Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työntekijä: kuinka monta saikkupäivää sinulle keskimäärin tulee vuodessa?

Vierailija
27.09.2021 |

Kysymys otsikossa. Olen muutanan vuoden nyt ollut valmistumisen jälkeen kunnalla hommissa sosiaalialalla. Se on kiinnittänyt huomioni, että osa työntekijöistä on ihan vähän väliä saikulla päivän-muutaman päivän. Tyyliin joka kuukausi. Sen sijaan jotkut työntekijät eivät ole ikinä poissa.

Kuinka monta saikkupäivää sinulle keskimäärin tulee vuodessa? Mistä syistä?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee vuosittain, 35-50 päivää suurinpiirtein.

Vierailija
22/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,4.

10 vuotta tuli juuri täyteen nykyisessä paikassa, 4 päivää olen ollut saikulla. 3 päivää olin kuumeflunssassa 7 vuotta sitten. 1 päivän olin pois kun teloin naamani tapaturmaisesti ja hampaat piti korjata kiireellisesti.

Meilläkin on töissä useitakin ihmisiä jotka ovat sairauslomalla monta kertaa vuodessa. Kyllähän siinä paska haisee, ei auta mikään.

Vierailija
24/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 2, tosin lapsesta johtuvia, ei omia sairaspoissaoloja.

Vierailija
25/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin?

Vierailija
26/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtelee vuosittain, 35-50 päivää suurinpiirtein.

Lintsari

Vierailija
27/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän, varsinkin kun voin tehdä töitä myös kotoa jos en ihan petipotilas ole. Viimeisen kymmenen vuoden aikana max. 3 päivää vuodessa joku räkä/kuumetauti niin, etten kuumeeltani pysty töihin. Hetkeen ei kyllä sitäkään.

Vierailija
28/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tyyliin?

Vierailija
29/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nyt muutamaan vuoteen tullut yhtään.

Vierailija
30/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viides vuosi alkamassa, nolla päivää kipeenä/saikulla. Mutta eipä näistä mitään kunniaa saa...

Vierailija
31/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä koskaan ollut sairaslomalla. Koulusta olin joskus pois, mutta en sairaustodistuksen kanssa.

M36

Vierailija
32/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna tähän mennessä kaksi päivää: sairastuin viikonloppuna flunssaan, kävin testissä maanantaina, sain tuloksen tiistaina ja keskiviikkona olin jo töissä, koska olin ollut jo tiistain kuumeeton ja muutenkin työkuntoinen.

Edellisen kerran olin sairaana 2019, olin silloin muutaman päivän poissa kovan yskän takia (haittasi työntekoa oleellisesti).

Kerran lähdin töistä pois kesken päivän kovan vatsakivun takia, vuotta en muista.

Siinäpä ne noin kymmenen vuoden ajalta. Kauemmas en muista.

Vierailija
33/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna oli 1 saikkupäivä, piti odotella koronatestin tulosta silloin.

Tänä vuonna on 0.5 päivää, lähdin kesken päivän kotiin , kun oli niin pahat menkkakivut, että meinasin pyörtyä.

Vierailija
34/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-10 päivää vuodessa. Vuonna 2020 saikkupäiviä oli 6

Vierailija
35/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tyyliin?

Barokki

Vierailija
36/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on suoraselkäinen eikä joka pikkuasiaan ala vikiseen ei tule saikkupäiviäkään. Mutta kaikillahan meillä ei ole mitään välilä millään, eihän? :)

Vierailija
37/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna on ollut yksi päivä, kun olin leikkauksessa.

Viime vuonna olin viikon pois eli 5 saikkupäivää, kun oli yskä - ilman pandemiaa olisin ollut töissä senkin, kun olo oli kuitenkin muuten ok. 

Toissavuona oli vissiin yksi päivä, kun oli pitkä toimenpide lääkärissä.

Sitä pidempään en säännöllisessä työelämässä olekaan ollut.

Vierailija
38/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna 135 päivää, burn outin takia. Työsuhde kestänyt 35 vuotta,aiemmin ei sairaslomia päivääkään että näin.

Vierailija
39/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-4. Äidin kuoleman jälkeen olin viikon saikulla.

Vierailija
40/68 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna vajaa viikko. Yleensä migreenin vuoksi joka saa päiväksi oksentelemaan ja vetää täysin työkyvyttömäksi oireineen. Viikko on varmaan hyvä keskiarvo. Joka vuosi jonkinlainen flunssa/vatsatauti/muu osuu kohdalle ja periaatteen vuoksi jään melko matalalla kynnyksellä kotiin sen sijaan että menisin pää kainalossa töihin. Etenkin oletuksella että kyseessä on jotain mahdollisesti tarttuvaa. Asun ulkomailla ja saikkupäivät vaikuttaa palkkaan joten huvisaikuttelu ei ole houkuttelevaa.

Oma työhyvinvointini on kaikinpuolin hyvä, mutta ymmärrän kyllä jos joku kovin stressaantunut ja väsynyt pitää silloin tällöin ns. mielenterveyssaikkupäivän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä