Näin tänään kun joku teinipoika oli jäädä sähköpotkulaudalla auton alle
Oli todella lähellä. Luultavasti oli jäänyt jotenkin auton kuolleeseen kulmaan ja autokuski ei huomannut sähköpotkulautailijaa ennen kuin tämä oli suojatiellä. Kyllä jätti sydän lyönnin välistä kun huomasin mitä tapahtuu. Poika ehti kuitenkin just alta pois ja tämä autoilija näytti todella säikähtäneeltä. Huh.
Kommentit (65)
Suojatiet ovat jalankulkijoita varten. Sähköpotkulauta taas on ajoneuvo.
Ja sähköpotkulautailija tuskin edes huomasi, kun oli niin keskittynyt kuuntelemaan musiikkia tai käyttämään kännykkää tms.
Vierailija kirjoitti:
Potkulauta on lelu. Sillä ei pitäisi olla asiaa kulkuväylille ollenkaan.
Kunhan kaikki vain tietäisivät ja noudattaisivat sääntöä, että sp-laudalla ei saa ajaa jalkakäytävällä.
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Sähköpotkulaudat ovat kevyttä liikennettä siinä missä esim. polkupyörätkin. Kevyt liikenne ylittää autotien suojatietä pitkin.
Mulle on käynyt samoin kuin tuolle autoilijalle. Olin ajamassa suoraa tietä eteenpäin, kun yhtäkkiä suojatielle oli jostakin ilmestynyt potkulautailija. Ajoin tietyöalueella ja varmaan noin 20 km/h ja tämä potkulautailija oli tullut mua nopeampaa ja siksi en ollut havainnut häntä ennen kuin kääntyi mun auton eteen. Piti muutaman kerran vetästä tuon jälkeen syvään henkeä.
Noilla leluilla ei pitäisi olla lupaa liikkua liikenteen seassa...
Potkulautailijoita ja potkupalloilijoita yhdistää yksi asia: YLIMIELISYYS.
Mun tekis mieli kokeilla tuollaista lautaa, mutta pelkään, että en osaa jarruttaa sillä ja jään auton alle 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Sähköpotkulaudat ovat kevyttä liikennettä siinä missä esim. polkupyörätkin. Kevyt liikenne ylittää autotien suojatietä pitkin.
Vain silloin, kun suojatien jommassakummassa päässä on pyörätie.
Onneksi asun niin pienellä paikkakunnalla, että meillä ei noita leluja ole.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt samoin kuin tuolle autoilijalle. Olin ajamassa suoraa tietä eteenpäin, kun yhtäkkiä suojatielle oli jostakin ilmestynyt potkulautailija. Ajoin tietyöalueella ja varmaan noin 20 km/h ja tämä potkulautailija oli tullut mua nopeampaa ja siksi en ollut havainnut häntä ennen kuin kääntyi mun auton eteen. Piti muutaman kerran vetästä tuon jälkeen syvään henkeä.
Et ollut kääntymässä eikä sinulle ollut liikennemerkillä määrätty väistämisvelvollisuutta, joten väistämisvelvollisuus oli lautailijalla, jos se ajoi sillä. Ainakin, jos se oli sähköpotkulauta. Jotkin tavalliset potkulaudat eivät ilmeisesti ole lain mukaan ajoneuvoja.
Älkää antako lastenne ajella noilla.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan kaikki vain tietäisivät ja noudattaisivat sääntöä, että sp-laudalla ei saa ajaa jalkakäytävällä.
Toisaalta se on aika ymmärrettävää, että monikaan ei huomaa onko jollakin väylällä pyörätien kyltti vai ei. Pyörätien kylttejä kun on yleensä vain risteyksissä ja lähimpään risteykseen voi olla pitkä matka.
Mä näin eilen kuinka neljä (jep!) teinipoikaa oli ahtautunut skootterin päälle ja meinasivat sitten ajaa bussin alle kun eihän se tietenkään kääntynyt tuollaisella massalla kuten normisti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...kävellen ja laitetta taluttaen, ellei kyseessä ole pyörätien jatke. Mutta tässähän oli kyseessä suojatie, joten olisi pitänyt taluttaa ja kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Näin tänään kun joku teinipoika oli jäädä sähköpotkulaudalla auton alle
Oliko auto kääntymässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta se on aika ymmärrettävää, että monikaan ei huomaa onko jollakin väylällä pyörätien kyltti vai ei. Pyörätien kylttejä kun on yleensä vain risteyksissä ja lähimpään risteykseen voi olla pitkä matka.
Poliisin pitäisi muistuttaa virhemaksuilla, niin ehkä alkaisi kiinnostaa.
Onneksi ei käynyt mitään. Saisi nuo sähköpotkulaudoilla ajelevat hieman tarkemmin katsoa, huomataanko heitä, ennen kuin hyökkäävät tielle eikä ajella niin Euroopan omistajina.