Miehet: kun omaa puolisoa "parempi" tulee iskemään ...
Varoitan jo valmiiksi, että tässä selostuksessani en edes yritä olla poliittisesti korrekti.
Olemme nyt kiistelleet ystäväni kanssa tästä sen jälkeen, mitä tapahtui kun olimme kauppakeskuksessa viikonloppuna.
Eli ystäväni on todella hyvännäköinen, täydellinen kroppa, ihanat pitkät vaaleat hiukset ja aina kerää paljon katseita. Oletusarvo on, että hänen näköisensä seurustelisi jonkun hunk-tyyppisen miehen kanssa. Hänellä kuitenkin on aina ollut todella persoonallinen miesmaku, eikä oikeanlaista ole juuri ikinä löytynyt.
Nyt oltiin tosiaan kauppakeskuksessa ja hän kiinnitti huomionsa yhteen mieheen (yleisesti ottaen tosi tavanomainen, joidenkin mielestä ehkä jopa huono), ja meni aika pasmat sekaisin. Sanoin, että harvoinhan tuollaista nyt tulee, että oikeasti kolahtaa, mene juttelemaan. No hän sitten meni kyselemään, tietääkö mies tuosta pelistä jotain tms. kun hän on itse katsonut sitä ... (mies katsoi jotain pelejä ...) ja kaikki näytti aluksi minusta menevän ihan hyvin.
Sitten homma kosahti, kun miehen puoliso/vaimo tuli jostain kärriensä kanssa vihaisena ja nalkuttavana tilanteeseen. Ja kiinnitin huomion siihen, miten emäntä oli meikitön, huolittelematon ja reippaasti ylipainoinen. Kaverini sitten jotenkin onnistui poistumaan tilanteesta arvokkaasti ajatellen toki ettei enää ikinä juttele kellekään missään selvin päin, mutta tän jälkeen ollaan non-stoppina pohdittu miehen näkökulmaa tähän. Hän oli aidosti kiinnostuneen oloinen aluksi. Ystäväni on sitä mieltä, että miestä varmana jollain tasolla ottaa päähän, että on tyytynyt tuollaiseen naiseen. Itse olen sitä mieltä, että sen jälkeen kun valinta on tehty, ei enää katsella muita, harmitella tai jossitella.
Mitä te miehet tällaisesta ajattelette? Olisitteko ajatelleet, että teitte aikanaan hätäisen valinnan, kun parempaakin olisi tarjolla? Vai lakkaako tuollaiset ajatukset siinä vaiheessa kun valinta on tehty?
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:41"]
Mitäs mieltä olette tästä, entäs jos vaimo on todella kaunis, ja tapaakin toisen naisen, joka ei ole ihan yhtä kaunis, mutta jolla on enemmän samoja kiinnostuksen kohteita ja ehkä myös vähän enemmän samanlainen arvomaailma ja tasan samanlainen huumorintaju kuin miehellä? Miettiikö mies siinä vaiheessa, että hei, ehkä tämä alkuperäinen ei olekaan mulle se oikea vaikka paljon kauniimpi onkin. Voiko näin käydä?
[/quote]
Luulisi oikeasti ettei ulkonäkö ole nyt miehillekään kaikki kaikessa...Jos oikeasti löytää sielunkumppanin vähemmän viehättävästä naisesta (eikä tarvitse olla ruma vaan ei superkaunis kuten nykyinen). Miten on?
[/quote]
No näin mäkin sen nään, ja siksi en ymmärrä miten aloituksessa edes kysytään, että jättäiskö tai ajattelisi jättävänsä vaimon jonkun kauniimman takia, kauniimman, josta ei tiedä mitään muuta.... Haluaisin uskoa, että kukaan ei pelkän ulkonäön takia ole jonkun kanssa. Ainakaan pidemmän päälle.
Mistä ap:n kaveri voi tietää miehen naismaun? Jospa se mies sattuu tykkäämään tummista lyhythiuksisista naisista tai vaikka goottityylisistä? Aika klisesitä sontaa muutenkin tuo ap:n ajatusmaailma. Sorry.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 11:47"]
En jaksanut edes lukea koska otikko oli jo lähtökohtisesti sellainen että ei koske minua.
Olen tavallinen suomalainen mies, enkä kuulu siihen 5% miesryhmään, jota naiset tulee iskemään.
[/quote]
Tarkoitit siis, että tarpeeksi hyvännäköiset naiset eivät tule iskemään.
Vaaleahiuksiset nyt vaan on värittömiä ja pliisuja, ei kiinnitä mun huomiota ollenkaan.
Ajatuksia nyt voi olla minkälaisia vain. Varmasti jos upeannäköinen nainen(/mies) tulee juttelemaan, miestä(/naista) saattaa pienen hetken harmittaa, jos oma vaimo(/mies) on (vaikka sitten vain sillä hetkellä) vaatimattoman näköinen ja huonotuulinen. Mutta on aika pitkälle vietyä ja omahyväistä kuvitella, että jonkun parin ventovieraan kanssa vaihdetun sanan ja upean pärstän perusteella mies katuisi syvästi tyytymistään "huonoon" vaimoon! Haloo! Jos puoliso valittaisiin lopullisesti tuollaisen ensisilmäyksen ja "kolahduksen" perusteella (hah hah), ei menisi monellakaan ihmisellä kovin hyvin parisuhteessa. Kuka muka, oli sitten nainen tai mies, alkaisi katua parisuhdettaan ja miettiä eroa jonkun pari sekuntia kauppakeskuksessa nähdyn ihmisen takia? Eikä kukaan tämän perusteella tiedä, millaisia nuo tarinan mies ja nainen ovat yleensä, oliko sillä naisella vaikka tosi huono päivä takana, kiire ja stressi, lapsi kotona kipeänä. Niin joku päivittelee että ai kauheeta kun siinä on mies joutunut tyytymään huonoon vaimoon. Vaimo, muista - et ole ihminen vaan edustusesine!
Eipä sitä ihminen muuta ehtisikään tehdä kuin harmitella valintojaan jos jokaisen paremmannäköisen kohdalla alkaisi harmittaa. Aina tulee vastaan VIELÄKIN paremmannäköisiä -luonteestahan taas ei ole takuuta.
Minä en olisi tuollaista iskutilanteeksi tunnistanut, eikä näinollen olisi tullut mitään tarvetta palauttaa kyselijää maanpinnalle luuloistaan. Oma kulta on aina oma kulta, muita en katso enkä ajattele sillä tavoin.
Ei hyvää päivää.Ei sitä nyt puolisoa ulkonäön perusteella valita!Jos siis haluaa hyvän suhteen ja arjen :)
Jos sun ystäväsi itse ei ole kiinnostunut hunk-tyyppisistä miehistä, miten se silti olettaa miesten kiinnostuvan barbie-tyyppisestä naisesta?
Mun mies on mun silmissä täydellinen. En fantasioi muista enkä katsele muita
Mieheni on juuri mitä aina unelmoin saavani, plus vielä vähän parempi. Vaikka vuosien saatoissa joku pieni ihastus tai vetovoima toiseen mieheen syntyisi, palauttaisin sen mieleen.
Valitettavan moni (mies) ottaa sen naisen kun kiinni saa ja sitten mennään naisen tahtiin, jostain syystä näistä baariikissoista tulee kotilehmiä (ANTEEKSI jo nyt), lopetetaan itsestä huolehtiminen kun on vakiparisuhde. Itsensä laiminlyönnille haetaan syitä vaikka millä mitalla: ei kerkee kun on ne lapset, ei oo omaa aikaa, ei oo rahaa, mies ei enää huomioi mua, ei tartte enää kun on jo se mies...
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 11:55"]
Vaimo tuskin edes huomasi miehen vieressä änkyttävää tekoripsisutturaa, vaan vihaisuus ja nalkutus johtui todennäköisesti siitä että mies oli jo pelannut yöt ja päivät koko viikon, ja taas uutta ostamassa.
[/quote]
Hah, niin totta! Kiehuttaa pelkkä ajatuskin että mies jäis kiinni rysän päältä uutta peliä ostamasta, AAARRGGH! xD
En jaksanut edes lukea koska otikko oli jo lähtökohtisesti sellainen että ei koske minua.
Olen tavallinen suomalainen mies, enkä kuulu siihen 5% miesryhmään, jota naiset tulee iskemään.
[/quote]
Jospa oletkin niin komee, etteivät uskalla? Et tiedostakaan itse omaa vetovoimaasi?
Mua saa ihan vapaasti yrittää tulla iskemään, ei se mihinkään johda. Mun oma kulta on mun silmissä aina ihanin. :)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:08"]
[/quote]
Tarkoitit siis, että tarpeeksi hyvännäköiset naiset eivät tule iskemään.
[/quote]
Ei minkään näköiset, ei minua ole koskaan yritetty iskeä. "Rumat" naiset ei todellakaan iske ja ne ovat yleensä myös kaikkein tylyimpiä, jos heitä yrittää lähestyä. Kivannäköiset naiset osaa antaa pakitkin ystävällisesti.
Olen ns. "normaali mies", eli koskaan ei tule kukaan nainen iskemään. Sen on joutunut hoitamaan aina ihan itse. Eli ei tarvitse miettiä tälläisiä äärimmäisen epätodennäköisiä skenaarioita....
Valitaanhan, et säkään ole eka kerran panon jälkeen vielä tuntenut kundias saatikka sen arkea ja tuskin sä ruminta itsellesi etsin. Voi jeesus tätä kaksinaismoraalia taas
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:29"]
Ei hyvää päivää.Ei sitä nyt puolisoa ulkonäön perusteella valita!Jos siis haluaa hyvän suhteen ja arjen :)
[/quote]
Mua huvittaa tämän tyyliset keskustelut täällä AV:lla, joita tuntuu tulevan tänne aika ajoin.. Kaikissa aina suunilleen se sama pointti. (pointti jota en ymmärrä, huoh)
"Tiukkapyllyinen, hyväkroppainen, kaunis nainen joka saa paljon katseita"
"Saa itselleen hyväkroppaisia, tiukkalihaksisia miehiä, ah, kuumia miehiä joista muut "pullero mammat" vain haaveilee"
"Menee jutteleen/iskemään jollekin miehelle baarissa/ostoskeskuksessa/missälie"
"Mies (tottakai, ehdottomasti, always, poikkeustahan ei missään nimessä voi/ei saa olla) innostuu, koska onhan nainen tiukkapyllyinen, hyväkroppainen, kaunis"
"Sieltä tulikin joku pullea, meikitön, kaikinpuolin tyylitajuton mamma huutamaan miehelle"
"Aha, se onkin sen vaimo!"
"Tiukkapyllyinen, hyväkroppainen, kaunis nainen ihmettelee - Miksi mies tyytyy tuollaiseen homssuiseen lihavaan naiseen, kun tässähän olisi parempikin tarjolla?"
TADAAAA ! Ihmeellisiä ovat elämän pienet ja suuret asiat.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:13"]
Voi itku. Tästä on jo vuosi aikaa, mutta katselin kaupassa meille uutta kahvinkeitintä. Siihen tuli ihan ok näköinen mies myöskin kahvinkeittimiä katselemaan. Alettiin juttelemaan ja vertailemaan keittimiä. Mä ostin keittimen, en tiedä ostiko hän, mutta hitto vie, nythän mä vasta hokasin, että se tulikin iskemään mua!!
[/quote]
Juteltiin muuten työkaverin (miespuolinen, itse olen nainen) kanssa vastakkaisen sukupuolen iskemisestä. Kerroin tuolle työkaverille että ei mua ole kukaan koskaan yrittänyt iskeä työpaikalla (asiakaspalveluala) niin työkaveri alkoi nauramaan että ei vai, kyllä hän on todistanut ainakin yhtä kertaa että joku mies yritti iskeä minua. Minä vaan en ollut tajunnut selvää iskuyritystä, olin luullut että kunhan lämpimikseen juttelee. =)