Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras apu/hoito/lääke esivaihdevuosiin?

Vierailija
28.09.2021 |

Mistä olette saaneet parhaan avun estrogeenin vähenemiseen tai yleensäkin vaihdevuosioireisiin? Pitääkö mennä gynelle, jotta saa apua vai onko olemassa hyviä itsehoitotuotteita?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhe, auttaa estrogeenin muodostumista.

Vierailija
22/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tietää mistä puhutte kun oma elämä on normaalia. Tiedän kyllä olevani vanha, mutta ruumis ei näy tietävän.

N 56

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö hyvin - siis oikeasti hyvin.

Karsi kahvi, alkoholi ja kuplivat juomat pois.

Liiku monipuolisesti.

Vierailija
24/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi runsas liikunta. Qlaira pillerit vei pois pahimmat raivokohtaukset. Ikää mulla 43.

Vierailija
25/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio ja liikunta ja lisäksi olen ottanut pregnenolonia ja dhea:ta. 

Vierailija
26/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea tietää mistä puhutte kun oma elämä on normaalia. Tiedän kyllä olevani vanha, mutta ruumis ei näy tietävän.

N 56

No ei kaikille tule oireita. Mullakin jäi vain menkat pois ja sillä sipuli. 

Vierailija
27/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodethan ei ole mikään sairaus, vaan yksi elämänvaihde. Mitä helvetin hoitoa siihen muka tarvitaan?

Joillakin vain ne oireet ovat niin voimalliset, että elämästä tulee ikävää ja rajoittunutta. Jos ihmisellä on unihäiriöitä, masennusta, voimakasta hikoilua, kirvelevät limakalvot ja kaikkea muuta kremppaa, niin kyllähän useimmat jotain helpotusta haluavat.

Joo ja en ole itse vaihdevuosi-iässä.

Ihan käsikauppalääkkeenä Vagifem ja jos se ei auta niin gyne kirjoittaa vahvemmat aineet. Hormonitoiminnan muutos vaikuttaa unen laatuunkin. Kukaan ei jaksa huonosti nukkuneena.

Vierailija
28/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 56

Olet vähemmistössä.

Vierailija
29/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijarouhe, auttaa estrogeenin muodostumista.

Korvikeruoka on pahin vaihtoehto.

Vierailija
30/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihde vuosien esi aste on kai menopaussi,eikö? Kysyisin asiasta ja vaihtoehtoishoidoista omalta lääkäriltä. Jos sitä ei ole terveyskeskus. Jos läkitys peloitaa rohkeasti luontaistuote kaupaan, kysymään vaihtoehtois hoidoista. Jokaisen keho on yksilö,mikä sopii toiselle ei sovi toiselle.Toisille menopaussi vaihe on helvetiä,tosille ei mitään. Huomanut ne jotka käyttivät estrogeniä,lasktaria kankussa.Iho pysy kimosana kasvoissa ja naiselisuus säilyi. Ne jotka ei,vaan hoitivat vaivat luontaistuotein tai ei milään.Ennen aikaisesti miehistyivät piirteet ja kun koko rumpa ohi,iho naamasta ryppynen ja kuiva,miehistynyt naama. Minä yksi heistä,joka seivaan karvat myös naamastani.Koska en otanut lääketietelistä hoitoa menopausiin eli esivaihdevuosiin ja kun ne sitten alkoi,ei laastaria edes..Syy syöpä pelkoni.Turhaa pelkoa oli.Kysy vanhemilta naisilta elämässäsi. Huomat jotka vanhana sanovat ovat käytäneet hormooni laastaria ja yhä käytävät.Ovat naiselisia.Ne jotka eivät käytäneet ovat naamalta miehisiä,karvat useimpi ajaa naamasta ja hiukset ohentuneet.

Vierailija
31/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 56

Olet vähemmistössä.

Lähde?

Vierailija
32/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijan monipuolisesta käytöstä olen lukenut, että olisi hyötyä, mutta en ole itse vielä aloittanut. Vaihdevuodet saattaa kuitenkin alkaa piakkoin, joten hyvissäajoin pitäisi alkaa hoitamaan tai ennaltaehkäisemään.

Vierailija
33/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijan monipuolisesta käytöstä olen lukenut, että olisi hyötyä, mutta en ole itse vielä aloittanut. Vaihdevuodet saattaa kuitenkin alkaa piakkoin, joten hyvissäajoin pitäisi alkaa hoitamaan tai ennaltaehkäisemään.

