Ootteko syöneet kampasimpukoita?
Masterchefissä niitä tehdään usein, saako niitä edes Suomesta. Olisi kiva kokeilla.
Kommentit (16)
No maistuuko ne pakastetut miltään, kertokaahan kokemuksianne.
Ravintoloista saa tietty. Altaasta en ole maistanut. Onks ne ok?
Tuoreet on parempia, mutta mä teen niistä usein kampasimpukkagratiinia, coquille st jacques, johon ne tulee kermaisessa viinikastikkeessa. Ja oon joskus paistanutkin, ihan ok.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 00:06"]
Tuoreet on parempia, mutta mä teen niistä usein kampasimpukkagratiinia, coquille st jacques, johon ne tulee kermaisessa viinikastikkeessa. Ja oon joskus paistanutkin, ihan ok.
[/quote]
siis pakasyetuista teen tota ruokaa, ja on oikein hyvää.
Muutenkin noi kaikki australiaiset mereneläväruoat näyttää ihanilta. Voi kun pääsis sinne joskus ruokamatkalle.
Olen syönyt ravintolassa useasti. Tykkään kovasti, vaikka en muuten merenelävistä välitäkään. Kannattaa maistaa :)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 00:09"]
Muutenkin noi kaikki australiaiset mereneläväruoat näyttää ihanilta. Voi kun pääsis sinne joskus ruokamatkalle.
[/quote]
saa hyviä merenherkkuja lähempääkin. Mä nautin Irlanissa merenherkkuja, on vaikka mitä.
No kerrohan mitä siellä Irlannissa syöt? Suurin osa tuon masterchefin merenelävistä on ainakin mulle ihan outoja.
On ne ihan hyvii ku pakkasesta ostaa, mä oon syöny joskus salaatin kanssa. Mut ei saa paistaa liian kauan tai tulee kumimaisia
Söin viimeksi kuukausi sitten Kroatiassa: kevyesti grillattu kampasimpukka mustekalan musteella värjätyn tagliatellen ja kissakalakastikkeen kanssa. Upea annos vaikken mikään simpukoiden ystävä olekaan.
Olen maistanut kampasimpukoita. En pidä niiden mausta.
Pidän kalasta, mutta en äyriäisistä.
Olen maistanut. En tykännyt. En tykkää mistään äyriäisistä vaikka aina reissussa maistan.
Hyviä on, eri asia osaatko laittaa niitä. Huonosti tehty ruoka on aina huonoa.
Ollaan monesti tehty itse, helppoa.
Tottakai saa, kurkkaa pakastealtaaseen.