Miten päästä nätisti eroon jehova-uskovaisesta henkilöstä?
Niin, kertokaapas, mikä tukkii tutun henkilön suun uskontoonsa liittyvästä infostaan, josta itse en ole halukas keskustelemaan.
Kuulun itse evlut.srk:aan, ja näillä näkymin aion pysyäkin.
Kommentit (25)
Sanomalla, ei nätisti, vaan hyvin tiukasti, että nyt riittää tuo jaaritus, en halua, enkä jaksa kuunnella yhtään. Sitten etäisyyttä, jos ei usko.
Hahhaaa.. Juu, kuulema erottuaan jehovista ex.jehovaa aletaan karttaa. Ihan kauheeta henkistä kiusaamista tollainen toiminta kyseisessä uskonlahkossa.
Ääritiukkapipoiset uskonnon lahkot aiheuttavat ihmisen vaipumista uskontopsykoosiin.
Kuuntele AC/DC:tä kasetilta väärinpäin ja kysäise, että oletkos koskaan kuunnellut musiikin sekaan piilotettuja piiloviestejä Lusiifeerilta?
Jos haluat väleissä pysyä sanot vaan ystävällisesti että josko ei puhuttaisi niistä uskonasioista vaan ihan muista jutuista. Toistat lauseen joka kerta kun ei kumminkaan kerrasta mene jakeluun.
kerro että sinulla on iltasatuja jo valmiiksi riittävästi!
Puhut ruotsia, sillä lähtee puhelinmyyjätkin.
Jehovatyttöjen tullessa ovelle olin juuri kiireesti lähdössä johonkin ja housut olivat vielä prässäämättä. Pyysin tyttöjä kalsarisillani silittämään housuni minun valmistautuessani. Se ei heille käynyt ja sen koomin he eivät ole ovellani käyneet!
Vierailija kirjoitti:
Liity Jehovan todistajiin ja eroa siitä myöhemmin. Kyseinen henkilö ei ole sen jälkeen sinua näkevinään.
👍🏻😂 aivan niin. Oot nero. Sama pätee moniin muihinkin lahkoihin, esim persuihin.
Etkö voisi ihan suoraan sanoa hänelle, että jätetään uskonnon tuputus, niin ystävyytemme säilyy. Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta uskiskin voisi kunnioittaa toisten vakaumusta ja olla pakkokäännyttämättä ja tuputtamatta omaa "ainutta oikeaa totuuttaan".
Montako kertaa päivässä tämä sama aloitus aina ilmestyy tänne?
Oletko sama henkilö joka tehtailee aina muitakin Jehovan todistaja-aiheisia aloituksia?
Toiminut aina, ystävällinen hymy ja toteamus: ”Kiitos, mutta ei tarvetta keskustella näistä asioista. Hei hei.”
Jostain muistan lukeneeni -liekö totta, että pitävät kirjanpitoa. Jos jää juttelemaan edes vähän, on se merkki tulla toistekin. Tuo lausahdus ja heti perässä ovi kiinni, on pitänyt vierailut hyyyvin satunnaisina.
Miten voi olla mahdollista, että jehova-järjestöön kuuluvilla jäsenillä on oikeus tulla ihmisten ovikelloja soittelemaan, ja pyrkiä sisään jakaakseen mainosmateriaalia eli Vartiotorni-lehteä tai Herätkää-julkaisua ihmisille ihan tuosta vaan postilaatikkoihin jättämällä, jos ja kun asukas ei oveaan aukaise näille uskontoaan markkinoiville parivaljakoille????
Nyt kun on Korona on ollut esteenä konkreettiselle julistamiselleen jehovat pyrkivät puhelimitse ja viestein tarjoilla omaa agendaansa uskon asioistaan.
Minusta on erittäin loukkaava jo jehova-uskiksen utelu esim. Raamatun lukemisestani, joka on henkilökohtainen asiani, ja ei kuulu muille. En minäkään käy ovelta ovelle tai puhelimitse viestillä utelemassa toisilta heidän Raamatun lukemisistaan. Uskonto on privatasia kuten on Suomessa myös äänestäminen vaaleissakin. Äänestämäänsä puoluetta ja henkilöä ei tarvitse kertoa kenellekään, koska vaalimme on siltä osin salaiset.
Minä pyysin jehovan todistajalta puhelinnumeron ja kerroin, että minä soitan, kun tulee asiaa. Sanoin myöskin ettei hänen tarvitse ottaa yhteyttä. Tästä on jo pari vuotta. Ei ole sieltä päin kuulunut mitään.
Dimmu Borgir. Impaled Nazarene. King Diamond. Marilyn Manson. Martti Servo & napander.
Noita kun laitat soimaan niin katso mitä tapahtuu.
Minä alan puhumaan Jeesuksesta ja siitä, että vain Häneen uskomalla pelastuu =)
Kristitty
Entinen naapuri antoi tehokkaat lähdöt jehoville. Ei oo näkynyt sillä tontilla eikä meilläkään kahteen vuosikymmeneen.
Itse olen ajatellut sanoa, jos tulevat, että tulitte oikeaan paikkaan, minä olen Hän. Jos eivät älyä lähteä, niin sitten sanon suoraan.
Mutta, asiallinen vastaus ap:lle, komppaan noita kommentoijia jotka antoivat ohjeen että joka kerta kun uskonto nousee ystäväsi kanssa puheeksi, sanot että ”meillä on uskonasioista erilaisia näkemyksiä, ei kannata niillä sotkea ystävyyttämme”. Jos uskonsa on hänelle ystävyyttänne tärkeämpi, niin sitten voit joko olla kynnysmattona tai ottaa etäisyyttä.
Näin ateismiin kallellaan olevan agnostikon silmin nähtynä,
M53
Liity Jehovan todistajiin ja eroa siitä myöhemmin. Kyseinen henkilö ei ole sen jälkeen sinua näkevinään.