Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se niin, että ne jotka pärjää elämässään, jää Helsinkiin, mutta ne jotka ei, muuttaa takaisin kotiseudulleen?

Vierailija
28.09.2021 |

Tällaisia havaintoja olen tehnyt. Moni muuttaa Helsinkiin ja näyttäisi siltä, että ne jotka pärjäävät elämässään, sinne myös jäävät. Mutta ne jotka ei pärjää töissä tai muuten, muuttaa takaisin kotiseudulleen. Oletteko huomanneet saman?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on naurettava pieni tuppukylä ja joka luulee olevansa menestynyt asuessaan Helsingissä elää harhassa. Naurattaakin kun Helsingissä asuvat "menestyjät" luulevat itsestään paljon ja yleensä eivät pärjää ja menesty oikeasti maailman suurissa pääkaupungeissa, mutta eläköön harhoissaan.

Vierailija
22/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määritteletkö menestyneen? Olen hyvässä työssä, palkka mukava, ei valtava mutta 5000€ ja risat, nautin työstäni, joustava työaika, enemmistö etänä. Muutimme kumppanin kanssa pieneen kuntaan maaseudulle, hänelläkin yli 3000€ tulot. Ja siis bruttopalkasta kyse. Molemmat oman alan töissä.

Olen itse syntyperäinen helsinkiläinen mutta ei tuolla enää viihtynyt, etenkään kun lapsiakin on. Olivat sopivan pieniä että oli hyvä hetki muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on kiva käydä joskus ja viipyä korkeintaan muutama päivä, mutta en ikinä haluaisi asua siellä. Viihdyn oikein hyvin täällä Savon metsäseudulla.

Vierailija
24/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että Helsingissä asuminen elämässä pärjäämisen merkki. Rohkenisin väittää jopa päinvastaista.

Vierailija
25/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
26/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on kotoisin Helsingistä?

No se on eri asia, kyse oli näistä junantuomista.

Junantuomia on yli puolet helsinkiläisistä.

”Kaikista Helsingissä asuvista vain vajaat 40 prosenttia on syntynyt täällä. Kautta 1800-luvulla alkaneen tilastoinnin ovat syntyperäiset helsinkiläiset olleet vähemmistö keskellä muualta tulleita.” HS

Vierailija
27/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan täysin toisinpäin

Vierailija
28/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pffft.. Suomi on niin pieni maa, että tämä on sama kuin muuttaisi sohvalta vuoteeseen ja takaisin.

Vierailija
29/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tartte asua tänä päivänä Helsingissä tehdäkseen mielekästä työtä hyvällä liksalla. Vaatii tosin matkustelua työn puolesta jonkin verran mutta on kiva kun pystyy valitsemaan asuinpaikakseen muun, kuin törkyhintaisen pk-seudun. Niin se työelämä muuttuu ja mahdollisuudet sen myötä. Minulle ei kelpaa ahdas pk-seutu.

Vierailija
30/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se niin vaan on, että Helsinki viehättää menestyjiä. On mahdollisuuksia ja koko ajan pientä säpinää. Sitten jos et pärjää, on iso kaupunki kalsea ja kavereitakaan ei niin ole. Tällöin moni alkaa unelmoimaan kotiseudulleen paluustaan, eli antaa periksi. Vaikka ei se kotonakaan ole sen kummempaa. Eli aloitus pitää paikkansa.

Kyllä sitä kotona on vaan onnellisempi. Omiensa parissa. Ulkoinen menestys on yhtä tyhjän kanssa.

Muuten ihan asiallista pohdintaa sinulta syistä.

Vierailija
31/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kovin synnyinseudustani pohjoisemmassa ja olen kovasti pohtinut josko muuttaisin sinne takaisin. Tulin aikoinaan opiskelemaan Helsinkiin perustin perheen ja teen työurani täällä.

Miestä ei enää ole.

Lapset ovat täällä perheineen.

Suku ja rauhallisempi, luonnonläheisempi elämä on siellä pohjoisessa. Sukulaiset ovat löytäneet hyvin paikkansa siellä Oulun tasolla ja pohjoisempana.

Mitä tekisitte minun asemassani?

Pois vaan Tsadista.

Vierailija
32/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen tällainen. Olin pitkään mainosalalla, jossa jäin toistuvasti muiden jalkoihin, kun en osannut amerikkalaistyyppisesti kehua itseäni. Olin taidoiltani keskivertoa parempi, mutta minulta puuttui kyky markkinoida itseäni ja minulla on koulukiusatun itsetunto. Lapsellisesti ajattelin, että työni möisivät itse itsensä ja arvo tajuttaisiin. Ei mennyt niin. Minua huonommat saivat palkankorotuksia vain siksi, että olivat krapulassa ja uhosivat lähtevänsä puljusta pois. Sillä tavalla saatiin 500 euron korotus palkkaan. En tajua miksi pomo suostui, ilmeisesti koska uskoi tämän tyypin myyntipuheita. Lopulta sain tarpeekseni ja muutin takaisin kotiseudulleni, jossa sain alan hommia ja pärjäilen hyvin. Tykkäsin Helsingistä, harmitti lähteä, mutta pää hajosi mainosmaailmassa enkä halunnut vaihtaa alaakaan.

Vierailija
33/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lasketaan elämässä pärjääminen? Onko vuositulot tai instagram-seuraajien määrä sen mittari? Vai ehkä se onko itse onnellinen elämäänsä?

Vierailija
34/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai menestyneet jää Helsinkiin? Sallikaa mun nauraa. Todelliset menestyjät karistaa Helsingin tomut jaloistaan ja suuntaa Länsi-Eurooppaan, Yhdysvaltoihin, Kanadaan, Australiaan tai Kiinaan.

Vierailija
35/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion muuttaa, koska näin pystyn luopumaan työstäni opettajana. En jaksa enää. Eli en enää pärjää mahdottomalta tuntuvassa työssäni, haluan pois.

Miten meinaat siellä maalla pärjätä? Samat luiskaotsat siellä on oppilaina. Lisäksi saat vanhemmat niskaasi entistä kovemmin, kun kaikki tuntee kaikki. Ellet sitten meinannut olla omarahoitteisesti tekemättä mitään.

Eipähän tartte m a t u j e n kanssa painia. Suomalaiset on kuitenkin paljon helpompia.

Vierailija
36/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lasketaan elämässä pärjääminen? Onko vuositulot tai instagram-seuraajien määrä sen mittari? Vai ehkä se onko itse onnellinen elämäänsä?

Pystyy löytämään tyydyttävän työpaikan, kavereita ja sopivan asunnon. Olisiko nuo ainakin nuorille?

Vierailija
37/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen alalla joka työllistää heikonlaisesti muualla kuin pääkaupunkiseudulla, ja olen ylpeä siitä että osaamiseni on ollut niin kovaa että ei ole vielä tarvinnut Helsinkiin lähteä. Kokisin suurta häpeää jos joutuisin nöyrtymään ja muuttamaan sinne.

Vierailija
38/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion muuttaa, koska näin pystyn luopumaan työstäni opettajana. En jaksa enää. Eli en enää pärjää mahdottomalta tuntuvassa työssäni, haluan pois.

Miten meinaat siellä maalla pärjätä? Samat luiskaotsat siellä on oppilaina. Lisäksi saat vanhemmat niskaasi entistä kovemmin, kun kaikki tuntee kaikki. Ellet sitten meinannut olla omarahoitteisesti tekemättä mitään.

Eipähän tartte m a t u j e n kanssa painia. Suomalaiset on kuitenkin paljon helpompia.

Niin ollaan. Terveisin Koskelan pojat ja romanit.

Vierailija
39/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on kotoisin Helsingistä?

No se on eri asia, kyse oli näistä junantuomista.

Junantuomia on yli puolet helsinkiläisistä.

Ja lopuista puolet kumiveneen tuomia. Menestyjiä - jep.

Vierailija
40/92 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ollaan. Terveisin Koskelan pojat ja romanit.

Juu. Mut noi onkin tsadissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme