Miten nauttia työttömyydestä?
puoli vuott takana, olen jo ihan kyllästynyt. Aamulla kun herään, niin kohta jo alan katsomaan kelloa koska pääsee taas takas nukkumaan. Olen ihan lamaantunut ja toimeton. Yksin asun.
Vinkkejä miten oppia nauttimaan tästä työttömyydestä?
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:07"] Jos on rahaa, niin mikä estää harrastamasta, shoppailemasta, nukkumalla pitkään, nauttimalla vapaasta. Kuka haluaa työn orjuutta, joku mielikuvitusta vailla oleva. Matkustele tms. [/quote] Rahaa? Olen työtön, ei mulla ole rahaa matkustella, shoppailla tms. [/quote] Monilla työssäkäyvilläkään ei ole. Voithan saada ehkä asumistukea yma joten ei sinänsä mahdotonta olla varaa reissuihin.
[/quote]
Se asumistuki on tarkoitettu ja menee vuokraan jos tiesit :DD
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:36"]
Mä todella ihmettelen, kun tälä palstalla AINA hehkutetaan työttömyyden ihanuutta ja autuutta ja itse en sitä löydä, ainoastaan elämätöntä elämää eikä varaa tehdä mitään. Mitä ihmettä ne hehkuttajat oikein tekee kun on niin ihanaa?
-ap
[/quote]
No kaikkea mitä tuossa nyt on lueteltu, ja jos vielä on lapsia, ei aika edes riitä tuollaisiin harrastuksiin niin paljon kun mieli tekisi. Minä olen ollut pitkiä aikoja työttömänä, enkä koskaan ole saanut tehtyä kaikkia rästihommia, voi toki olla että mulla on vaan liikaa tavaraa ja mä olen laiska. Mulla on sähköpostissakin tuhansia sähköposteja kun en aina ehdi niitä poistella sitä mukaa kun tulee. Valokuvat on järjestelemättä koneella ym. Eniten mua aina ahdistaa tekemättömät työt kotona.
Minä olen osallistunut politiikkaan, kiva harrastus, eikä maksa mitään, päin vastoin, olen päässyt luottamustoimeen josta saa aina vähän kokouspalkkioita kun on kokouksia, olen mennyt myös oman liiton paikallisosaston johtokuntaan jossa vastaan työttömien virkistystoiminnasta... Suomi on yhdistysten luvattu maa, siitä vaan valitset ja menet toimintaan mukaan.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:38"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:36"]Mä todella ihmettelen, kun tälä palstalla AINA hehkutetaan työttömyyden ihanuutta ja autuutta ja itse en sitä löydä, ainoastaan elämätöntä elämää eikä varaa tehdä mitään. Mitä ihmettä ne hehkuttajat oikein tekee kun on niin ihanaa?
-ap
[/quote]
se merkitys on vain löydettävä. Onhan sekin ankeaa että kärvistelet ja kärsit koko ajan. Olet kaiketi sentään terve. Nauti liikunnasta vaikka. Onhan rahattomuus ikävää mutta on paljon asioita mitkä eivät maksa kohtuuttomasti.
[/quote]
Liikunta ja lukeminen mulle ainakin antoi hyvää ajankulua.
Mä todella ihmettelen, kun tälä palstalla AINA hehkutetaan työttömyyden ihanuutta ja autuutta ja itse en sitä löydä, ainoastaan elämätöntä elämää eikä varaa tehdä mitään. Mitä ihmettä ne hehkuttajat oikein tekee kun on niin ihanaa?
-ap
[/quote]
Allekirjoitan tämän niin ! Lisäksi kaikki olettaa että on puoliso ja ansiosidonnaisella päivärahalla vaikka läheskään jokainen ei ole. Jokainen jolla vituttaa olla töissä voi mielihyvin antaa mulle sen työpaikkansa ja tulla mun luo istumaan 4 seinän sisälle
-Terveisin toinen työtön
Sehän työttömyydessä on tyhmää, että helposti laiskistuu ja masentuu. Itse tein juuri tuon virheen, että jäin sohvalle, usein vielä pullo seuranani. Usean työttömyysjakson antamalla kokemuksella voin vilpittömästi varoittaa kaikkia menettelemästä samoin vaikka se ensimmäisinä viikkoina kivalta tuntuukin. Neuvoni on, että tee ihan mitä tahansa, kerää pulloja, pidä kirppispöytää, niistä saat vähän ylimääräistä rahaakin. Opiskele vaikka jotakin kieltä, tai kuten jo mainittiin vaikka mandoliinin soittoa, vahdi tuttujen ja miksei vieraidenkin lapsia. Opettele korjaamaan polkupyöriä, laman myötä heilläkin työt varmasti lisääntyvät, tai mieti jokin muu ala jonka ammattilaiset hyötyvät lamasta. Pääasia on, että olet aktiivinen ja pidät nuppisi kunnossa, kenties saatkin käännettyä työttömyyden voitoksesi, nyt sinulla nimittäin on aikaa ja ehkä elämäsi ensimmäinen tilaisuus tutustua itseesi lähemmin. Miettiä mikä sinusta tulee isona ja pyrkiä toteuttamaan se.
Voidaan treffata jossain. Suunnitellaan yhdessä sitten se ulkomaanmatka ja lähdetään valtion rahoilla rellestämään etelään niin kuin neuvottiin. Sitten hehkutetaan sitä täällä ja saadaan lokaa niskaan, kuinka "meidän verorahoja käytitte ulkomailla gigolopalveluihin ja drinkkeihin, hävetkää ihmisroskat". Terveisin toinen työtön, jolla viikoksi rahaa jäljellä 5 euroa ja kaapit tyhjät.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 02:41"]Eikun ap menet vaan töihin. Nykyään kun kuulemma voi vaan mennä töihin.
[/quote]
Voiskin!
Työttömyys on ihmisen parasta aikaa!
Miks mä en näe viestejä nro 25 jälkeen?
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 03:31"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 02:41"]Eikun ap menet vaan töihin. Nykyään kun kuulemma voi vaan mennä töihin.
[/quote]
Voiskin!
[/quote]
Eiku juujuu, nykyään voi vaan mennä, et hei, mä tuun nyt tänne ja siitä saa palkkaa. Niin helppoa se av-raadin mielestä. Tai sit sun pitää tehdä lapsi, koska yh vanhempana saa kuulemma ihan sikana rahaa. Kuulemma paljon enemmän, mitä töistä! Voisit sit kato matkustella ;).
Ala taiteilijaksi. Se on ihan loputon urakka, ei käy aika pitkäksi kun pyrkimys parempaan kasvaa tehdessä.
Satsaisin taiteeseen. Lukisin uudestaan kaikki ne kirjat joita olen elämäni varrella rakastanut, paneutuisin jonkun maan kirjallisuuteen tai tiettyyn kirjailijaan. Järkkäisin itselleni konsertti-iltoja: RSOn konsertit tulevat suorina Radio Ylen 1:stä, Teemalta ja/ tai Areenasta - ei maksa mitään, ei tartte lähteä Helsingin Musiikkitaloon. Säästäisin sen verran, että saisin kunnon piirustusvälineet ja piirtäisin ja maalaisin. Pitäisin päiväkirjaa joka päivä, vaikka en sitten merkkaisi muistiin kuin sen päivän sään, uneni tai suurimmat uutisaiheet.
Kävisin joka päivä väh. tunnin lenkillä oli söö mikä tahansa; se kasvattaisi iysetunoa :). Kehittäisin ruuanlaittotaitojani (taloudellisestikin fiksua). Pitäisin yhteyttä ystäviini (oikeita kirjeitä, ei mitään parinsadan merkin "päivityksiä"), ja auttaisin heitä, jos heillä arjen kiireitä (lastenhoitoa, koiran ulkoilutusta, pyykkien silitystä, murheiden kuuntelemista ...).
Rutiinit ovat tärkeitä, elämän säännöllisyys. Muuten se työttömyys menee makaamiseksi ja siitä voi seurata masennusta ja muuta ikävää.
* Siis tämän lauseen:
Kävisin joka päivä väh. tunnin lenkillä oli söö mikä tahansa; se kasvattaisi iysetunoa
kuuluu mennä näin:
Kävisin joka päivä väh. tunnin lenkillä oli sää mikä tahansa; se kasvattaisi itsetuntoa
:D
Muiden vastauksia lukematta; Jos itse olisin työtön, tällä hetkellä ajattelen että sittenpä olisi aikaa saada itsensä kuntoon.
Kävelisin ensimmäiseksi aamulla pitkän lenkin, söisin pitkän, kunnollisen aamiaisen, suunnittelisin ruokalistat etukäteen, metsästäisin kaupoista kaikessa rauhassa tarjoukset (=monesti punaisen lapun tuotteita löytää hyllystä heti seitsemän jälkeen aamulla tai vastaavasti hiukan ennen kaupan sulkemisaikaa illalla), teksisin itselleni liikuntalistan, milloin juoksua, milloin kävelyä, milloin intervalleja, milloin puntinnostoa.
Tuo olisi ideaalitilanne saada itsensä upeaan kuntoon kun ei olisi työt väsyttämässä viikkorytmiä.
Kuljeskelisin kaikessa rauhassa koiran kanssa metsässä, kiertäisin kirppareita ja kirjastoja. Laittelisin vanhaa kamaa ja vaatetta nettiin myyntiin, pitäisin kodin siistinä, siivoisin joka varaston ja laatikon, nyppisin pihamaan kuntoon... MITÄ VAAN!!
En todellakaan tajua miten joku ei keksi vapaa-aikanaan tekemistä!
-ap
[/quote]
Näin stressaantuneena työssäkävijänä ajattelen että jos olisin työtön tekisin kaikkea sitä mihin nyt ei riitä aika, ulkoilisin, lukisin, tapaisin ystäviä ja sukulaisia, kävisin läpi kodin joka nurkan ja myisin turhat tavarat kirpparlla. Tekemistä olisi vaikka kuinka paljon, toki rahanpuute rajoittaisi mutta keskittyisin ilmaiseen tekemiseen.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 05:55"]
Muiden vastauksia lukematta; Jos itse olisin työtön, tällä hetkellä ajattelen että sittenpä olisi aikaa saada itsensä kuntoon.
Kävelisin ensimmäiseksi aamulla pitkän lenkin, söisin pitkän, kunnollisen aamiaisen, suunnittelisin ruokalistat etukäteen, metsästäisin kaupoista kaikessa rauhassa tarjoukset (=monesti punaisen lapun tuotteita löytää hyllystä heti seitsemän jälkeen aamulla tai vastaavasti hiukan ennen kaupan sulkemisaikaa illalla), teksisin itselleni liikuntalistan, milloin juoksua, milloin kävelyä, milloin intervalleja, milloin puntinnostoa.
Tuo olisi ideaalitilanne saada itsensä upeaan kuntoon kun ei olisi työt väsyttämässä viikkorytmiä.
Kuljeskelisin kaikessa rauhassa koiran kanssa metsässä, kiertäisin kirppareita ja kirjastoja. Laittelisin vanhaa kamaa ja vaatetta nettiin myyntiin, pitäisin kodin siistinä, siivoisin joka varaston ja laatikon, nyppisin pihamaan kuntoon... MITÄ VAAN!!
En todellakaan tajua miten joku ei keksi vapaa-aikanaan tekemistä!
[/quote]
Lisään viestiini kun tähän tulee taatusti rahapulan valittajia; Kävely, juoksu, intervallit ovat ilmaisia. Käsipainot/kahvakuulan voi lainata tutulta tai bongata edullisesti kirpputorilta. Hädässä painoiksi käy vedellä täytetyt 1,5 litran pullot.
Kaurapuuro hillosilmässä aamuisin on mahdollista työttömällekin. Kananmunat halpoja, samoin raejuusto. Kunnon startti päivään auttaa jaksamaan pitkälle.
Seuraava