Työntekijä: kuinka monta saikkupäivää sinulle keskimäärin tulee vuodessa?
Kysymys otsikossa. Olen muutanan vuoden nyt ollut valmistumisen jälkeen kunnalla hommissa sosiaalialalla. Se on kiinnittänyt huomioni, että osa työntekijöistä on ihan vähän väliä saikulla päivän-muutaman päivän. Tyyliin joka kuukausi. Sen sijaan jotkut työntekijät eivät ole ikinä poissa.
Kuinka monta saikkupäivää sinulle keskimäärin tulee vuodessa? Mistä syistä?
Kommentit (68)
Aika vähän niitä tulee. Viimeisen vuoden aikana vissiinkin 10 päivää oon ollut saikulla. 8 päivää kovan flunssan takia (epäilen, olisko ollut influenssa, koska kesti kaksi viikkoa rajuna - perusflunssa ei ole ikinä mulla ollut noin kova. Koronatesti nega) ja 2 päivää ruokamyrkytyksen takia.
0,5
Oon harvoin kipeenä. Yksi flunssa (2 sairaspv) viim. 4 vuoden aikana. Hyvää tuuria kai.
Tänä vuonna nolla. Ennätys on 20 (ranne murtui) kerralla. Että vähän tuo vaihtelee.
0-3. Joku flunssa voi joskus iskeä mutta ei joka vuosi. Korona-aikana on pitänyt jäädä pois työpaikalta matalammalla kynnyksellä kuin aiemmin, mutta töitä on voinut tehdä kotona. Esim. nuhassa olen täysin työkykyinen mutta en saa mennä työpaikalle.
Viimeisen 10 vuoden aikana yhteensä 5 päivää (influenssa) eli aika terveenä olen saanut olla.
Monella voi olla myös lasten sairastelut syynä, jos on pieniä lapsia
Ei yhtään, monta vuotta mennyt näin.
Olin viimeksi sairaslomalla vuonna 2001 kun jäin pyörällä auton alle.
Harvoin eli ei edes joka vuosi päivääkään, mutta sitten kun on, tulee useampi viikko kerralla.
0-5. Varmaan keskimäärin pari. Mutta minä olenkin opettaja.
0-4, yleensä on yksi tai kaksi flunssaa vuoden aikana.. Olen pienessä nuhassa tehnyt töitä etänä.
Ehkä 2-4 yleensä, pari flunssaa saan aina imuroitua ja jos käy niin että osuu työpäiviin ne flunssan pahimmat päivät, menee saikuksi etätyömahdollisuudesta huolimatta.
Viime vuonna olin elämäni pisimmän pätkän sairaslomalla kun perheenjäseneni kuoli ja menin sen verran pirstaleiksi, ettei mikään järjellinen onnistunut. Sekin oli lopulta vaan vajaa 2 viikkoa sairaslomaa, jonka jälkeen 4 vkoa 60% työaikaa (osasairaslomaa).
Ihmisillä on kyllä eroa paitsi luonteessa ja elämäntavoissa myös luonnon suomissa lähtökohdissa. Yksi työkaveri on ollut monta kertaa isosti ja pitkösti kipeänä, saanut keuhkokuumeen jne. vaikka on ikäiseni, terveellisesti elävä ja perusterve
0 jo muutaman vuoden. Silti sain potkut ja kuukausia saikuttavat sai jatkaa. Mut elämä jatkuu!
Työtapaturman vuoksi tapaturma eläkkeellä joten sairaslomapäiviä kyllä ollut riittämiin 365 pv. Jouluna tulee 3,5 vuotta.
Yleensä 0-3.
2021 0 tähän mennessä
2020 0
2019 2kk
2018 2
2017 0
Joku 5vuotta sitten viimeksi saikulla
Oon ollut 10 vuotta työelämässä ja saikkupäivä muistaakseni kaksi.
Nolla. Olen ollut terve jo monta vuotta putkeen.