Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri irtisanoutui ja hänen työt kasataan minulle. Miten selviän?

Vierailija
28.09.2021 |

Aivan yllättäen ilman mitään ennakkovaroitusta irtisanoutui ja lähti. Pomo sanoi että kollegan työt siirtyvät nyt minulle ja ihan kuin en olisi hukkumassa jo omiin töihini. Miten olette suhtautuneet, hoitaneet työt jos näin on käynyt?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekisin 8h työpäivän aikana kaikki omat työt ja kaikki kollegan työt, pyytäisin tuplapalkkaa.

Jos töitä ei mitenkään ehtisi tekemään päiväm aikana, niin tekisin tärkeysjärjestyksessä ja loput jäisi seuraavaan päivään.

Vierailija
42/55 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hakisin saikkua, saisi ihan rauhassa miettiä mistä alkaisi purkamaan, se itkettää se työn paljous, olen vielä niin herkkä ihminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kuulut ammattiliittoon. Vaadi nyt ainakin ne ylityökorvaukset tai jos tarjolla on vain vapaata, niin korotettuna eikä tunti tunnista. Missä välissä muka ehdit edes pitää ne ylimääräiset vapaat?

Kuulun liittoon ja olen miettinyt ihan samaa että milloin edes ehtii pitämään vappana kun töitä on liikaa yhdelle.

Vierailija
44/55 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lähin työkaveri sai ns. mukautetun työnkuvan. Käytännössä häneltä yli jääneet työt siirrettiin minulle. Nyt teen kahden työt ja työkaveri viettää päivänsä puhelimella. Ja tämä kaikki samassa huoneessa. Olen todella kypsä....

Vierailija
45/55 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lähin työkaveri sai ns. mukautetun työnkuvan. Käytännössä häneltä yli jääneet työt siirrettiin minulle. Nyt teen kahden työt ja työkaveri viettää päivänsä puhelimella. Ja tämä kaikki samassa huoneessa. Olen todella kypsä....

Vierailija
46/55 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot pomolle et palkka juoksee, minä en.

Vierailija
47/55 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota alkuun vähän saikkua.

Vierailija
48/55 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa selkeästi kirjoittaa omat työt ja niihin kuluva aika ja lähettää ne sähköisesti esimiehelle. Lisäksi kun työt alkavat kasaantumaan, niin laittaa aina tieto esimiehelle kun et ehdi tehdä jotakin asiaa. Tarvitset dokumentaatiota kun sinua aletaan syyttämään siitä että työt eivät hoidu. 

Pomo sanoi että joudun tekemään nyt runsaasti ylitöitä jotka saan pitää myöhemmin vapaana. Muita vaihtoehtoja ei pomon mielestä ole mutta mielestäni olen oikeutettu ylityökorvauksiin enkä pelkkään vapaa-aikaan. Tuntuu vaan niin hölmöltä.

Työntekijän ei ole mikään pakko suostua ylitöihin. Tehköön pomo itse ylitöitä jos haluaa.

Vierailija
49/55 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa selkeästi kirjoittaa omat työt ja niihin kuluva aika ja lähettää ne sähköisesti esimiehelle. Lisäksi kun työt alkavat kasaantumaan, niin laittaa aina tieto esimiehelle kun et ehdi tehdä jotakin asiaa. Tarvitset dokumentaatiota kun sinua aletaan syyttämään siitä että työt eivät hoidu. 

Pomo sanoi että joudun tekemään nyt runsaasti ylitöitä jotka saan pitää myöhemmin vapaana. Muita vaihtoehtoja ei pomon mielestä ole mutta mielestäni olen oikeutettu ylityökorvauksiin enkä pelkkään vapaa-aikaan. Tuntuu vaan niin hölmöltä.

Onko teillä luottamusmiestä siellä ja kuulutko liittoon? Ei ylitöitä tosta vaan määrätä, niistä neuvotellaan työntekijän kanssa. Sinulla on myös oikeus saada edes osa rahana. Luottis auttaa juuri tällaisissa asioissa. Jos teillä ei ole luottista niin ole suoraan yhteydessä liittoon. Jos et mihinkään kuulu niin liity ja äkkiä.

Vierailija
50/55 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa jos on määräaikainen, silloin tunnollinen voi jäädä suorittamaan. Varmaan vakituinen myös. Yritin itse hoitaa kahden työt aiemmassa työssä kollegan lähdettyä. Pomo lähinnä kommentoi kiireisimmän ajan jälkeen nopeasti huvittuneena, ovatko haasteet jo ohi. Ehkä vaan havaitsi epäempaattisesti, että oli yhtäkkiä ongelmia töissä. Ihan kuin asiakaspalvelua ja käytännön hallintotöitä hoitava ei voisi hoitaa monen töitä. No juuri käytännön töissä on hankalaa revetä monen ihmisen työhön, jos työ muutenkin oli kokopäiväinen.

Vierailija
51/55 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt ainakaan maalaisjärkeä kannata käyttää. Jos hukut jo omiin hommiin, miksi sinun pitäisi silloin suostua tekemään muiden työt?

Esimies haluaa että olen tehokkaampi ja nopeampi lisäämällä työtaakkaa.

Vierailija
52/55 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on sinun ja esimiehesi välinen.Ota siihen mukaan luotamus mies/nainen. Emme voi tältä käsin autaa sinua.

Vierailija
53/55 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet suomalaiset on kyllä niin lampaita, että huh-huh! Ei millään mene jakeluun, että työvoimavajetta EI PIDÄ työntekijöiden korvata. Se on esimiehen homma. Epäkohdat ei ikinä poistu, kun aina vaan joustetaan ja joustetaan. Toki pientä joustoa on hyvä olla, mutta nimenomaan vain pientä. 

Vierailija
54/55 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt ainakaan maalaisjärkeä kannata käyttää. Jos hukut jo omiin hommiin, miksi sinun pitäisi silloin suostua tekemään muiden työt?

Esimies haluaa että olen tehokkaampi ja nopeampi lisäämällä työtaakkaa.

Ja olet orja, jolla ei ole omaa tahtoa tai kykyä käyttää omia aivoja?

Vierailija
55/55 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on sinun ja esimiehesi välinen.Ota siihen mukaan luotamus mies/nainen. Emme voi tältä käsin autaa sinua.

Ei meillä ole sellaista joten liitto on ainoa keino.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän