Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen on mielestänne aikuinen?

Vierailija
17.11.2014 |

Otsikko.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin pois vanhempieni luota kun täytin 18. 
Jos ei jokavuotisia kesätöitä ja nuorisoseuran tarjoamia keikkatöitä lasketa niin olin silloisessa ja nykyisessä työpaikassani ollut 15 vuotiaasta asti töissä ja muuttaessani kaikki ns taloudellinen tuki vanhemmilta poikkastiin heti kun muutin.
Mitään tukia tms en kelalta hakenut vaan ihan omalla palkalla aloin elämään.
Vuokralle en muuttanut vaan ostin silloisen miesystäväni (nykyään mieheni) kanssa kotikaupunkimme ydinkeskustasta suuren kaksion.
Sittemmin menin yliopistoon opiskelemaan, menimme naimisiin ja muutaman raastavan keskenmenon jälkeen saimme ensimmäisen erittäin suunnitellun ja halutun tyttäremme kun olin vielä 20 vuotias.
Muutama kuukausi ennen tyttären syntymää rakennuttamamme omakotitalo merenrannalla valmistui ja muutimme tänne, asuntomme keskustassa jätimme sijoitusasunnoksi ja vuokrasimme sen.
Jatkoin opiskelujani ja kävin samalla töissä (mies minua 5 vuotta vanhempi joten opiskelut oli jo suoritettu ja hyvä työpaikka hänellä jo olikin).
1,5 vuotta myöhemmin meille syntyi toinen suunniteltu ja erittäin toivottu lapsi (olen aina halunnut lapset nuorella iällä).
Jatkoin yhä samalla opiskelua ja kävin edelleen töissä.
3 vuotta tuosta, eli nyt saimme vielä kolmannen lapsen, erittäin suunniteltu ja toivottu on hänkin.
Itse siis täytän kohta vasta 25 mutta olen mm 3 lapsen äiti, naimisissa, asun omistamassani omakotitalossa, olen valmistunut yliopistosta ja olen vieläkin samassa firmassa töissä kuin ennenkin mutta toimitusjohtajan tittelillä.
Perheeni on mainiosti toimeentuleva ja elämme onnellista elämää ja ikinä en ole mistään mitään tukia saanut enkä tarvinnut (vanhemmat/kela/sossu jne).

Toisaalta olen kyllä aikalailla samoilla linjoilla monen muunkin kirjoittajan kanssa siitä, että yleisesti ottaen ihmiset alkavat aikuistumaan vasta siinä 25 ikävuoden tietämillä ellei myöhemminkin.
Poikkeuksia toki löytyy (ja tahtoisin ajatella itseni eräänlaisena poikkeuksena tässä asiassa) mutta oikeastaan kaikki tuntemani henkilöt jotka ovat kanssani saman ikäisiä ovat vieläkin siinä "baila, baila, tulevaisuudella ei väliä" - vaiheessa. Itse en ole pahemmin juhlimisesta pitänyt koskaan ja olen aina ajatellut, että sen rahan minkä joutuisin laittamaan siihen juhlimiseen niin laitan paljon mielummin säästöön tai sijoitan johonkin hyödylliseen.

Vierailija
22/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen aikuisuus miehissä alkaa olemaan siinä 25v naisissa ehkä hieman aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25v ->

Vierailija
24/24 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Rimpelä sanoi kerran, että aikuinen on ihminen, joka käy ravintolassa syömässä vanhempiensa kanssa, ja maksaa laskun. Hyvin sanottu minusta.