Muita, jotka lähes halveksivat Halloweeniä? Mielestäni se on typerä juhla
Korkeintaan kurpitsan kaiverruksen irvistykseksi ymmärrän, se on sentään ihan hauskaa puuhaa. Mutta metakan nostaminen hirviöjutuista ja ällölimasta, halloween-juhlat ja koko kaupallinen sekoilu halloweenin ympärillä on mielestäni ihan typerää.
Muita?
Kommentit (103)
Olen järjestänyt edelliset kolme vuotta lapsille ja heidän parhaille kavereilleen halloween-juhlat. Toki lapset ovat mukana suunnittelussa ja toteutuksessa, mutta aina jotain ylläriä mahtuu mukaan. On ihan superhauskaa pukeutua, laittaa pelottavaa musiikkia soimaan, syödä ja tehdä kaikkea kivoja ja outoja tehtäviä lasten kanssa kynttilän valossa. Meillä on melko pieni asunto, joka on siten helppo koristella kokonaan ja saada oikea tunnelma aikaiseksi. Lapsille siitä on tullut yksi vuoden odotetuimmista päivistä.
Karkki vai kepponen -kierrokselle en lapsia päästä, sillä se ei mielestäni ainakaan vielä sovi suomalaiseen kulttuuriin. Ehkä jossain vaiheessa tapahtuu muutos, jossa virpominen korvautuu karkki vai kepponen -kierrokseen, mutta kaksi tällaistä kierrosta vuodessa on liikaa.
Halloween on Suomen kulttuuriin kuulumaton, täysin kaupallisessa mielessä tuotu juhla.
Täysin turha krääsäjuhla.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi ei tykännyt kun tuota oli päiväkodissa. Pelotti kuulemma. Piti pitää pitkä sylittelykeskustelu, että halusi enää seuraavana päivänä mennä ollenkaan.
Annoin kyllä palautetta.
Samoin minun lapsi ala-asteella ollessaan pelkäsi tätä juhlaa. Ilmoitti, ettei jatkossa halua siihen osallistua. Samanlaista palautetta oli tullut muutamalta muultakin perheeltä, että lapset kokivat pelottavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi ei tykännyt kun tuota oli päiväkodissa. Pelotti kuulemma. Piti pitää pitkä sylittelykeskustelu, että halusi enää seuraavana päivänä mennä ollenkaan.
Annoin kyllä palautetta.
Samoin minun lapsi ala-asteella ollessaan pelkäsi tätä juhlaa. Ilmoitti, ettei jatkossa halua siihen osallistua. Samanlaista palautetta oli tullut muutamalta muultakin perheeltä, että lapset kokivat pelottavana.
Näille on varmaan joulu, pääsiäinen ja juhannus myös kammittavan pelottavia että pitää oikein sylitellä.
Vierailija kirjoitti:
Ainoat juhlat joita haluaisin viettää on vappu ja Halloween. Musta ois ihana pukeutua ja pitää teemajuhlia.
En ole vieläkään löytänyt ketään, joka lähtisi mun kanssa niitä leikkimään :/
Voi ei, tule meidän kanssa bailaamaan! Kivaa pukeutua ja fiilistellä pimeyttä ja syksyä.
Kaikki kaupallisuudesta urputtavat antikapitalistit voivatkin jättää kaikki jouluruuat ja lahjat ostamatta ettei varmasti tule kulutettua juhliin yhtään mitään. Olette te iloista sakkia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin kyllä palautetta.
Näille on varmaan joulu, pääsiäinen ja juhannus myös kammittavan pelottavia että pitää oikein sylitellä.
Tiedät varsin hyvin, että nuo mainitsemasi juhlat eivät ole pelottavia kuten Halloween on.
En juhli, muttei se ole multa pois, jos muut tykkää. Kynttilöitä polttelen pitkän pimeyden ajan muutoinkin, joten ei vaikuta arkeeni lainkaan.
Ap, annat nyt vaan asian olla. Vähemmän ärsyttää ja sitten on aikaa mietiskellä jotain muuta, vaikka joulun odotusta tai nauttia telkkarista kauhuelokuvia Halloweenin yhteydessä, jos pidät niistä. Varmaan keksit muutakin tekemistä, jos aiemmin mainitut eivät ole juttusi. Sulla menee liian hyvin, kun sulla on aikaa miettiä tällaisia ärsytyskynnyksellä ;) Nauti siitä, kyllä hyvin saa mennä. Se on ihan okei, mutta sen voi suoda myös muille :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin kyllä palautetta.
Tiedät varsin hyvin, että nuo mainitsemasi juhlat eivät ole pelottavia kuten Halloween on.
Sivusta: pelkäsin lapsena joulupukkia. Missä vahingonkorvaukset?? Miksei joulua ole jo kielletty?
Ei lapset uskalla tulla palstamammojen oville, kun mammat ovat muutenkin niin pelottavia.
Luulevat teitä oikeiksi noidiksi.
Halloween on ihan yhtä turha ja typerä juhla kuin ystävänpäivä. Kaupalliset tahot sen tänne tuoneet väkisin rahastustarkoituksessa.
Lapset tykkäävät kuitenkin, siksi meiltäkin löytyy asiaan kuuluvaa rekvisiittaa.
Vierailija kirjoitti:
Halloween on ihan yhtä turha ja typerä juhla kuin ystävänpäivä. Kaupalliset tahot sen tänne tuoneet väkisin rahastustarkoituksessa.
Lapset tykkäävät kuitenkin, siksi meiltäkin löytyy asiaan kuuluvaa rekvisiittaa.
Te joiden mielestä kaikki hauskanpito on typerää ja turhaa olette pahasti pihalla kuin lumiukot.
Vierailija kirjoitti:
Halloween on Suomen kulttuuriin kuulumaton, täysin kaupallisessa mielessä tuotu juhla.
Täysin turha krääsäjuhla.
Kulttuuriin sopii hyvin niin saavat toteuttaa sitä synkkyyttä ja kaikenlaista pahaa mieltä. Itse en kyllä juhli
Meillä ainakin on olleet samat koristeet jo monta vuotta putkeen. Että sikäli en ymmärrä tuota ”kaupallinen krääsäjuhla” juttua.
Vuoteen mahtuu muutenkin ihan liikaa niitä tavallisia arkipäiviä niin keneltä se on pois jos tykkää joskus juhlia.
Meillä lapset ei lähde ”karkki vai kepponen” -kierrokselle. Emme siis mitenkään häiritse niitä ihmisiä jotka Halloweenista ei tykkää.
Halloweenina meille ostetaan kurpitsa, josta kaiverretaan lyhty. Kurpitsan sisuksesta tehdään kurpitsapiirakka ja siemenet paahdetaan.
Päivä kuluu ihanasti piirakkaa leipoen, jonka jälkeen syödään yhdessä koko perhe. Pöytä katetaan teemaan sopivaksi ja ruuissa on yleensä myös mukana jotain kauhua.
Illan hämärtyessä katsotaan kauhuelokuva, syödään herkkuja ja pelaillaan teemaan sopivia lautapelejä.
Päivä on yksi vuoden parhaista :) Minä taas en nauti jostain muista juhlista, mutta en siitä mitenkään ärsyynny että muut haluavat niitä juhlia.
En juhli halloweenia, mutta juhlikoot ketkä haluavat.
En juhli Halloweenia, eikä meillä ole lapsetkaan siitä oikein koskaan innostuneet. Koen sen kaupalliseksi, ihan irralliseksi höpötykseksi, ja vielä hassumpaa on, kun se Suomessa keinotekoisesti siirretään vielä toiseen päivään kuin sitä oikeasti juhlitaan, ja se menee kauniin Pyhäinpäivän kanssa moneltakin ihan sekaisin. Mutta ei se ole minulta pois, juhlitaan sitä paljon muutakin, mitä meillä ei juhlita, antaa mennä vaan, on tätä arkea ihan riittämiin, joten jos se Halloween tekee onnelliseksi, niin siitä vaan.
Mä en ymmärrä tätä ruikutusta että kaupallinen juhla. Eikö kaikki juhlatpäivät ole?
Voi hellanlettas, että oikein halveksit? No senkun, ei ole muilta pois, jos haluat käyttää energiaasi tuollaiseen asiaan.
Rakastan halloweenia! Tykkään kummitusjutuista, kauhuelokuvista, kauhukirjallisuudesta, kaikesta mystisestä ja hieman synkästä ja halloween yhdistää nämä asiat niin kuin joku jo aiemmin mainitsi. Lokakuun synkkyys, kummitukset ja kurpitsat, saan niistä niin paljon iloa, mutta siinäpä halveksit :D Ja sitäpaitsi kaikki juhlat(joulu, pääsiäinen tms) ovat kaupallisia.
Kommenttikenttä täynnä ankeita hapannaamoja, mutta sellaisia suurinosa ihmisistä on, ei voi mitään.
Päheetä. Se meininki takaisin! (Miinus eläinuhrit.)