Työntekijä: kuinka monta saikkupäivää sinulle keskimäärin tulee vuodessa?
Kysymys otsikossa. Olen muutanan vuoden nyt ollut valmistumisen jälkeen kunnalla hommissa sosiaalialalla. Se on kiinnittänyt huomioni, että osa työntekijöistä on ihan vähän väliä saikulla päivän-muutaman päivän. Tyyliin joka kuukausi. Sen sijaan jotkut työntekijät eivät ole ikinä poissa.
Kuinka monta saikkupäivää sinulle keskimäärin tulee vuodessa? Mistä syistä?
Kommentit (68)
0,4.
10 vuotta tuli juuri täyteen nykyisessä paikassa, 4 päivää olen ollut saikulla. 3 päivää olin kuumeflunssassa 7 vuotta sitten. 1 päivän olin pois kun teloin naamani tapaturmaisesti ja hampaat piti korjata kiireellisesti.
Meilläkin on töissä useitakin ihmisiä jotka ovat sairauslomalla monta kertaa vuodessa. Kyllähän siinä paska haisee, ei auta mikään.
Ehkä 2, tosin lapsesta johtuvia, ei omia sairaspoissaoloja.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee vuosittain, 35-50 päivää suurinpiirtein.
Lintsari
Aika vähän, varsinkin kun voin tehdä töitä myös kotoa jos en ihan petipotilas ole. Viimeisen kymmenen vuoden aikana max. 3 päivää vuodessa joku räkä/kuumetauti niin, etten kuumeeltani pysty töihin. Hetkeen ei kyllä sitäkään.
Ei ole nyt muutamaan vuoteen tullut yhtään.
Viides vuosi alkamassa, nolla päivää kipeenä/saikulla. Mutta eipä näistä mitään kunniaa saa...
En ole vielä koskaan ollut sairaslomalla. Koulusta olin joskus pois, mutta en sairaustodistuksen kanssa.
M36
Tänä vuonna tähän mennessä kaksi päivää: sairastuin viikonloppuna flunssaan, kävin testissä maanantaina, sain tuloksen tiistaina ja keskiviikkona olin jo töissä, koska olin ollut jo tiistain kuumeeton ja muutenkin työkuntoinen.
Edellisen kerran olin sairaana 2019, olin silloin muutaman päivän poissa kovan yskän takia (haittasi työntekoa oleellisesti).
Kerran lähdin töistä pois kesken päivän kovan vatsakivun takia, vuotta en muista.
Siinäpä ne noin kymmenen vuoden ajalta. Kauemmas en muista.
Viime vuonna oli 1 saikkupäivä, piti odotella koronatestin tulosta silloin.
Tänä vuonna on 0.5 päivää, lähdin kesken päivän kotiin , kun oli niin pahat menkkakivut, että meinasin pyörtyä.
0-10 päivää vuodessa. Vuonna 2020 saikkupäiviä oli 6
Vierailija kirjoitti:
Mihin tyyliin?
Barokki
Kun on suoraselkäinen eikä joka pikkuasiaan ala vikiseen ei tule saikkupäiviäkään. Mutta kaikillahan meillä ei ole mitään välilä millään, eihän? :)
Tänä vuonna on ollut yksi päivä, kun olin leikkauksessa.
Viime vuonna olin viikon pois eli 5 saikkupäivää, kun oli yskä - ilman pandemiaa olisin ollut töissä senkin, kun olo oli kuitenkin muuten ok.
Toissavuona oli vissiin yksi päivä, kun oli pitkä toimenpide lääkärissä.
Sitä pidempään en säännöllisessä työelämässä olekaan ollut.
Tänä vuonna 135 päivää, burn outin takia. Työsuhde kestänyt 35 vuotta,aiemmin ei sairaslomia päivääkään että näin.
1-4. Äidin kuoleman jälkeen olin viikon saikulla.
Tänä vuonna vajaa viikko. Yleensä migreenin vuoksi joka saa päiväksi oksentelemaan ja vetää täysin työkyvyttömäksi oireineen. Viikko on varmaan hyvä keskiarvo. Joka vuosi jonkinlainen flunssa/vatsatauti/muu osuu kohdalle ja periaatteen vuoksi jään melko matalalla kynnyksellä kotiin sen sijaan että menisin pää kainalossa töihin. Etenkin oletuksella että kyseessä on jotain mahdollisesti tarttuvaa. Asun ulkomailla ja saikkupäivät vaikuttaa palkkaan joten huvisaikuttelu ei ole houkuttelevaa.
Oma työhyvinvointini on kaikinpuolin hyvä, mutta ymmärrän kyllä jos joku kovin stressaantunut ja väsynyt pitää silloin tällöin ns. mielenterveyssaikkupäivän.
Vaihtelee vuosittain, 35-50 päivää suurinpiirtein.