Mitä kummallisia tapoja teidän perheessänne on?
Meillä ruoka-ajat vaihtelee, valvotaan kesällä puoleen yöhön, siivotaan harvoin, on sotkuista, tiskit usein tiskaamatta, äiti vain istuu netissä, lapset saa katella videoita ym. iltasaduksi toisinaan...
Kommentit (12)
No miettikää, mikä voisi tosisista olla kummallista teillä.
Meillä on myöskin siistiä, eikä täällä kukaan sotke. Sitä ystävät usein kummeksuvat kovasti. Siis että ruoat syödään keittiössä, eikä levitellä ymäri sohvia yms.
Lapsella ei ole kasapäin leluja, vaan aina muutama kerrallaan käytössä.
Pihalla ollessamme emme anna lapsemme syödä kaikkea mahdollista eteen tulevaa, emmekä anna kiehnätä kuralammikoissa. Sitäkin on kummeksuttu.
En myöskään ole halunnut ketään tuntematonta hoitamaan alsta, eikä lapsi ole vielä koskaan ollut yökylässä koska en ole halunnut. Sitä kummeksutaan hyvinkin paljon.
Eikä heille makseta edes viikkorahaa. Kaikkeen pitää kysyä lupa, esim kaverille menemiseen, pelaamiseen, ulos menemiseen jne.
Noinhan kaikilla on, ainakin av:lla.
- lapset nukkuu jossain t-paidassa tms. ei yleensä varsinaisessa pyjamassa. Tämä siksi, että pyjamia on molemmilla vaan pari, ja paitoja kasapäin, ja nukkumavaatteet kuitenkin likaantuu aamiaispöydässä. Pyjamat loppuisivat kesken ennen kuin pesee, t-paita ja trikoot käy yhtä hyvin uniasuksi.
- Meilläkin on tosi vähän leluja. Itse en pienenä tykännyt leluista, sama tuntuu koskevan lapsiakin. Harrastamme myös tuota lelujen varastoon laittamista, leluista tuntuu saavan enemmän irti, kun niitä on vähän kerrallaan.
- Lapsille ei ole vielä annettu karkkia (isompi 3 v) kun ei ole sattunut pyytämään.
- Yöheräilyistä huolehtii useimmiten mies.
ja jos löytää, niin vain positiivisia asioita.
Tänäänkin lapset ovat olleet vain puoli tuntia ulkona ja muuten leikkineet legoilla, harjoitelleet lukemista ja katsoneet dvd:ltä muumeja ja viirua ja pesosta. Minä olen rönttävaatteissa ja laiskottelen, mies vaivautui nyt tekemään ruokaa. Tällaisia päiviä on noin kerran kolmessa kuukaudessa, mutta se on ihanan rentouttavaa.
istun koneella ja mies katsoo telkkaria. kun menen kattoon telkkaria mies hipsii koneelle.
pe-iltana kaverilleen käymään siinä vaiheessa, kun menemme sänkyyn iltasatua lukemaan n. klo 21. Jos minä olen joskus harvoin menossa johonkin, sitä vollotetaan jo monta tuntia ennen.
Nukahdamme television ääreen. Makuuhuonetta emme paljon käytä.
Varsinkin tänä kesänä ollut tosi paljon olkkarissa nukkumista kun on viilein huone talossa.
Mieti nyt vaikka Vaimot vaihtoon -ohjelmaa :)