Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei masentuneet, jotka olette hakeneet lääkäristä apua!

Vierailija
17.11.2014 |

Tilanne on siis se, että olen noin vuoden verran ollut jonkinverran masentunut, ja nyt tuntuu siltä että asialle on pakko tehdä jotakin. Tähän asti olen yrittänyt sivuuttaa asian ja olen vain ajatellut, että kyllä tämä tästä helpottaa, mutta ei. Olo pahenee ja jonkinnäköisiä ahdistuskohtauksiakin on alkanut olla. Aion siis mennä lääkäriin, mutta haluaisin kysyä muutaman kysymyksen teiltä, joilla on kokemusta asiasta.

Ensinnäkin, soitanko ihan tavalliseen terveyskeskukseen? Mitä sanon? Miten lääkärissä menetellään, määräävätkö heti lääkkeitä vai pääseekö ensin esim. psykologin ym juttusille? Paljonko "lysti" maksaa (lääkkeet ja psykologi jne)?

Kiitos etukäteen vastauksista! Ja pahoittelen jos kappalejaot eivät toimi, kirjoitan puhelimella.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 13:04"]

2 vastaa, ei tietenkään tehty lastensuojeluilmoitusta :) neuvolassa olivat sitä mieltä että olipas hyvä kun otin asian puheeksi ja hoito pääsee alkamaan. Ei äidin masennus ole syy lastensuojelullisille toimenpiteille.

[/quote]

Vaan isän masennus ilmeiseti on, ainakin vantaalla. Menin siis masennuksen takia lääkäriin, (ennen sitä varasin ajan mielenterveyshoitajalle(sh) sain lääkkeet, ja lähetteen eteenpäin akuuttipsykiatrian polille jne.

Pian tästä tuli postista kirje saapua lapsen kanssa keskustelemaan sossutätien kanssa, eli lääkäri oli tehnyt ls ilmoituksen.

Jos olisin ollut äiti, niin ilmeisesti tätä ei olisi tapahtunut vai ?

[/quote]

Mäkin oon kyllä valitettavasti kuullut, että joskus on äidistäkin tehty lastensuojeluilmoitus. :( Mutta siis, yksityiset terapeutit ei tee, ja on olemassa myös ilmaisterapiapalveluita, joissa voi saada apua halutessaan jopa anonyymisti (pk seudulla nuorten kriisipiste, jos olet alle 30v ja sitten naisille Maria akatemia).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän