Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka suosittu nimi Sofia on oikeasti?

Vierailija
18.11.2014 |

Muistelen hämärästi, että Sofia olisi nyt aika suosittu nimi. Onko jo liiankin suosittu? Itse kun mietin tulevalle vauvalle nimeä, niin itse vaan tyttöjen nimistä tykkään eniten tuosta Sofiasta. Sofiekin olisi ok. Itse en henkilökohtaisesti tunne ketään Sofiaa, joten haitanneeko sitten, vaikka olisikin muuten suosittu nimi...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia on kaunis, mutta tosi yleinen. Voisin silti antaa sen nimen. Jos esimerkiksi meidän päiväkotia miettii, meidän ryhmässä on yksi Sofia ja yksi kaksiosaisella nimellä, josta jälkimmäinen on Sofia.  Eli aika varmasti koulussa tulee olemaan helposti 2 sofiaa aina samaan aikaan.

Vierailija
22/27 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on toisena nimenä Sofia ja en ole elämäniaikana tavannut kuin kaksi ihmistä, joilla Sofia olisi etunimenä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:25"]

Muista että nimitilastoissa näkyy kaikki annetut nimet, ja Sofia on nimenomaan todella yleinen toinen tai kolmas nimi. Yritin oikein miettiä, mutta itse en tiedä kuin yhden kutsumanimeltään Sofian, ja hänkin on jo teini-iässä. Mun mielestä Sofia Ester olisi todella ihana nimi - suostuisiko miehesi Esteriin toisena nimenä?

Onnea vauvasta!

[/quote]

Kiitos!

Täytyy kuulostella, mitä mieltä mies olisi tuosta nimiyhdistelmästä. Mulle kelpaisi. Se jonkun ehdottama Sofia Amanda olisi myös kaunis.

Vierailija
24/27 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:25"]

Sofia on kaunis, mutta tosi yleinen. Voisin silti antaa sen nimen. Jos esimerkiksi meidän päiväkotia miettii, meidän ryhmässä on yksi Sofia ja yksi kaksiosaisella nimellä, josta jälkimmäinen on Sofia.  Eli aika varmasti koulussa tulee olemaan helposti 2 sofiaa aina samaan aikaan.

[/quote]

Niin. Meilläkin oli koulussa aina esim. kaksi Sannaa samaan aikaan. Itse olen ollut koulussa sijaisena, yhdessä vaiheessa oli luokkia, joissa oli yhtaikaa kolmekin Juhoa ja just tuota Roosaa oli myös siinä ikäluokassa monia. Juhoja oli joka luokalla vähintään kaksi, tästä on jo muutama vuosi aikaa, olin ihan sekaisin siinä, kuka Juho oli kukin. :)

Vierailija
25/27 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esteristä tulee mieleen...tulee vettä kuin esterin perseetä.

Essi tai Enni tai Ella on kivoja nimiä. Amanda tai sofia toiseksi nimeksi...

Vierailija
26/27 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:25"]Muista että nimitilastoissa näkyy kaikki annetut nimet, ja Sofia on nimenomaan todella yleinen toinen tai kolmas nimi. Yritin oikein miettiä, mutta itse en tiedä kuin yhden kutsumanimeltään Sofian, ja hänkin on jo teini-iässä. Mun mielestä Sofia Ester olisi todella ihana nimi - suostuisiko miehesi Esteriin toisena nimenä?

Onnea vauvasta!
[/quote]
Tuossa viestin 11 tilastolinkissä on ensimmäisten etunimien tilasto, ja niissä Sofia oli viime vuonna 5. yleisin.

Vierailija
27/27 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia Ester Amanda!
Tai Lumi Ester Sofia :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän