Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa ensikertalaiselle miten risteilyt toimii? :)

Vierailija
18.11.2014 |

Haluaisin viedä perheeni joulun jälkeen risteilylle.Lähtö olisi Helsingistä ja joko Tallinnaan (halvempi?) tai Ruotsiin.
Mitä ne liput maksavat suunnilleen aikuisilta ja lapsilta? Kauanko maissa ollaan?Mitä siellä tehdään yleensä? Miltä sivulta kannattaa varata liput? Passit meillä on.
Entä sitten mennään satamaan, onko siellä toiminen helppoa? Onko selkeää että ymmärtää minne mennä että pääsee oikeaan laivaan?
Kiitos :)

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö ap laivalla?

Vierailija
62/72 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä ketju oli hyvä! Itse en ole ollut koskaan risteilyllä, haluaisin kyllä. Olen 30v perheenäiti, Itä-Suomesta. Meiltä ajaa sen reilut 5h lähimpään satamaan joten ei täältä noin vaan Tallinnan risteilylle lähdetäkään, varsinkaan lasten kanssa. Passejakaan ei ole kenelläkään meistä. Älkää Helsinkiläiset koko ajan huudelko ja olko noin tympeitä (Hesassa olen muuten käynyt kerran, eksyin Stockmannille). Miten itse huvittelisitte lasten kanssa Itä-Suomalaisessa pikkukylässä, vähillä rahoilla, ilman autoa kun mies tarvitsee sitä töissä? Kyllä tuommoinen risteily on jo aika luxus ja monien unelmien täyttymys. Ap:lle tsemppiä ja kivaa risteilyä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on trollausta, silkkaa kuraa, älkää hyvät ihmiset enää jatkako tätä.

Vierailija
64/72 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:05"]Minusta tämä ketju oli hyvä! Itse en ole ollut koskaan risteilyllä, haluaisin kyllä. Olen 30v perheenäiti, Itä-Suomesta. Meiltä ajaa sen reilut 5h lähimpään satamaan joten ei täältä noin vaan Tallinnan risteilylle lähdetäkään, varsinkaan lasten kanssa. Passejakaan ei ole kenelläkään meistä. Älkää Helsinkiläiset koko ajan huudelko ja olko noin tympeitä (Hesassa olen muuten käynyt kerran, eksyin Stockmannille). Miten itse huvittelisitte lasten kanssa Itä-Suomalaisessa pikkukylässä, vähillä rahoilla, ilman autoa kun mies tarvitsee sitä töissä? Kyllä tuommoinen risteily on jo aika luxus ja monien unelmien täyttymys. Ap:lle tsemppiä ja kivaa risteilyä!
[/quote]

Ei kaikki helsinkiläiset ole tympeitä, mä olin se joka antoi yksityiskohtaisen opastuksen matkan varamiseen ja olen koko ikäni asunut Helsingissä. :) Mutta oli tässä ketjussa kyllä ilkeitä viestejä. Toivottavasti pääsette joskus laivalle! :)

Vierailija
65/72 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:08"]Tämä ketju on trollausta, silkkaa kuraa, älkää hyvät ihmiset enää jatkako tätä.
[/quote]

Luulen että tämä oli ihan aito kysymys. Asiat mitkä on sulle itsestäänselvyyksiä ei välttämättä ole muille. Miten on noin vaikeeta uskoa että joku ei ole ikinä käynyt risteilyllä? Ne muut ketjut tais olla vittuilua tästä.

Vierailija
66/72 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on julmaa haukkua ap:tä. Ei siinä ole mitään outoa jos ei ole ollut risteilyllä ja nyt on tilaisuus mennä ja on onnessaan ja kyselee kaiken nippelitiedon että pärjää ja tietää käytännöistä. Minusta on järkevää kysyä.
Av:lla on niin paljon väkeä ympäri Suomen että monet ovat varmasti olleet laivalla ja ystävälliset heistä kertovat yleensä mielellään miten asiat sujuvat.
Ap ei ole käyttäytynyt loukkaavasti, herjaavasti tai rasistisesti joten ei ole mikään trolli!
Hyvää matkaa ap!!!!

Vierailija
67/72 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Omaa puolisoa ei saa ottaa risteilylle, varustamo arpoo seuralaiset.

-Omia shampoita ei myöskään saa olla mukana, eikä juomia. 

- Kokolattiamatoilla ei saa kulkea kengät jalassa vaan pitää käyttää laivatossuja

-varaa kolikoita runsaasti sillä ovet aukeavat euron kolikoilla, myös hytin vessa

Vierailija
68/72 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:29"]-Omaa puolisoa ei saa ottaa risteilylle, varustamo arpoo seuralaiset.

-Omia shampoita ei myöskään saa olla mukana, eikä juomia. 

- Kokolattiamatoilla ei saa kulkea kengät jalassa vaan pitää käyttää laivatossuja

-varaa kolikoita runsaasti sillä ovet aukeavat euron kolikoilla, myös hytin vessa
[/quote]

Alapeukku piti tulla. Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin pitääkö sanoa mitään. Kuulostat idiootilta.

Vierailija
69/72 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Vierailija
70/72 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko totta että dna prepaid kännykkä ei toimi laivalla? en voi siis mennä facebookkiin tms?

Vierailija
71/72 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi henkilöä voi kyllä matkustaa yhdessä neljän hengen hytissä. Ahdasta kyllä vähän on varsinkin jos on matkarattaatkin mukana niinkuin meillä :)

Vierailija
72/72 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:08"]

Maissa ollaan muutama tunti. Tallinnassa vähemmän (olisikohan 4 h), Tukholmassa klo 9 - 17. Laivaan löytää helposti, on se sen verran iso että näkyy kauas. Helppoa on kyllä liikkua, seuraa vain muita, ellei muuten osaa.

Jaa mitä tehdään? No kukin tekee mitä tykkää. Laivassa syödään, tehdään ostoksia, ollaan kylpylässä, katsotaan esityksiä, ollaan lasten leikkipaikalla, tanssitaan, istutaan baarissa...

[/quote] Dokataan, dokataan, notkutaan kannella..ja dokataan. Saatetaan myös laulaa karaokea.

(lisäys)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi