Muita pienten vauvojen yksinhuoltajia linjoilla?
Mitä teille kuuluu?
Täällä vauva hetkellisesti tyytyväinen sitterissä. Tuntuu yksinäiseltä. Ulkoilut on ulkoiltu ja tässä vaan laskeskelen tunteja nukkumaanmenoon ja odottelen koska huuto alkaa.
Kommentit (13)
Tsemppiä ap. Minulla ei ole lapsia, mutta olettaisin tuntevani itseni vähän yksinäiseksi jos olisin vauvan kanssa yksin. Mitä sinulle tapahtui?
Ei se ihan tavanomainen tilanne ole.
Mitä? Ei mulle mitään ole tapahtunut. Ei vanhemmuus yksin ole aina mikään tragedia. Ei ole kukaan lähtenyt eikä jättänyt, eikä se edes nyt ollut keskustelun aihe. Ihan tyytyväinen olen elämääni, lähinnä nyt vaan olis kiva jakaa fiiliksiä muiden kanssa. Ap
23 % lapsiperheistä on yh-perheitä, että eipä ole järin harvinainenkaan tilanne. Ylläri taas että jengi on heti kieli pitkällä kauhistelemassa ja utelemassa että "mitä sulle tapahtui?" Get a life.
Oon siis ihan normaali vanhempi, en mikään sääliteltävä reppana. Ja normaaleja arjen asioita pohdin kuten muutkin. Perhemuotoni on tämä, mutta ei se meitä määritä, vaikka omat haasteensa tuokin. Joskus on hauskaa vaihtaa ajatuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Ap
Inhoan tuota sanaa yksinhuoltaja, aina sellainen viba, että on jotenkin jätetty yksin. Parempi sana olisi itsenäinen tai itsellinen, silloin tulee selväksi että on näin ollut ja tulee olemaankin.
Mielenkiintoista että heti kun joku sanoo olevansa yh, vaaditaan joko selittämään tai aletaan sääliä. Kuitenkin yksinhuoltajuus on ehdottomasti parempaa kuin yhteisvanhemmuus huonossa suhteessa tai jaettu riitaisa vanhemmuus. Yksinhuoltajuus ei ole automaattisesti huono asia, mutta edelleen näköjään leimataan.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan tuota sanaa yksinhuoltaja, aina sellainen viba, että on jotenkin jätetty yksin. Parempi sana olisi itsenäinen tai itsellinen, silloin tulee selväksi että on näin ollut ja tulee olemaankin.
Itsellinen tarkoittaa lahjasolun tai adoption kautta yksin lapsen hankkinutta ihmistä. Mä olen sekä itsellinen että yksinhuoltaja, mutta ne on tosi eri asioita, eikä niitä pidä sekoittaa. En koe sanaa yksinhuoltaja mitenkään huonona. Juridisesti lapsella on tietty määrä huoltajia, mun lapsella on yksi.
Ota yhteyttä Rita Niemeen. Hän on yh.
Eikö ketään?