Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras apu/hoito/lääke esivaihdevuosiin?

Vierailija
28.09.2021 |

Mistä olette saaneet parhaan avun estrogeenin vähenemiseen tai yleensäkin vaihdevuosioireisiin? Pitääkö mennä gynelle, jotta saa apua vai onko olemassa hyviä itsehoitotuotteita?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin esivaihdevuosiin?

N 56

Vierailija
2/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan vastata vaan niiden, joilla on jotain kokemusta niistä, oli sitten puhe vaihdevuosista tai esivaihdevuosista tai ihan mistä vaan. Ymmärsit varmasti, mitä tässä tarkoitettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä oireita on. Luontaistuotepuoleltakin löytyy sellaisiia mitä voi kokeilla, mutta eri yrtit on eri juttuihin. Tavallisimpia salviaa kuumiin aaltoihin, dong quai energian puutteeseen ja väsymykseen, kasviöljyjä emättimen kuivuuden hoitoon, unettomuuteen melatoniinia, valerianaa ja/tai kärsimyskukkaa jne. 

Lääkepuolelta lähinnä yhdistelmäehkäisypillerit on se, mitä esivaihdevuosi-iässä, kun oma hormonikierto vielä toimii annetaan. Koska estrogeenia voi ajoittain olla jopa liikaa tuossa vaiheessa, joten estrogeenilisä ei ole silloin oikea hoito. Yhdistelmäehkäisy taas laittaa koko oman hormonikierron tauolle ja korvaa hormonit valmisteen hormoneilla.

Vierailija
4/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodethan ei ole mikään sairaus, vaan yksi elämänvaihde. Mitä helvetin hoitoa siihen muka tarvitaan?

Vierailija
5/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodethan ei ole mikään sairaus, vaan yksi elämänvaihde. Mitä helvetin hoitoa siihen muka tarvitaan?

Joillakin vain ne oireet ovat niin voimalliset, että elämästä tulee ikävää ja rajoittunutta. Jos ihmisellä on unihäiriöitä, masennusta, voimakasta hikoilua, kirvelevät limakalvot ja kaikkea muuta kremppaa, niin kyllähän useimmat jotain helpotusta haluavat.

Joo ja en ole itse vaihdevuosi-iässä.

Vierailija
6/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kärsiä vuosikausia ikävistä oireista, jos niihin olisi saatavilla helpotusta? Marttyyrikehääkö pään päälle tässä pitäisi hakea?!!!!

Vierailija
7/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan limakalvo sentään.

Vierailija
8/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kai ainut oire oli aamuyön valvominen. Työterveyslääkärin määräämä triptyl auttoi siihen hyvin. En ota sännöllisesti, mutta silloin, kun olen valvonut tuntitolkulla. Pari yltä lääkkeen kanssa, jotta unirytmi taas tasaantuu. Hetkeksi.

Vierailija
9/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkun juonti pois. Tupakan poltto pois. Sokeripitoisten elintarvikkeiden käyttö vähäiseksi. Paljon kasviestrogeeniä. Pitkiä kävely lenkkejä.

Vierailija
10/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä auttaisi hormonaaliseen vatsaturvotukseen? Minulla ei lähde pois millään, vaikka eläisin viikon vedellä ja salaatilla ja liikkuisin paljon. 😰

Vierailija
11/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani nyt jo pääasiassa eläkkeellä oleva onkologi(mies) kirjoitteli naisille reseptejä vaihdevuosiongelmiin yksilöllisesti. Apteekissa sitten tehtiin tämä cocktail lääkärin ohjeen mukaan ja rouvat olivat tyytyväisiä.

T: Sivusta seurannut hoitaja

Vierailija
12/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salviatee yöhikoiluun ja kuumiin aaltoihin sekä paras mahdollinen helokkiöljy kapseleina.

Vierailija
13/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä auttaisi hormonaaliseen vatsaturvotukseen? Minulla ei lähde pois millään, vaikka eläisin viikon vedellä ja salaatilla ja liikkuisin paljon. 😰

Ei siihen auta käytännössä mikään muu kuin jos laihduttaa itsensä niin että rasva% on todella alhainen, ja keski-ikäisellä naisella sellainen taas vanhentaa varsinkin kasvoja jo paljon.

Se vaan menee niin että kun kk-kierto loppuu, kehon rasva siirtyy paljon esim. lantiosta, reisistä ja osalla tisseistä mahaan, sekä sisäelinrasvaksi että ihonalaisrasvaksi. Itse olen vaan hyväksynyt tämän muutoksen ja alkanut käyttää vaatteita jotka peittää vähän makkaraisen keskikohdan. Kokeilin alkuun sitä itseni "kuivattamista" salitreenillä ja ruokavaliollakin mutta vanhentava vaikutus oli aika raju.

Vierailija
14/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa söisit muutakin kuin salaattia.

Vierailija
15/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan vastata vaan niiden, joilla on jotain kokemusta niistä, oli sitten puhe vaihdevuosista tai esivaihdevuosista tai ihan mistä vaan. Ymmärsit varmasti, mitä tässä tarkoitettiin.

En ymmärtänyt. Siksi kysyin. Onko itselläsi kognitiivisia ongelmia kun et osaa kuvata oireitasi.

Vierailija
16/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen auta käytännössä mikään muu kuin jos laihduttaa itsensä niin että rasva% on todella alhainen, ja keski-ikäisellä naisella sellainen taas vanhentaa varsinkin kasvoja jo paljon.

Se vaan menee niin että kun kk-kierto loppuu, kehon rasva siirtyy paljon esim. lantiosta, reisistä ja osalla tisseistä mahaan, sekä sisäelinrasvaksi että ihonalaisrasvaksi. Itse olen vaan hyväksynyt tämän muutoksen ja alkanut käyttää vaatteita jotka peittää vähän makkaraisen keskikohdan. Kokeilin alkuun sitä itseni "kuivattamista" salitreenillä ja ruokavaliollakin mutta vanhentava vaikutus oli aika raju.

Ei kaikki halua sentään noin tyhmää tehdä. Asian voi hoitaa järkevästikin.

Vierailija
17/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio, liikunta ja lepo.

Vierailija
18/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tuosta hormonaalisesta ongelmasta, mutta syön itse punaista lihaa ja juon paljon olutta. Ei turvota.

Vierailija
19/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoiluun ainakin vaikutti, kun jätti kahvin, alkoholin ja sokerin pois. 

Vierailija
20/40 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani nyt jo pääasiassa eläkkeellä oleva onkologi(mies) kirjoitteli naisille reseptejä vaihdevuosiongelmiin yksilöllisesti. Apteekissa sitten tehtiin tämä cocktail lääkärin ohjeen mukaan ja rouvat olivat tyytyväisiä.

T: Sivusta seurannut hoitaja

Vähän plaseboa tätilöiden hypokondriittiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän