Miten nauttia työttömyydestä?
puoli vuott takana, olen jo ihan kyllästynyt. Aamulla kun herään, niin kohta jo alan katsomaan kelloa koska pääsee taas takas nukkumaan. Olen ihan lamaantunut ja toimeton. Yksin asun.
Vinkkejä miten oppia nauttimaan tästä työttömyydestä?
Kommentit (60)
Opettelet soittamaan mandoliinia heti huomenna.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:07"]
Jos on rahaa, niin mikä estää harrastamasta, shoppailemasta, nukkumalla pitkään, nauttimalla vapaasta. Kuka haluaa työn orjuutta, joku mielikuvitusta vailla oleva. Matkustele tms.
[/quote]
Rahaa? Olen työtön, ei mulla ole rahaa matkustella, shoppailla tms.
[/quote]
Monilla työssäkäyvilläkään ei ole. Voithan saada ehkä asumistukea yma joten ei sinänsä mahdotonta olla varaa reissuihin.
[/quote]
Voi pyhä jysäys. Asumistuella reissuun :D
[/quote]
Aivan niin.
Monella työttömällä on rahaa, jos on ansiosidonnainen ja puoliso auttaa. Mitä vikaa on liikunnassa, kierrät kirppiksiä, sauvakävelet, menet uimahalliin, teet kotiruokaa, opiskelet kansalaisopistossa, opiskelet uuden kielen.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:07"] Jos on rahaa, niin mikä estää harrastamasta, shoppailemasta, nukkumalla pitkään, nauttimalla vapaasta. Kuka haluaa työn orjuutta, joku mielikuvitusta vailla oleva. Matkustele tms. [/quote] Rahaa? Olen työtön, ei mulla ole rahaa matkustella, shoppailla tms. [/quote] Monilla työssäkäyvilläkään ei ole. Voithan saada ehkä asumistukea yma joten ei sinänsä mahdotonta olla varaa reissuihin. [/quote] Voi pyhä jysäys. Asumistuella reissuun :D [/quote] Aivan niin.
[/quote]
Millä se vuokra sit maksetaan? tai ruoka?
Maksaako kirjastokäynti, kävely, uimahalli ja uimahallin kuntosali, no ei maksa paljon.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:07"] Jos on rahaa, niin mikä estää harrastamasta, shoppailemasta, nukkumalla pitkään, nauttimalla vapaasta. Kuka haluaa työn orjuutta, joku mielikuvitusta vailla oleva. Matkustele tms. [/quote] Rahaa? Olen työtön, ei mulla ole rahaa matkustella, shoppailla tms. [/quote] Monilla työssäkäyvilläkään ei ole. Voithan saada ehkä asumistukea yma joten ei sinänsä mahdotonta olla varaa reissuihin. [/quote] Voi pyhä jysäys. Asumistuella reissuun :D [/quote] Aivan niin.
[/quote]
Millä se vuokra sit maksetaan? tai ruoka?
[/quote]
Ansiosidonnaisella ap voi esim.olla. hyvinkin voi saada käteensä hyvän summan rahaa. Ei työttömyys vielä 6kk jälkeen välttämättä tarkoita perikatoa.
Suorita netin ilmaiskursseja, löytyy englanniksi laidasta laitaan hakusanalla Mooc. Helpompia kursseja tarjoaa mm. Alison. Itse innostuin hulluna noista ja sitten satuinkin saamaan töitä.
Itse olen vuorotteluvapaalla ja saan käteeni pienemmän summan kuin ansiosidonnaisella oleva. Olen tehnyt kaksi ulkomaanmatkaa vapaan aikana. Enkä elä säästöillä.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:14"] [quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:07"] Jos on rahaa, niin mikä estää harrastamasta, shoppailemasta, nukkumalla pitkään, nauttimalla vapaasta. Kuka haluaa työn orjuutta, joku mielikuvitusta vailla oleva. Matkustele tms. [/quote] Rahaa? Olen työtön, ei mulla ole rahaa matkustella, shoppailla tms. [/quote] Monilla työssäkäyvilläkään ei ole. Voithan saada ehkä asumistukea yma joten ei sinänsä mahdotonta olla varaa reissuihin. [/quote] Voi pyhä jysäys. Asumistuella reissuun :D [/quote] Aivan niin. [/quote] Millä se vuokra sit maksetaan? tai ruoka? [/quote] Ansiosidonnaisella ap voi esim.olla. hyvinkin voi saada käteensä hyvän summan rahaa. Ei työttömyys vielä 6kk jälkeen välttämättä tarkoita perikatoa.
[/quote]
En ole ansiosidonnaisella eikä puolisoakaan ole, että se siitä matkustelusta ja shoppailusta.
-ap
Tee rutiineja itsellesi. Itse opiskelen kieliä ja haen töitä tietyn määrän tunteja päivässä. Viimeistään kahdeksalta ylös, ruoat ajallaan. Tee kuntoiluohjelma ja hanki unelmiesi kroppa.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:21"]Itse olen vuorotteluvapaalla ja saan käteeni pienemmän summan kuin ansiosidonnaisella oleva. Olen tehnyt kaksi ulkomaanmatkaa vapaan aikana. Enkä elä säästöillä.
[/quote]
Niin kuka niistä ansiosidonnaisella olevista? Niissä kun on isoja eroja!
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:21"]Itse olen vuorotteluvapaalla ja saan käteeni pienemmän summan kuin ansiosidonnaisella oleva. Olen tehnyt kaksi ulkomaanmatkaa vapaan aikana. Enkä elä säästöillä.
[/quote]
[/quote]
palkkani useamman satasen suomalaisten keskipalkkaa pienempi.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:21"]Itse olen vuorotteluvapaalla ja saan käteeni pienemmän summan kuin ansiosidonnaisella oleva. Olen tehnyt kaksi ulkomaanmatkaa vapaan aikana. Enkä elä säästöillä.
[/quote]
[/quote]
palkkani useamman satasen suomalaisten keskipalkkaa pienempi.
[/quote]
Ja mä tiedän ansiosidonnaisella olevan henkilön jonka tulot 700e/kk. Ei se kyllä matkustele...
Tää oli hyvä! Tai nahkaista fagottia..
Mä todella ihmettelen, kun tälä palstalla AINA hehkutetaan työttömyyden ihanuutta ja autuutta ja itse en sitä löydä, ainoastaan elämätöntä elämää eikä varaa tehdä mitään. Mitä ihmettä ne hehkuttajat oikein tekee kun on niin ihanaa?
-ap
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:36"]Mä todella ihmettelen, kun tälä palstalla AINA hehkutetaan työttömyyden ihanuutta ja autuutta ja itse en sitä löydä, ainoastaan elämätöntä elämää eikä varaa tehdä mitään. Mitä ihmettä ne hehkuttajat oikein tekee kun on niin ihanaa?
-ap
[/quote]
se merkitys on vain löydettävä. Onhan sekin ankeaa että kärvistelet ja kärsit koko ajan. Olet kaiketi sentään terve. Nauti liikunnasta vaikka. Onhan rahattomuus ikävää mutta on paljon asioita mitkä eivät maksa kohtuuttomasti.
Kommentoi vaikka av:lla miten työtön saa enemmän tukia, kuin työläinen palkkaa. Tai sitten miten töitä löytyy tekeville jne.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:07"]
Jos on rahaa, niin mikä estää harrastamasta, shoppailemasta, nukkumalla pitkään, nauttimalla vapaasta. Kuka haluaa työn orjuutta, joku mielikuvitusta vailla oleva. Matkustele tms.
[/quote]
Rahaa? Olen työtön, ei mulla ole rahaa matkustella, shoppailla tms.
[/quote]
Monilla työssäkäyvilläkään ei ole. Voithan saada ehkä asumistukea yma joten ei sinänsä mahdotonta olla varaa reissuihin.
[/quote]
Voi pyhä jysäys. Asumistuella reissuun :D