Mitä laitat ulkoiluun päällesi tällaisella säällä?
Hyytävä tuuli puhaltaa, välillä sataa, lämmintä on vähän nollan yläpuolella. On pahimmolleen lämmin talvikamppeille mutta tuuli ja kosteus saa olon kylmäksi ja märäksi syyskamppeissa.
Kommentit (6)
Maiharit jalkaan, farkut (ja tavittaessa pitkät kalsarit) vaihtoehtona kuorihousut tai softshellhousut jos ei tarvi olla "edustava", parka-mallinen gore-tex takki, softshell hanskat, tarvittaessa huppu päähän.
Heh, mulle se kysymys on konditionaalissa... nimittäin raskauskiloja jäljellä :/ Mä laittaisin siis mun gore tex -housut ja tuulitakin, alle sopivan määrän villavaatetta (en käytä ulkoillessa muuta ulkovaatteiden alla).
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:23"]
Maiharit jalkaan, farkut (ja tavittaessa pitkät kalsarit) vaihtoehtona kuorihousut tai softshellhousut jos ei tarvi olla "edustava", parka-mallinen gore-tex takki, softshell hanskat, tarvittaessa huppu päähän.
[/quote]
Eikö tuollainen inhottava viima mene farkuista läpi että suhahtaa? Ja eihän ne kestä yhtään kosteutta tosin ei mun tuulihousutkaan kestäneet märällä puiston penkillä istumista eivätkä täysin pitäneet kovaa viimaa;-)
Tuulenpitävyys vaatteissa tuulisella säällä on tärkeää. Jos ulkoilupuku ei pidä tuulta niin paksukaan välikerros ei auta kun tuuli menee läpi sisävaatteisiin.
Kuoritakki ja -housut. Takin alle mulla riittää ihan t-paita.
College tai verkkariasu alle, päälle tuulipuku ja jalkaan lenkkarit. Päähän pipo ja huppu ja käsiin nahkasormikkaat. Mutta jos kunnolla sataa ja tuulee niin kauaa ei näillä kamppeilla pärjää kun tuuli ja vesi menevät ennen pitkää läpi sitten on pakko lyhentää ulkoilua.