Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka lähes halveksivat Halloweeniä? Mielestäni se on typerä juhla

Vierailija
28.09.2021 |

Korkeintaan kurpitsan kaiverruksen irvistykseksi ymmärrän, se on sentään ihan hauskaa puuhaa. Mutta metakan nostaminen hirviöjutuista ja ällölimasta, halloween-juhlat ja koko kaupallinen sekoilu halloweenin ympärillä on mielestäni ihan typerää.

Muita?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Boys and girls of every age

Wouldn't you like to see something strange?

Come with us and you will see

This, our town of Halloween

This is Halloween, this is Halloween

Pumpkins scream in the dead of night"

<3

Vierailija
82/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä ruikutusta että kaupallinen juhla. Eikö kaikki juhlatpäivät ole?

Tämä! Mun kaveri valittaa kun ihmiset (minä) ostaa krääsää halloweenia varten. Turhaa kulutusta kuulemma.

Itse vappuna sitten ostaa lapsilleen seroentiinit, foliopallot, muovinaamarit ja paukkuserpentiinit, mutta meidän ostama kurpitsa ja kynttilät tuhoaa maapallon😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on kaupallisuudessa? Toisaalta, voihan ne koristeet tehdä itsekin: valmistaa puusta paperia, värjätä itsekasvattamillaan sipulinkuorilla oranssiksi, leikata kivestä hakkaamallaan veitsellä haluamaansa muotoon ja ripustaa esim. kattoon oman lampaan villasta tehdyllä villalangalla.

Miksei kukaan ei ole vielä käyttänyt sanoja "amerikkalaista hapatusta" (halloween-bingo!).

Vierailija
84/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halloween on ihan yhtä turha ja typerä juhla kuin ystävänpäivä. Kaupalliset tahot sen tänne tuoneet väkisin rahastustarkoituksessa.

Lapset tykkäävät kuitenkin, siksi meiltäkin löytyy asiaan kuuluvaa rekvisiittaa.

Te joiden mielestä kaikki hauskanpito on typerää ja turhaa olette pahasti pihalla kuin lumiukot.

Jaa. Jos mieltää ystävänpäivän ja halloweenin Suomessa rahastusjuhlinnaksi, niin automaattisesti pitää hauskanpitoa typeränä? Olipas taas joku pistänyt mutkat suoriksi.

Ohiksena, hauskanpito ei vaadi mielestäni mitään ylimääräistä muovista teemarekvisiittaa.

Vierailija
85/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlan oikea nimi on KEKRI!

Ei ole USAssa!

Vierailija
86/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanen muistuttaa arvon Amerikka-vinkujat, että halloween on alkujaan muinaisten kelttien juhlapäivä "talven alkamispäivä samhain", jolloin kuolleiden henkien uskottiin liikkuvan :)

Vierailija
87/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halloween on vanha pakanallinen kuoleman juhla. Juhlan alkuperä on eurooppalainen. Kristityn ei tulisi ottaa osaa halloweeniin.

Mistä Euroopan maasta tämä juhla on saanut alkunsa?

Halloweenia on vietetty Euroopassa vanhastaan kelttiläisen perinteen vaikuttamissa anglosaksisissa maissa, kuten Englannissa, Skotlannissa ja Irlannissa.

Vierailija
88/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloween on paikallisille vähän kuin Meksikolaisille Kuolleiden päivä ja useille Suomalaisille Kekri - tosin kaupallisempi juhla ja ilman uskonnollisia viittauksia mihinkään.

Juhlin itse kekriä/Samhainia mutta tykkään myös Halloweenistä vähän kuin sen päällä.

Jo lapsena idolini oli Vampira/Maila Nurmi ja goottihenkisenä ihmisenä minulla on Halloween vähän, kuin jpka päivä ;))

Antakaa siis ihmisten pitää hauskaa ja juhlistaa niitä juhlia ja pyhiä, joita he itse haluavat.

Mitä muiden Halloweenin juhlistaminen mukamas on ap:n kaltaisilta ihmisiltä pois?

Vierailija
89/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pidän sitä erittäin typeränä ja vastenmielisenä "juhlana".

Eihan teidan ole mikaan pakko juhlia Halloweenia, amerikkalaiasta lasten karkkijuhlaa. 

Mina voisin myos sanoa etta Vappu ja Juhannus ovat typeria ja vastenmielisia juhlia, koko Suomi humalassa. Eipa niihin kylla kiinnitetakaan mitaan huomiota USAssa.

Vierailija
90/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, olen jo aloittanut suurena kauhufanina halloweenin vieton :D Keraamiset kurpitsalyhdyt kaivettu esille ja olen luonut omakotitalostani pienen noitaluolan. Samat tavarat kiertää vuodesta toiseen, en ole aikoihin ostanut uutta halloween rekvisiittaa.

Vierailija
91/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän, että kauhun estetiikka voi viehättää monia, ja viettäkööt he halloweenia aivan rauhassa. Mutta älkää päästäkö lapsianne keppostelemaan muihin kuin sellaisiin taloihin, jonne varmasti ovat tervetulleita. Pyhäinpäivän tienoo on herkkää aikaa niille, jotka ovat menettäneet läheisiään - ajattelen varsinkin vanhuksia, jotka saattavat surun keskellä säikähtää ja pahastua, jos luurangot ym. hirviöt tulevat ovelle mekastamaan.

Vierailija
92/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koska muut uskonnot ei usko . Jeesukseen.

Vierailija
93/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ole kenenkään pakko viettää.

Vierailija
94/103 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei vanhukset pääse käymään hautausmaalla tai kirkossa.

Vierailija
95/103 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle mieleinen kommentoija kirjoitti: „En halveksi, mutta en siitä piittaakaan. Olen tykännyt pyhäinpäivästä rauhallisena kynttiläpäivänä.“

Juuri näin. Minä en tiedä juuri mitään ramadanin lopun juhlasta enkä Jom Kippurista, en Halloweenista enkä Kekristä tai Nimiäisistä, mutta miksi ihmeessä minä halveksisin kenenkään muun juhlia? Mikään elämässä ei ole niin varmaa, kuin muutos. Aikuinen terve ihminen tulee muutosten kanssa toimeen ja tietää, haluaako niitä, ja missä määrin, elämänsä. Vain tyhmät, kuten Ap, tulevat kehumaan tänne HALVEKSIMISELLAAN.

Häpeä!

Vierailija
96/103 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalaiset vaivaituu vinkumaan juhlasta ja sen hölmöydestä, vaikka sitä ei edes juhlita Suomessa

Vierailija
97/103 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä ruikutusta että kaupallinen juhla. Eikö kaikki juhlatpäivät ole?

Tämä! Mun kaveri valittaa kun ihmiset (minä) ostaa krääsää halloweenia varten. Turhaa kulutusta kuulemma.

Itse vappuna sitten ostaa lapsilleen seroentiinit, foliopallot, muovinaamarit ja paukkuserpentiinit, mutta meidän ostama kurpitsa ja kynttilät tuhoaa maapallon😂

Molemmat on luonnon kannalta yhtä turhaa kulutusta.

Vierailija
98/103 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sekoitatte Halloweenin ja pyhäinpäivän toisiinsa? Halloweenia juhlitaan lokakuun lopussa, pyhäinpäivä on 6.marraskuuta. Minä ainakin "juhlin" molempia, sillä eivät ne sulje mitenkään pois toisiaan.

Pyhäinpäivän tarkoitus oli kitkeä pois pakanalliset perinteet, joten alunperin se asetettiin päivälle 1.10. (eli kekri/halloween/samhain/jne päälle). Suomessa se on sittemmin muutettu olemaan lauantaina 31.10. lähtien, eli se osuu vähän eri päiville. Tänä vuonna 6.11., mutta esim. viime vuonna juurikin 31.10.

Mutta ei se vaan ole onnistunut läheskään kaikilta niitä kitkemään. :)

Itse opetan omat pakanalliset tapani omille lapsilleni ja kerron niistä sisarenikin lapsille, mikäli he tahtoisivat saada tietää.

Kristinuskosta minulla ei tietenkään ole mitään hyvää sanottavaa, koska ylempi viesti.

Vierailija
99/103 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemassa ei taita olla montaakaan juhlaan, johon ei kaupallisuus jollain tavalla liittyisi. joten on aika omituista että jotkut vastustavat halloweenia kaupallisuuden takia.

Vierailija
100/103 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma kirjoitti:

Halloweenille pitäisi olla selkeä yksi päivä. Vaikka sitten vapaapäivä. Että tietäisi, milloin se on.

Halloweenille ON yksi selkea paiva, lokakuun viimeinen, aina ja joka vuosi. Joka vuosi myos mainitaan palstalla mutta ei vain uppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän