Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abortti on väärin

Vierailija
18.11.2014 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014111718842601_uu.shtml

1. kuukausi
Äiti, olen vain noin parikymmentä senttiä pitkä, mutta minulla on kaikki elimet. Rakastan ääntäsi. Joka kerta kun kuulen sen, heiluttelen käsiäni ja jalkojani. Sydämesi syke on lempi unilauluni.
2. kuukausi
Äiti, tänään opin imemään peukaloani. Jos näkisit minut, voisit sanoa että olen selvästi vauva. En ole vielä kuitenkaan tarpeeksi iso selviytymään kotini ulkopuolella. Täällä on niin mukavaa ja lämmintä.
3. kuukausi
Arvaa mitä äiti! Minä olen tyttö! Toivottavasti se tekee sinut onnelliseksi. Haluan sinun olevan aina onnellinen. En tykkää siitä kun itket, kuulostat niin surulliselta. Se tekee minut surulliseksi myös ja itken kanssasi vaikket kuulekaan minua.
4. kuukausi
Äiti, hiukseni ovat alkaneet kasvamaan. Ne ovat melko lyhyet ja ohuet, mutta sitä kasvaa vielä paljon enemmän. Käytän paljon aikaani harjoittelemalla. Osaan kääntää päätäni ja heilutella sormiani ja varpaitani ja venytellä käsiäni ja jalkojani. Olen myöskin aika hyvä siinä.
5. kuukausi
Kävit taas lääkärillä. Äiti, hän valehteli sinulle. Hän sanoi etten ole vauva. Minä olen vauva, sinun vauvasi. Ajattelen ja tunnen. Äiti, mikä on abortti?
6. kuukausi
Kuulen taas sen lääkärin äänen. En pidä hänestä, hän vaikuttaa kylmältä ja sydämettömältä. Jotain tunkeutuu kotiini. Lääkäri kutsui sitä neulaksi. Äiti, mikä se on? Se polttaa! Laita hänet lopettamaan! En pääse karkuun siltä! Äiti! Auta minua!!
7. kuukausi
Äiti, olen kunnossa. Olen jumalan sylissä. Hän kertoi minulle abortista. Mikset sinä halunnut minua äiti?
Jokainen abortti on Yksi pysäytetty sydän enemmän. Kaksi silmää lisää jotka eivät koskaan tule näkemään. Kaksi kättä lisää jotka eivät tule koskaan koskemaan. Kaksi jalkaa lisää jotka eivät koskaan tule juoksemaan. Yksi suu lisää joka ei tule koskaan puhumaan.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:47"]

Ai pitäisit lapsen,kun joku känninarkki ääliö raiskaa sinut ja tuut siitä raskaaksi. En voisi kuvitellakaan pitäväni lasta siinä tilanteessa:/

[/quote]

Moni joille abortti on hyvin vaikea hyväksyä olisi helpommin hyväksyttävissä että raiskattu hakisi jo seuraavana päivänä tabletin jolla päättäisi (mahdollisen) raskauden....

... vai pitääkö sitä odottaa useampi kuukausi että muiden ihmisten täytyy kärsiä ja nähdä kun elävä ihmisalkio kuolee?

Siis... kun sen raskauden voi lopettaa jo muutaman päivän jälkeen, niin miksi vitussa pitää odottaa viikkoja/kuukausia että tajuaa tulleensa raiskatuksi ja mahdollisesti raskaaksi?

Tietysti tämä "raiskauskortti" on pelkkää paskaa, koska aborttia on helppo perustella kun kyseessä on raiskaus. Abortteja tehdään koska paneskellaan ketä sattuu - humalassa ja huumeissa, tai ei piitata ehkäisystä, koska ainahan voi tehdä abortin (siis kumpikaan sukupuoli ei huolehdi). 41vm

Vierailija
22/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusteksti on täyttä paskaa! Kukaan, joka tietää yhtään mitään lisääntymisestä ja ihmislapsen kehittymisestä, huomaa paskan jauhannan kohdan yksi ensimmäisestä lauseesta.
Ja toinen pointti... myöhäisvaiheen abortit hoidetaan kaikki, siis aivan kaikki synnyttämällä, ei kaapimlla tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:21"]

Olkaa perillä faktoista - esim. sikiö ei ole lähelläkään pariakymmentä senttiä ensimmäisen kuukauden aikana. Se on parin _millin_ kokoinen asia jolla ei ole edes sisäelimiä. Sivistäkää itseänne, hyvät ihmiset.

[/quote]

Se parin millin kokoinen solumöykky kuitenkin sisältää kaiken geneettisen informaation uudesta ihmisyksilöstä. Miltä hän näyttäisi lapsena, miltä aikuisena, ketä sukulaisiaan muistuttaisi, millainen persoonallisuus hänelle voisi kehittyä yms. Joku toinen kuitenkin päättää tuon yksilön puolesta että "no emmä ny haluu" ja kaikki tuo geneettinen informaatio jää käyttämättä, elämän jatkuminen estetään.

On siinä mielestäni jotain perustavalla tavalla väärin, vaikka kuinka olenkin luonnontieteitä lukenut. Mikäli raskauden jatkuminen vaarantaisi lapsen tai äidin hengen (esim. raiskauksesta johtuvat oireet ja itsemurhavaara), tai lapsella ei olisi minkäänlaista elämänlaatua odotettavissa, olisi abortti kaikkien etu.

Vierailija
24/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:47"]

Ai pitäisit lapsen,kun joku känninarkki ääliö raiskaa sinut ja tuut siitä raskaaksi. En voisi kuvitellakaan pitäväni lasta siinä tilanteessa:/

[/quote]

Moni joille abortti on hyvin vaikea hyväksyä olisi helpommin hyväksyttävissä että raiskattu hakisi jo seuraavana päivänä tabletin jolla päättäisi (mahdollisen) raskauden....

... vai pitääkö sitä odottaa useampi kuukausi että muiden ihmisten täytyy kärsiä ja nähdä kun elävä ihmisalkio kuolee?

Siis... kun sen raskauden voi lopettaa jo muutaman päivän jälkeen, niin miksi vitussa pitää odottaa viikkoja/kuukausia että tajuaa tulleensa raiskatuksi ja mahdollisesti raskaaksi?

Tietysti tämä "raiskauskortti" on pelkkää paskaa, koska aborttia on helppo perustella kun kyseessä on raiskaus. Abortteja tehdään koska paneskellaan ketä sattuu - humalassa ja huumeissa, tai ei piitata ehkäisystä, koska ainahan voi tehdä abortin (siis kumpikaan sukupuoli ei huolehdi). 41vm
[/quote]

Et ole ilmeisesti koskaan joutunut raiskatuksi jos kuvittelet pääsi toimivan sen jälkeen tavalliseen tapaan.

Vierailija
25/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:54"]

15 ja 16, yritin lyhkäisesti kirjottaa mielipiteeni ettei tarvitse iltaan asti kirjoittaa tätä. Mutta, jos ehkäisy pettää niin toki hyväksyn abortin silloin jos lääkärit sun muut viranomaiset ovat sitä mieltä että ehkäisyn käyttäjistä ei vanhemmiksi ole. Esim teinit harvemmin on, mutta on myös poikkeuksia, narkomaanit jotka eivät lopeta käyttöä yms.. Ja raiskauksen uhrin tekemä abortti on mielestäni hyväksyttävä, koska raiskaus on varmasti vahingoittanut ja järkyttänyt naisen mieltä, niin naiselle olisi melko varmasti mielenterveyden vievä kokemus kantaa ja synnyttää raiskauksen tuottama lapsi.

[/quote]

Eli jos raskaus on vahingollinen naisen mielenterveydelle, sallit abortin?

Eli toisin sanoen sosiaalisista syistä tehdyt abortit ovat ok?
[/quote]

Raiskauksen ja hyväksikäyttöjen kohdalla kyllä.

Vierailija
26/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:21"]

Olkaa perillä faktoista - esim. sikiö ei ole lähelläkään pariakymmentä senttiä ensimmäisen kuukauden aikana. Se on parin _millin_ kokoinen asia jolla ei ole edes sisäelimiä. Sivistäkää itseänne, hyvät ihmiset.

[/quote]

Se parin millin kokoinen solumöykky kuitenkin sisältää kaiken geneettisen informaation uudesta ihmisyksilöstä. Miltä hän näyttäisi lapsena, miltä aikuisena, ketä sukulaisiaan muistuttaisi, millainen persoonallisuus hänelle voisi kehittyä yms. Joku toinen kuitenkin päättää tuon yksilön puolesta että "no emmä ny haluu" ja kaikki tuo geneettinen informaatio jää käyttämättä, elämän jatkuminen estetään.

On siinä mielestäni jotain perustavalla tavalla väärin, vaikka kuinka olenkin luonnontieteitä lukenut. Mikäli raskauden jatkuminen vaarantaisi lapsen tai äidin hengen (esim. raiskauksesta johtuvat oireet ja itsemurhavaara), tai lapsella ei olisi minkäänlaista elämänlaatua odotettavissa, olisi abortti kaikkien etu.

[/quote]

Jokainen ejakulaationi sisältää myös näitä potentiaaleja miljardittain. Ei toki kaikkea geneettistä informaatiota, mutta paljon geneettistä informaatiota.

Vierailija
27/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:44"]

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014111718842601_uu.shtml

1. kuukausi
Äiti, olen vain noin parikymmentä senttiä pitkä, mutta minulla on kaikki elimet. Rakastan ääntäsi. Joka kerta kun kuulen sen, heiluttelen käsiäni ja jalkojani. Sydämesi syke on lempi unilauluni.
2. kuukausi
Äiti, tänään opin imemään peukaloani. Jos näkisit minut, voisit sanoa että olen selvästi vauva. En ole vielä kuitenkaan tarpeeksi iso selviytymään kotini ulkopuolella. Täällä on niin mukavaa ja lämmintä.
3. kuukausi
Arvaa mitä äiti! Minä olen tyttö! Toivottavasti se tekee sinut onnelliseksi. Haluan sinun olevan aina onnellinen. En tykkää siitä kun itket, kuulostat niin surulliselta. Se tekee minut surulliseksi myös ja itken kanssasi vaikket kuulekaan minua.
4. kuukausi
Äiti, hiukseni ovat alkaneet kasvamaan. Ne ovat melko lyhyet ja ohuet, mutta sitä kasvaa vielä paljon enemmän. Käytän paljon aikaani harjoittelemalla. Osaan kääntää päätäni ja heilutella sormiani ja varpaitani ja venytellä käsiäni ja jalkojani. Olen myöskin aika hyvä siinä.
5. kuukausi
Kävit taas lääkärillä. Äiti, hän valehteli sinulle. Hän sanoi etten ole vauva. Minä olen vauva, sinun vauvasi. Ajattelen ja tunnen. Äiti, mikä on abortti?
6. kuukausi
Kuulen taas sen lääkärin äänen. En pidä hänestä, hän vaikuttaa kylmältä ja sydämettömältä. Jotain tunkeutuu kotiini. Lääkäri kutsui sitä neulaksi. Äiti, mikä se on? Se polttaa! Laita hänet lopettamaan! En pääse karkuun siltä! Äiti! Auta minua!!
7. kuukausi
Äiti, olen kunnossa. Olen jumalan sylissä. Hän kertoi minulle abortista. Mikset sinä halunnut minua äiti?
Jokainen abortti on Yksi pysäytetty sydän enemmän. Kaksi silmää lisää jotka eivät koskaan tule näkemään. Kaksi kättä lisää jotka eivät tule koskaan koskemaan. Kaksi jalkaa lisää jotka eivät koskaan tule juoksemaan. Yksi suu lisää joka ei tule koskaan puhumaan.

[/quote]

Yks juttu hei: mitään jumalia ei ole olemassa.

Muutenkin kommenttisi on potaskaa täynnä.

Vierailija
28/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:54"] 15 ja 16, yritin lyhkäisesti kirjottaa mielipiteeni ettei tarvitse iltaan asti kirjoittaa tätä. Mutta, jos ehkäisy pettää niin toki hyväksyn abortin silloin jos lääkärit sun muut viranomaiset ovat sitä mieltä että ehkäisyn käyttäjistä ei vanhemmiksi ole. Esim teinit harvemmin on, mutta on myös poikkeuksia, narkomaanit jotka eivät lopeta käyttöä yms.. Ja raiskauksen uhrin tekemä abortti on mielestäni hyväksyttävä, koska raiskaus on varmasti vahingoittanut ja järkyttänyt naisen mieltä, niin naiselle olisi melko varmasti mielenterveyden vievä kokemus kantaa ja synnyttää raiskauksen tuottama lapsi. [/quote] Eli jos raskaus on vahingollinen naisen mielenterveydelle, sallit abortin? Eli toisin sanoen sosiaalisista syistä tehdyt abortit ovat ok? [/quote] Raiskauksen ja hyväksikäyttöjen kohdalla kyllä.

[/quote]

Miksi vain niiden kohdalla? Eikö naisen mielenterveys ole suojeltava asia aina? Miten raiskauksen uhrin itsemurha poikkeaa muiden itsemurhista?

Vierailija
29/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:54"] 15 ja 16, yritin lyhkäisesti kirjottaa mielipiteeni ettei tarvitse iltaan asti kirjoittaa tätä. Mutta, jos ehkäisy pettää niin toki hyväksyn abortin silloin jos lääkärit sun muut viranomaiset ovat sitä mieltä että ehkäisyn käyttäjistä ei vanhemmiksi ole. Esim teinit harvemmin on, mutta on myös poikkeuksia, narkomaanit jotka eivät lopeta käyttöä yms.. Ja raiskauksen uhrin tekemä abortti on mielestäni hyväksyttävä, koska raiskaus on varmasti vahingoittanut ja järkyttänyt naisen mieltä, niin naiselle olisi melko varmasti mielenterveyden vievä kokemus kantaa ja synnyttää raiskauksen tuottama lapsi. [/quote] Eli jos raskaus on vahingollinen naisen mielenterveydelle, sallit abortin? Eli toisin sanoen sosiaalisista syistä tehdyt abortit ovat ok? [/quote] Raiskauksen ja hyväksikäyttöjen kohdalla kyllä.

[/quote]

Miksi vain niiden kohdalla? Eikö naisen mielenterveys ole suojeltava asia aina? Miten raiskauksen uhrin itsemurha poikkeaa muiden itsemurhista?
[/quote]

Oon menossa lääkäriin nyt niin jatketaan myöhemmin :)

Vierailija
30/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskauksen tuoma järkytys mielelle ulkopuolisen aiheuttama. Jos verrataan masennukseen niin se hiipii itsestään esiin.
Kärjistetysti!

Vierailija
31/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL sanoo:

"Vuonna 2013 sijoitettiin kiireellisesti 4 202 lasta, määrä kasvoi 6,6 prosenttia vuodesta 2012. Kiireellisesti sijoitettujen lasten määrä on kasvanut vuodesta 2005 lähtien. Huostassa olleiden lasten määrä 10 735 pysyi edellisen vuoden tasolla."

Eli tuo tarkoittaa, että erittäin paljon syntyy lapsia, jotka joutuvat elämään erittäin ikävissä olosuhteissa. En ala arvailemaan miten ja mistä syystä nämä lapset ovat saaneet alkunsa, mutta ei heillä ainkaan helppo lapsuus ole ollut.

Abortin takarajaa voisi mahdollisesti laskea, jotta ei abortoida keskosiässä ellei se ole välttämätöntä äidin terveyden kannalta.

THL sanoo myös: "Vuonna 2013 tehtiin 10 120 raskaudenkeskeytystä". Näistä varmasti iso osa olisi voinut saada hyvänkin elämän, mutta varmasti on paljon tapauksia, joissa se ei olisi toteutunut. Monessa tilanteessa se vain on parempi ratkaisu, että raskaus keskeytetään.

Vierailija
32/32 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen perusteella ei voi ottaa kantaa itse aborttiin, koska aloitusviesti on manipulointia. Sillä yritetään salakavalasti saada ihminen toimimaan tietyllä tavalla vetoamalla tunteisiin. Oikeastaan nyt kun luin sen uudestaan niin sen lukeminen oli vielä yököttävämpää. Miten joku kehtaa päättää mitä minun lapseni ajattelee tai ylipäätään toisen ihmisen ajatuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän