Muita, jotka lähes halveksivat Halloweeniä? Mielestäni se on typerä juhla
Korkeintaan kurpitsan kaiverruksen irvistykseksi ymmärrän, se on sentään ihan hauskaa puuhaa. Mutta metakan nostaminen hirviöjutuista ja ällölimasta, halloween-juhlat ja koko kaupallinen sekoilu halloweenin ympärillä on mielestäni ihan typerää.
Muita?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Minä halveksin vain AP:tä.
Onko sinulla muitakin vihanhallintaongelmia?
Vierailija kirjoitti:
MIKSI juhlitte halloweeniä? Mikä on se syy, aihe?
En varsinaisesti "juhli" mutta tykkään järjestää arjen keskelle jotain tavanomaisesta harmaudesta poikkeavaa.
Harvempi nykyään juhlii jouluakaan Jeesuksen kunniaksi nykyään. Musta on silloinkin kiva vaan muistaa toisia ja olla hyvän syyn varjolla rakkaiden kanssa hieman hienommin kuin arkena.
Tietääkseni kukaan ei pakota sinua osallistumaan typeränä pitämiisi juhliin.
Kekri eli sadonkorjuujuhla on ihan jees mutta ilman mitään hirviöelementtejä. Syksyn värejä ja satokauden ruokia
Vierailija kirjoitti:
Miksi sekoitatte Halloweenin ja pyhäinpäivän toisiinsa? Halloweenia juhlitaan lokakuun lopussa, pyhäinpäivä on 6.marraskuuta. Minä ainakin "juhlin" molempia, sillä eivät ne sulje mitenkään pois toisiaan.
juurikin näin.
Halloween on ihan hauska juhla, vähän hauskanpitoa ja valoa pimeän syksyn keskelle. Mielestäni pahuutta voi vähentää näinkin, tekemällä siitä pilaa.
En halveksu, kun en ole koskaan sitä edes viettänyt. Ihan sama koko juhla.
Kohta on se aika kun laitan kurpitsalyhdyt pihalle ja katson viltin alla maratonina kauhuelokuvia herkkujen kera ❤️
Ne mustat halloweenmunkit ovat muuten herkullisia.
Lapsi on syntynyt halloweenin tienoolla ja hän saa myöhemmin halutessaan vaikka halloween-teemaiset synttärijuhlat.
Noin ylipäätään halveksiminen ei kuulu repertuaariini, koska se on mielestäni rahvaanomaista toimintaa jolla pyritään ennen kaikkea ylentämään itseään.
Vierailija kirjoitti:
MIKSI juhlitte halloweeniä? Mikä on se syy, aihe?
Yksinkertaista, meidän suvussa on äidin puolelta aina juhlittu halloweenia, luultavasti keskiajalta lähtien, SIKSI. Jotain muita henkilökohtaisia kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Tänne jos tulisi yksikin karkki tai kepponen tyyppi, niin kyllä kepposta pukkaisi. Minulta siis. Eivät tulisi enää ensi vuonna.
eli osallistuisit vahvasti kepposen antajana :)
Pitäisi viettää samana päivänä kuin Amerikassa olkoon mikä viikon päivä vain ja tottakai palkalliseksi vapaaksi niin yllättäen alkaakin monia kiinnostamaan!
Olisi kyllä hauska jos täälläkin oikein sankoin joukoin vietettäisiin kuolema-aiheista naamiaisjuhlaa, mutrunaamat saavat istua kotona ja viettää ihan normaalia tiistaita ja kattoa vaikka salkkareita jos ei tällainen kiinnosta.
minustakin niitä tavallisia tylsiä tiistaita on ihan liikaa ja synkässä syksyssä ei voi oikein mitään tehdäkään
Meillä on juhlittu halloweenia jo yli 10 vuoden ajan. Ei kierretä ovelta ovelle karkkia ruinaamassa, vaan pidetään kotona kauhuteemaiset naamiaiset ystäväporukan kesken. Aina on hauskaa ja ihania asuja. Halloween on vuoden paras juhla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoat juhlat joita haluaisin viettää on vappu ja Halloween. Musta ois ihana pukeutua ja pitää teemajuhlia.
En ole vieläkään löytänyt ketään, joka lähtisi mun kanssa niitä leikkimään :/Aina voit jatkaa sitä keppihevosharrastusta 😅
Kylläpä se onkin niin kamalaa ja naurettavaa, kun aikuisen elämä ei ole aina niin kuoleman vakavaa ja tylsää.
Suomalaisen tulee olla kateellinen ja katkera eikä saa iloita mistään.
Varsinkin mammapalstalla 👍
Lapsillehan se on ihana juhla. Ei Suomessa liikaa lastenjuhlia ole.
Itse en tajua uuden vuoden pakollista "juhlimista" kun joka paikassa pauke ja melske, mutta enpä ole iloa riistämässä niiltä jotka siitä nauttii.
Tai vapun munkkeja ja simaa ja yliopppilaslakkeja.
Jokainen tavallaan.
Paskaaamerikasta, niinkuin joulu.
Amerikassa asuvana osaan arvostaa myös Halloweenia. Ei tarvitse ostaa krääsää jos ei halua, monet laittavat samat koristeet joka vuosi. Lapset saavat karkkinsa ja pukeutua, aikuisille se on yleensä vähän niinkuin suomalainen vappujuhlinta. Riippuu vähän ihmisistä miten sitä juhlitaan mutta mun mielestä Suomessa näyttäisi Halloween nykyään olevan menossa jo monta vuotta putkeen. Päivittäin.
Minä halveksin vain AP:tä.