Älä nyt ainakaan soijaa ala syömään. Syö oikeaa ravitsevaa ruokaa.

Vierailija
34/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kai ainut oire oli aamuyön valvominen. Työterveyslääkärin määräämä triptyl auttoi siihen hyvin. En ota sännöllisesti, mutta silloin, kun olen valvonut tuntitolkulla. Pari yltä lääkkeen kanssa, jotta unirytmi taas tasaantuu. Hetkeksi.

Aamuyön valvomiseen auttaa myös se että menee omille lapsille välillä lastenhoitoavuksi. Vauvojen kanssa pärjää hyvin ne, jotka ei tarvi öisin paljon unta ja on kokemusta vauvoista. Olen joskus miettinyt, onko luonto rakentanut mummot näin. Päivällä voi sitten ottaa nokosia.

Vierailija
35/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salviatee yöhikoiluun ja kuumiin aaltoihin sekä paras mahdollinen helokkiöljy kapseleina.

Rasvainen kalakin on hyvästä, ja (saksan)pähkinät.

Vierailija
36/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt ainakaan soijaa ala syömään. Syö oikeaa ravitsevaa ruokaa.

Eikös soija ole vähän myytti, ei se todistetusti ihmeitä tee.

Vierailija
37/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihde vuosien esi aste on kai menopaussi,eikö? Kysyisin asiasta ja vaihtoehtoishoidoista omalta lääkäriltä. Jos sitä ei ole terveyskeskus. Jos läkitys peloitaa rohkeasti luontaistuote kaupaan, kysymään vaihtoehtois hoidoista. Jokaisen keho on yksilö,mikä sopii toiselle ei sovi toiselle.Toisille menopaussi vaihe on helvetiä,tosille ei mitään. Huomanut ne jotka käyttivät estrogeniä,lasktaria kankussa.Iho pysy kimosana kasvoissa ja naiselisuus säilyi. Ne jotka ei,vaan hoitivat vaivat luontaistuotein tai ei milään.Ennen aikaisesti miehistyivät piirteet ja kun koko rumpa ohi,iho naamasta ryppynen ja kuiva,miehistynyt naama. Minä yksi heistä,joka seivaan karvat myös naamastani.Koska en otanut lääketietelistä hoitoa menopausiin eli esivaihdevuosiin ja kun ne sitten alkoi,ei laastaria edes..Syy syöpä pelkoni.Turhaa pelkoa oli.Kysy vanhemilta naisilta elämässäsi. Huomat jotka vanhana sanovat ovat käytäneet hormooni laastaria ja yhä käytävät.Ovat naiselisia.Ne jotka eivät käytäneet ovat naamalta miehisiä,karvat useimpi ajaa naamasta ja hiukset ohentuneet.

Jokainen tyylillään. Moni nainen vaan naureskelee partakarvoilleen, ihailen sitäkin asennetta. Ei tuossa iässä nuoria olla vaikka mitä ilveitä tekisi, se kannattaa hyväksyä. Joku mieleen oleminen voi olla täysi sivuseikka viisvitosena. Mitä väärää siinäkään on. Itsenään oleminen ja ikääntyminen on kaiken sen arvoista.

Vierailija
38/40 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ulkonäkö olekaan se pääpointti vaan millainen olo on. Minä ainakin haluan elää hyvää elämää vaihdevuosienkin aikana.

Vierailija
39/40 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät elintavat,liikuntaa paljon,  ylipaino pois..

Vierailija
40/40 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vaihdevuodet alkamassa ja ikävin oire on yövalvominen. Nukun 2-5 tuntia yössä ja lopun aikaa kieriskelen puolelta toiselle tai mitä nyt milloinkin. Olen kokeillut kaikki melatoniinit ja valeriaanat, ja ne auttoivatkin jonkun verran, mutta eivät vieneet sumuista oloa, vetämättömyyttä ja hikoilua pois.

Kärsin tästä kolmesta neljään vuoteen kunnes luovutin ja kävin vihdoin gynekologilla, joka totesi munasarjojen toiminnan hiipuneen. Keskustelimme erilaisista vaihtoehdoista ja sain ehkäisykierukan ja iholle annosteltavan estrogeenin. Vielä on liian aikaista sanoa auttaako, koska olen ehtinyt käyttää niitä vasta viikon verran, mutta toivon kovasti että saan uneni ja elämäni takaisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi