Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUS:n infektiotautien ylilääkäri anelee: "OTTAKA KAKKI INFLUENSSAROKOTE!" Satoja kuolee vuosittain influenssaan. Ylilääkäri rokotuttaa koko perheensä joka vuosi.

Vierailija
27.09.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-12113502

Mielestäni todella järkevä vinkki, koska olen joutunut olemaan sairaalassa influenssassa. Mutta Askolta unohtui että influenssarokotteita ei riitä kaikille. Moni jää joka tapauksessa ilman suojaa. Silloin influenssa voi jysähtää heidän kohdalle.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää kanaa.

Vierailija
82/91 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokote saatu. yksityiseltä hain. itse en ole sairastanut mutta tuttava oli niin kriittisessä tilassa influenssassa että en halua itse ottaa sitä riskiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jalostella virtsukoita.

Vierailija
84/91 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta olen influenssarokotteen ottanut. 15 vuoteen en ole ollut kipeä,kuumeessa tai flunssassa. Syökää kettinkiä rokottamattomat.

Vierailija
85/91 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset videot aiheuttavat myötähäpeää. Noloja.

Kas. Asko Järvinen räppää.

Vierailija
86/91 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssaan kuolee siis satoja vuosittain ja rokotteet tehottomampia kuin koronaan, mutta influenssasta ei silti vauhkota ja tartuntamääriä seurata päivittäin?

Ennen koronaa Suomessa kuoli noin 600 ihmistä vuodessa influenssaan.

Influenssa katosi Suomesta, kun korona tuli, joten rokotteen ottaminen on vähän hassua nyt, kun influenssaa ei enää ole. Influenssakuolleisuus ollut tasan nolla.

Vierailija
87/91 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset videot aiheuttavat myötähäpeää. Noloja.

Kas. Asko Järvinen räppää.

Vielä enemmän myötähäpeää aiheuttaa se "Turvallinen Oulu" projektin vartaloleikki-laulu, jolla Suomi osallistuu EU laajuiseen kilpailuunkin.. "Tässä on mun pimp pi. Se on huippu pimp pi." ja muuta vastaavaa. Tätä tytöt on oikeasti laitettu esittämään luokan edessä koulussa Oulussa!

Se ironisesti voitti kansallisen rikoksentorjuntapalkinnon (lisää googlella valtioneuvoston sivulta).  Se edustaa Suomea Slovenian järjestämässä EU:n rikoksentorjuntakilpailussa joulukuussa.

Siinä on ulkomaiset ihmeissään, kun suomalainen valistaa lapsia. Voin vaan kuvitella tuota laulua tekstitettynä, kun joku pikkutyttö sitä esittää. :)

Vierailija
88/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin harkita, jos saisin rokotteen ilmaiseksi, mutta en viitsi maksaa turhasta. Olen varmaan sairastanut influenssan jo monta kertaa, koska kaivan paljon nenääni enkä yleensä pese käsiäni edes vessassa käymisen jälkeen. En ole silti koskaan ole ollut lähelläkään joutua sairaalaan, enkä usko että tämäkään talvi on poikkeus. 

et siis arvosta henkeäsi ja terveyttäsi juuri yhtään. baarireissuun voi pistää helposti satasenkin... :O

Vierailija
89/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

XD

pöööö! Pelätkää! Ottakaa rokote tai kuolette!!!

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖöööö...

Nyt taisi jäädä lääkkeet joltain ottamatta, kun noin kiihdyttää.

Vierailija
90/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota syanidia, suosittelen!

Vierailija
91/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota, en koskaan oo enkä tuu ottaan.

Mulla on toimiva immuniteetti. :)