Patti kainalossa, mutta mitään ei näy ultraäänessä
eikä mammografiassa.
Minulla on jättimäiset kainaloläskit. Aloin miettiä, että eihän sieltä mitään voi erottaakaan ennen kuin kasvannainen olisi todella iso?
Onko kellään kokemuksia tai näkemyksiä tällaisesta?
Kommentit (17)
Voi olla tosiaan rasvapatti, kuten tuossa ajateltiin, myös imusolmuke tai tiiviimpää rintakudosta mikäli on rinnan reunamilla eikä pitemmällä kainalossa. Käy yksityisellä rintasyöpiin erikoistuneella klinikalla omaan piikkiin jos arveluttaa vielä. Pari sataa maksaa mammografia ja ultraääni. Ultraava lääkäri pystyy kirjoittaa lähetteen samalla käynnillä niin ei tule kahta käyntiä. Näin toimin itse, koska kohtuun ja munasarjoihin kohdistuvissa tutkimuksissa tutkiva henkilö oli pilkkaava minua kohtaan. Mukamas reilu kolmekymppisellä ei voi olla munasarjasyöpää jonka lähettävä lääkäri halusi poissulkea oireiden vuoksi.
Lähinnä ne vaarattomat ei näy, eli epätasaiset rasvakertymät joita varsinkin runsaasti ylipainoisilla joskus on. Lipooma (rasvakasvain) yleensä jo näkyy, se on tiivistyneempi ja selkeärajainen. Mutta jos on yleisempää rasvamuhkuraa, ei se näy mutta ei es haittaa, ei ole minkään sortin kasvain eikä riski.
5, kiitos, hyvä tietää! Voi hyvinkin olla rasvakertymää, vaikka toispuoleinen onkin. Mitään kovaa pattia ei tunnu, tosin en tiedä tuntuisiko kun niin paljon rasvaa päällä. Minulla on nuorena ja hoikempanakin ollut läskiä nimenomaan kainaloissa.
Ap
Koronarokotteesta turvonnut imusolmuke?
Tämä kohta reagoi kyllä ko. rokotteeseen, mutta oli olemassa jo ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotteesta turvonnut imusolmuke?
Joo mulla toisen rokotteen jälkeen turposi kainalon imusolmuke ja ja sinne jäi joku patti. Pari kuukautta tunsin sen ja välillä oli tulehtuneen oloinen.
Olin jo huolissani mutta nyt on tainnut sulaa pois.
Tosin joku tunne on vielä.
Siis näetkö sä sen patin esim. peilin kautta vai tunnustelemallako se tuntuu?
Minulla on kainaloissa läskiä ja myös rintakudosta, ns lisärinta.
9, kyseessä on oikeastaan pullistuma. Toisen kainalon seutu on alkanut näyttää erilaiselta kuin toinen. Mitään ei tunnu, mutta se alue pullottaa selvästi. Voisi ikäänkuin olla kudoksen sisällä olevaa turvotustakin, mutta tämä on jatkunut yli vuoden.
ap
Kokeile jos häviää kun laihdutat ylimääräset pois.
Vanha ketju, mutta nostelen kun googlaillessa löytyi. Hei mulla kanssa oudot kainalot! En oo aiemmin kiinnittänyt edes huomiota, mutta kumpikin pullottaa, toinen vähän enemmän. Ei tee painellessa kipeää eikä mitään pattia tunnu, semmonen pullotus vain. 😳 Luultavasti jotain rasvakudosta?? Onko kenelläkään vastaavaa?
Pakko osallistua myös. Ollu parisen vuotta jo toisessa kainalossa golfpallo kokoinen patti ja kipuilee. Nyt taas todella arka niin vaikea nukkuakin. Ultraäänessä ei näkynyt mitään. Miten pelkkä läski voi sattua?
Vierailija kirjoitti:
Voi olla tosiaan rasvapatti, kuten tuossa ajateltiin, myös imusolmuke tai tiiviimpää rintakudosta mikäli on rinnan reunamilla eikä pitemmällä kainalossa. Käy yksityisellä rintasyöpiin erikoistuneella klinikalla omaan piikkiin jos arveluttaa vielä. Pari sataa maksaa mammografia ja ultraääni. Ultraava lääkäri pystyy kirjoittaa lähetteen samalla käynnillä niin ei tule kahta käyntiä. Näin toimin itse, koska kohtuun ja munasarjoihin kohdistuvissa tutkimuksissa tutkiva henkilö oli pilkkaava minua kohtaan. Mukamas reilu kolmekymppisellä ei voi olla munasarjasyöpää jonka lähettävä lääkäri halusi poissulkea oireiden vuoksi.
Tuttavan tytär kuoli 14 v munasarjasyöpään muutama kymmenen v sitten.
Tututulla oli imusolmukesyöpä, kainalossa patti josta tuli vielä maitoa, joten se hidasti hoitoon pääsyä. Meni yksityiselle ja sai sitten diagnoosin. Parani kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko osallistua myös. Ollu parisen vuotta jo toisessa kainalossa golfpallo kokoinen patti ja kipuilee. Nyt taas todella arka niin vaikea nukkuakin. Ultraäänessä ei näkynyt mitään. Miten pelkkä läski voi sattua?
Mene yksityiselle leikkauttamaan rasvapatti pois.
Ehkä voisivat leikata kyllä julkisellakin ,koska kyse ei ole enää vain ulkonäöllisestä asiasta, jos kerran kipua tuottaa.
Älä turhaan kärsi, ne on helppo leikata.Ei jää jälkikipua.
Jospa joku rasvapatti.