkasohvat, lasiset halvan näköiset pöydät, huono valaistus, liian pienet matot ja pöydät, kaikki tähtikuosit, Lexington-kuosit, sieppi-gustafsson boho-härpäkkeet. Kaikki ostettu valmiina kerralla, ei kerroksellisuutta. Design esineet, jotka on kaikilla. Kaikki tehosteet kuten valoseinät, tekotiiliseinät, krumeluurit patsaat. Lisäksi yleinen muovisuus, aitojen materiaalien puute sekä liika kiiltävyys. Suomen kauhein omaan makuun.
Kun on koiria niin sitä myöden kaikki kauheudet. Paha haju, karvaa, hilsettä, ulosteita, naarmuiset lattiat ja pureskellut huo nekalut, matot pois paikoiltaan ja kruununa ihmisvihaa täynnä oleva puoliso.
Kellastunut mänttpaneli seinissä, lattiamateriaalina sellainen 70-luvun myrkynvihreä tai oranssi muovimatto, johon on jäänyt erilaisia elämisen jälkiä. Tapetti beige, joka on täynnä pieniä räikeän värisiä kuvioita, mielellään ruskeita, punaisia tai sinisiä. Kaikki kaapinovet ovat puun värisiä, mutteivät puisia, vaan lastulevyä. Eri sävyä seinän paneelin kanssa tottakai. Myös katto paneloitu, mutta jälleen eri sävyllä.
Huonekalut koostuvat 80- ja 90-lukujen sinisistä plyysisohvista, kuluneesta nahkaisesta lepolassesta yms. Kaikki huonekalut riitelevät keskenään, eivätkä vahingossakaan sovi mihinkään ympärillä olevaan. Tunnelma on kuin kierrätyskeskuksessa.
Kylpyhuonetta tai wc:tä ei ole uusittu vuosikymmeniin ja kaikki on jo pinttynyt paksuihin kalkkitahroihin. Samoin keittiössä ei ole yhtään pintaa, joka ei olisi jotenkin pysyvästi tahraantunut. Ovetkin saattavat repsottaa ja laskutilaa on niin vähän, että kahvinkeitin ja mikro vievät kaiken.
Komeuden kruunaa tunkkainen liian lämmin ilma, pölyt kerääntyneinä paksuiksi kerroksiksi joka pinnalle ja sekamelskana seiniä pitkin menevät johdot. Olohuoneen nurkasta voi todennäköisesti bongata suuren kissan raapimapuun, joka on parhaat päivänsä nähnyt ja josta niitä mirrin karvoja roikkuu siellä täällä.
Avokeittiö.
Sijainti Itäkeskuksessa tai muussa vastaavassa rikastuneessa lähiössä
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa teksti seinässä. Tai taulussa. Miksi?
Tyyli on kopioitu modernista taiteesta.
Vierailija kirjoitti:
Martina Aitolehden koti, sisustettu ilmaseksi saaduilla Jotex-romuilla ja tauluina halpajulisteet, yllätys, nekin yhteistyökamaa. Ei mitää historiaa, ei omaa näkemystä. Tyhjää ja tyhmää just kuten tämän ”influencerin” pääkoppa.
Tuuleta sinäkin sitä pääkoppaasi välillä, näyttäis olevan täynnä Martinaa. Miten jaksatkin tätä samaa hokea?
Myytäviä . Varastetut huonekalut . Varastetut lamput ja astiat . Huijaaminen on varastamista. Siellä on oikeasti hometta varastettua rakennustarvikkeita ja varastettuja työkaluja . Pari varastettua koiraa pihalla ja kenkiä . Varastettu auto pihalla ei rekisterissä ja kaivossa öljyä. Varastetut tyynyliinat lakanat ja kukkapurkit. Varmaan se asuntokin huijaamalla varastettu joltain . Varastetut viherkasvit ikkunalla ja amppelit sekä ruokapöytä ehkä musta tällä kertaa. Varastettu sohva ja TV tietysti varastettu pyykinpesu kone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laminaattilattia.
Näin. Ja tästä kertovat nuo "uniikkinäpäytykset" ja niihin sopiva lapsellinen hymiö. Eli kilahti.
Sinähän sillä lötköttelisit sohvalla!