Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin tänään kun joku teinipoika oli jäädä sähköpotkulaudalla auton alle

Vierailija
28.09.2021 |

Oli todella lähellä. Luultavasti oli jäänyt jotenkin auton kuolleeseen kulmaan ja autokuski ei huomannut sähköpotkulautailijaa ennen kuin tämä oli suojatiellä. Kyllä jätti sydän lyönnin välistä kun huomasin mitä tapahtuu. Poika ehti kuitenkin just alta pois ja tämä autoilija näytti todella säikähtäneeltä. Huh.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei käynyt mitään. Saisi nuo sähköpotkulaudoilla ajelevat hieman tarkemmin katsoa, huomataanko heitä, ennen kuin hyökkäävät tielle eikä ajella niin Euroopan omistajina.

Vierailija
2/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatiet ovat jalankulkijoita varten. Sähköpotkulauta taas on ajoneuvo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sähköpotkulautailija tuskin edes huomasi, kun oli niin keskittynyt kuuntelemaan musiikkia tai käyttämään kännykkää tms.

Vierailija
4/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkulauta on lelu. Sillä ei pitäisi olla asiaa kulkuväylille ollenkaan.

Vierailija
5/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Yksi vähemmän.

Vierailija
6/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kaikki vain tietäisivät ja noudattaisivat sääntöä, että sp-laudalla ei saa ajaa jalkakäytävällä.

Vierailija
7/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Sähköpotkulaudat ovat kevyttä liikennettä siinä missä esim. polkupyörätkin. Kevyt liikenne ylittää autotien suojatietä pitkin.

Vierailija
8/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt samoin kuin tuolle autoilijalle. Olin ajamassa suoraa tietä eteenpäin, kun yhtäkkiä suojatielle oli jostakin ilmestynyt potkulautailija. Ajoin tietyöalueella ja varmaan noin 20 km/h ja tämä potkulautailija oli tullut mua nopeampaa ja siksi en ollut havainnut häntä ennen kuin kääntyi mun auton eteen. Piti muutaman kerran vetästä tuon jälkeen syvään henkeä.

Vierailija
9/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla leluilla ei pitäisi olla lupaa liikkua liikenteen seassa...

Vierailija
10/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulautailijoita ja potkupalloilijoita yhdistää yksi asia: YLIMIELISYYS.

Vierailija
11/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekis mieli kokeilla tuollaista lautaa, mutta pelkään, että en osaa jarruttaa sillä ja jään auton alle 😅

Vierailija
12/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Sähköpotkulaudat ovat kevyttä liikennettä siinä missä esim. polkupyörätkin. Kevyt liikenne ylittää autotien suojatietä pitkin.

Vain silloin, kun suojatien jommassakummassa päässä on pyörätie.

Vierailija
13/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asun niin pienellä paikkakunnalla, että meillä ei noita leluja ole.

Vierailija
14/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt samoin kuin tuolle autoilijalle. Olin ajamassa suoraa tietä eteenpäin, kun yhtäkkiä suojatielle oli jostakin ilmestynyt potkulautailija. Ajoin tietyöalueella ja varmaan noin 20 km/h ja tämä potkulautailija oli tullut mua nopeampaa ja siksi en ollut havainnut häntä ennen kuin kääntyi mun auton eteen. Piti muutaman kerran vetästä tuon jälkeen syvään henkeä.

Et ollut kääntymässä eikä sinulle ollut liikennemerkillä määrätty väistämisvelvollisuutta, joten väistämisvelvollisuus oli lautailijalla, jos se ajoi sillä. Ainakin, jos se oli sähköpotkulauta. Jotkin tavalliset potkulaudat eivät ilmeisesti ole lain mukaan ajoneuvoja.

Vierailija
15/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää antako lastenne ajella noilla.

Vierailija
16/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan kaikki vain tietäisivät ja noudattaisivat sääntöä, että sp-laudalla ei saa ajaa jalkakäytävällä.

Toisaalta se on aika ymmärrettävää, että monikaan ei huomaa onko jollakin väylällä pyörätien kyltti vai ei. Pyörätien kylttejä kun on yleensä vain risteyksissä ja lähimpään risteykseen voi olla pitkä matka.

Vierailija
17/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin eilen kuinka neljä (jep!) teinipoikaa oli ahtautunut skootterin päälle ja meinasivat sitten ajaa bussin alle kun eihän se tietenkään kääntynyt tuollaisella massalla kuten normisti..

Vierailija
18/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...kävellen ja laitetta taluttaen, ellei kyseessä ole pyörätien jatke. Mutta tässähän oli kyseessä suojatie, joten olisi pitänyt taluttaa ja kävellä.

Vierailija
19/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tänään kun joku teinipoika oli jäädä sähköpotkulaudalla auton alle

Oliko auto kääntymässä?

Vierailija
20/65 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta se on aika ymmärrettävää, että monikaan ei huomaa onko jollakin väylällä pyörätien kyltti vai ei. Pyörätien kylttejä kun on yleensä vain risteyksissä ja lähimpään risteykseen voi olla pitkä matka.

Poliisin pitäisi muistuttaa virhemaksuilla, niin ehkä alkaisi kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi