Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ja muutos miehessä

03.09.2006 |

Onko kenelläkään muulla tapahtunut vauvan tulon myötä muutoksia miehen käytöksessä?

Mieheni osallistuu kiitettävästi vauvan hoitoon ja kotiaskareihin, mutta suhtautuminen minuun on mielestäni muuttunut. Enää on turha odottaa helliä sanoja kosketuksesta puhumattakaan, vaikka niitä tässä juuri kaipaisi.

Otin asian puheeksi ja riitahan siitä tuli. Ei kuulemma pysty enempään, tekee parhaansa. Siis daa?!? Jotenkin oudoksuttaa, että jos toinen joutuu ponnistelemaan osoittaakseen rakkautensa toista kohtaan.

Kohtalotovereita?

Neuvoja?

Mielipiteitä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn ihan puolueettomasti - siis tarkoitus ei ole kuulostaa syyllistävältä, mietin vaan että oletko huomannut onko oma käytöksesi vauvan myötä muuttunut ja voisiko se jotenkin heijastua mieheesi? Tarkoitan lähinnä sellaista, että jos huomaamattasi keskityt itse ihan vain vauvaan tms. Mutta jos tällasesta ei ole kyse, niin ehkä miehelläsi on jonkun sorttinen sopeutumisvaihe menossa.. suuttuiko hän, kun otit asian puheeksi? Vai saitko hänestä mitään irti, hänen ajatuksiaan että onko hän huomannut itsessään muutosta ja mistä se kenties johtuu?

Mulla ei ole tuolta osin henkkoht kokemusta, mies on vauvan tulon myötä vaan muuttunut entistä hempeämmäksi :)

Vierailija
2/3 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä parisuhteen vaikeudet alkoivat todella vakavina vauvan syntymästä, mutta edelleen ollaan yhdessä (lapsella ikää nyt 1 v 3 kk). Miehellä oli tosi kovia sopeutumisvaikeuksia lapsen tuloon ja on niitä edelleen. Hänellä on siis ikää jo 36 v. ja meillä yhteistä taivalta takana 10 vuotta. Kaiken olisi siis pitänyt olla hyvin, lasta tehtiin suunnitelmallisesti ja suht pitkään, lapsi oli siis yhteinen päätös. Hän ei sitten tainnutkaan olla vielä ihan valmis isäksi. On sitä tuskin koskaan ; )

No, kyllä tämä tästä paranee vielä, en aio luovuttaa, vaikka välillä tuntuu, että ehkä pitäisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmasti itsekkin muuttunut vauvan tulon myötä. Ihan jo sekin varmasti vaikuttaa, että suuri osa ajasta menee pikkuisen kanssa puuhastellessa. Mutta mielestäni suhtaudun mieheeni samalla tavalla kuin ennenkin ja sanonkin sen aika usein. Se vain tuntui niin pahalta, kun itse olisi ollut valmis muuttamaan omaa käytöstään (vähemmän nalkutusta...) jne ja mies sanoi ettei pysty parempaan. Se siis satutti, ettei toinen ollut valmis yrittämään mitään muuta.

Olemme keskustelleet uudestaan asiasta ja nyt tilanne on menossa parempaan suuntaan. Löysimme jälleen yhteisen kielen ja puhumme samoista asioista. Piti kai puhdistaa ilmaa välillä...

Meilläkin on yhteiseloa takana jo 12 vuotta ja olemme molemmat yli kolmekymppisiä. Poika on saanut alkunsa hedelmöityshoidoilla eli on erittäin toivottu ja pitkään odotettu lapsi.

Pikkumies huhuilee, täytyy mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän