Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lääkäreitä työttömänä? Entäs lakimiehiä?

Vierailija
18.11.2014 |

Onko näillä aloilla lainkaan työttömiä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.lakimiesliitto.fi/blogi/ei-ole-tarvetta/

Että lakimiehenä ei ainakaan varmuudella työttömyyttä vältä.

Vierailija
22/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:23"]

Lakimiesten on aika vaikea työllistyä tällä hetkellä, elleivät perusta omaa yritystä tai hae muihin tehtäviin

[/quote]

Yrityksen perustamisen ei pitäisi olla lakimiehelle vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 15:20"]Mä olen työttömänä oleva lääkäri mutten kuitenkaan työnhakija. Hoidan lapsia kotona mutten ole kuitenkaan hoitovapaalla koska työsuhdetta ei jatkettu sen jälkeen kun jäin äitiysvapaalle. Vanhempainvapaat päättyivät mutten vielä ole palannut työelämään. Aikaisempi viransijasuuteni tk:ssa on täytetty uudella viransijaisella, avoimeen hakuun sitä ei ole laitettu koska kunnalle on kätevä pitää sitä sijaisten täyttämänä. Sairaalasta kyselin ensi vuodelle paikkaa mutta kaikki kevään paikat on jo sovittu. Yksityispuolella ja yksityisellä työterveysasemalla olisi paikka mutta työskentelen mielummin julkisella puolella. Toistaiseksi olen kotona. 
[/quote]

Vaikka tienaisit paremmin yksityisellä?

Vierailija
24/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 15:20"]Mä olen työttömänä oleva lääkäri mutten kuitenkaan työnhakija. Hoidan lapsia kotona mutten ole kuitenkaan hoitovapaalla koska työsuhdetta ei jatkettu sen jälkeen kun jäin äitiysvapaalle. Vanhempainvapaat päättyivät mutten vielä ole palannut työelämään. Aikaisempi viransijasuuteni tk:ssa on täytetty uudella viransijaisella, avoimeen hakuun sitä ei ole laitettu koska kunnalle on kätevä pitää sitä sijaisten täyttämänä. Sairaalasta kyselin ensi vuodelle paikkaa mutta kaikki kevään paikat on jo sovittu. Yksityispuolella ja yksityisellä työterveysasemalla olisi paikka mutta työskentelen mielummin julkisella puolella. Toistaiseksi olen kotona.  [/quote] Vaikka tienaisit paremmin yksityisellä?

[/quote]

En ole tuon kirjoittaja mutta kaikille raha ei ole tärkeintä.

Vierailija
25/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 15:20"]Mä olen työttömänä oleva lääkäri mutten kuitenkaan työnhakija. Hoidan lapsia kotona mutten ole kuitenkaan hoitovapaalla koska työsuhdetta ei jatkettu sen jälkeen kun jäin äitiysvapaalle. Vanhempainvapaat päättyivät mutten vielä ole palannut työelämään. Aikaisempi viransijasuuteni tk:ssa on täytetty uudella viransijaisella, avoimeen hakuun sitä ei ole laitettu koska kunnalle on kätevä pitää sitä sijaisten täyttämänä. Sairaalasta kyselin ensi vuodelle paikkaa mutta kaikki kevään paikat on jo sovittu. Yksityispuolella ja yksityisellä työterveysasemalla olisi paikka mutta työskentelen mielummin julkisella puolella. Toistaiseksi olen kotona.  [/quote] Vaikka tienaisit paremmin yksityisellä?

[/quote]

En ole tuon kirjoittaja mutta kaikille raha ei ole tärkeintä.

[/quote]

Niin, ei ainakaan omalla työllä tienattu raha. Työttömyyskorvauksena muilta saatu raha kyllä kelpaa, ja lääkärin kohdalla kyse ei yleensä ole ihan pienistä korvauksista.

Vierailija
26/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:23"]

Lakimiesten on aika vaikea työllistyä tällä hetkellä, elleivät perusta omaa yritystä tai hae muihin tehtäviin

[/quote]

Yrityksen perustamisen ei pitäisi olla lakimiehelle vaikeaa.

[/quote]

Toisaalta rahaakaan ei välttämättä näinä aikoina tule ovista ja ikkunoista vaikka olisikin se oma lakifirma ja kovat tuntutaksat.

Vierailija
27/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla lääkäripula. Lakimiehiä taitaa olla työttömänä. 

Vierailija
28/32 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse neurologi ja työt vähissä. Kaupan kassalta helppoa rahnoo elämiseen. Odottelen parempia aikoja. Moni lääkärikaveri työttömänä.

Vierailija
29/32 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yrityksen perustamisen ei pitäisi olla lakimiehelle vaikeaa." - Ei yrityksen perustaminen ole vaikeaa, mutta pelkän yrityksen perustaminen ei vielä lyö rahoiksi, oli sitten lakimies tai lääkäri ja tai mikä hyvänsä... Mutta, mutta varmasti on heikomminkin työllistäviä koulutus -pohjia, kuin lääkärin tai lakimiehen koulutus...

Vierailija
30/32 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lakimiestuttuni löytänyt työtöntä työnhakijaa vuorotteluvapaasijaisekseen.

Melko kädetön lakimiestuttu.

Vierailija
31/32 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristien työttömyys on noussut 72% vuodesta 2011. Lisäksi piilotyöttömyyttä on (tehdään ei koulutusta vastaavaa työtä pakon edessä).

Vierailija
32/32 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi korkeassa asemassa oleva lääkäri saa kyllä kohta varmaan potkut, jos ei lopeta hölmöilyjään tai tajua alkoholiongelmiaan.