Fargo (sarja, ei elokuva)
Oletteko seuranneet? Mitä mieltä? Uppooko sarja vai ei?
Katsoin su Herolta uusintana viime viikon ensimmäiset jaksot (4 kpl) ja tänään tulee seuraat 2 jaksoa peräkkäin. Itse tykkäsin ja aion katsoa jatkossakin. Muutama pikkujuttu häiritsi, mutta kaiken kaikkiaan vaikuttaa ihan katsomisen arvoiselta sarjalta. Hyvistä näyttelijävalinnousta plussaa. Hyvät musiikit ja miellyttävän karut talvimaiset.
Kommentit (18)
Ihmettelin aluksi Martin Freemanin valintaa yhdeksi päähenkilöistä, mutta mieshän on roolissa hyvä. Kuten myös Billy.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 04:54"]
Tykkään! Harmittaa vaan, että tulee niin myöhään. Nukahdin kesken kaiken... :(
Mä tallennan digiboksille ja katson sitten paremmalla ajalla. :)
Pidin siitä poliisipäälliköstä (Wren?), joka heitti henkensä jo ekassa jaksossa. Tosin juonen kannalta tietysti luonnollista, että tilanne nousi törpömpi tyyppi, joka ei luota alaistensa taitoihin.
Onko sen Duluthin poliisipiirin nuorehkon poliisin näyttelijä (Hanks) sukua Tomille? Ehkä poika? Taisi näytellä aikoinaan Roswell-teinisarjassakin.
Ihmettelen sarjan hehkutusta, koska en pidä/tajua sitä. Olen varmaan tyhmä. Katsoin ensimmäisen ja toisen osan.
7: Hmm, vaikea vastata. Mielestäni ihan normaalisti seurattava sarja, ei niinkään vaikeaselkoinen. Minua välillä jopa ärsytti ne jotkut flash backit, koska hyvässä muistissa olevia tapahtumia ja vihjeitä ei mielestäni tarvitsisi alleviivata.
Nyt ensimmäisten jaksojen jälkeen en vielä itsekään hehkuttaisi sarjaa, mutta kyllä se minut koukutti - tahdon tietää mitä tapahtuu jatkossa. Monet päähahmoista olivat myös kiinnostavia ja sympaattisia. Vaikuttaa ihan laadukkaasti tehdyltä sarjalta. Harmi, ettet tykännyt. Usein "ylihehkutettuihin" sarjoihin pettyy, jos odotukset on liian korkealla ja halu kapinoida yleistä mielipidettä vastaan. Minulla odotuksia ei ollut, ihan tyytyväinen olin sarjan aloitukseen :)
Juonenkäänteet on mukavan yllätyksellisiä
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 08:04"]
Ihmettelen sarjan hehkutusta, koska en pidä/tajua sitä. Olen varmaan tyhmä. Katsoin ensimmäisen ja toisen osan.
[/quote]
Oletko nähnyt elokuvan? Sarjan perusvire on tuttu siitä, mutta tarina onneksi aivan eri. Tykkään vinksallaan olevista henkilöhahmoista ja vielä vinommasta huumorista, jaa!
Niin ja sarjassa on tosiaan myös Tom Hanksin poika.
Kolme jaksoa ollaan nyt miehen kanssa ehditty katsoa, molemmat tykätään. Elokuvaa ei kumpikaan ole nähnyt.
Parhaat sarjat ikinä: fargo, true detective, SOA, orange is the new black, breaking bad, homeland, dexter., walking dead.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:44"]
Ihan mahtava sarja! Suosittelen kaikille!! :) [/quote]
Paitsi niille, jotka eivät kestä raakuuksia.
Ihan tuohon loppuun olisin kaivannu vielä jonkinlaista twistiä tai nasevampaa lopetusta. Muuten oli hyvä ja jännittävä finaalijakso.
Huono, "Minnesota Nice", paikallinen murre ja ruotsalaisten hienovarainen pilkkaaminen, eivat viitsineet vaivautua.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 10:53"]Parhaat sarjat ikinä: fargo, true detective, SOA, orange is the new black, breaking bad, homeland, dexter., walking dead.
[/quote]
Samaa mieltä Breaking Badista. Fargo myös hyvä, mutta vielä liian aikaista sanoa. Lisäisin omaan listaani Sopranosin, Twin Peaksin, New Sherlockin, OZ:n, The Wiren, Babylon 5:n, Game of Thronesin ja jonkun klassikkokomedian (Frasier/Seinfeld).
Ihan mahtava sarja! Suosittelen kaikille!! :)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:44"]
Ihan mahtava sarja! Suosittelen kaikille!! :) [/quote]
Paitsi niille, jotka eivät kestä raakuuksia.
[/quote]
Noh, aika vähän tässä sarjassa on raakoja kohtauksia. Verrattuna vaikkapa Game of Thronesiin.
Tykkään! Harmittaa vaan, että tulee niin myöhään. Nukahdin kesken kaiken... :(
Samanniminen leffa on yksi kaikkien aikojen suosikkejani, ja on jännä katsoa miten siitä on poimittu tiettyjen hahmojen ominaisuuksia ja istutettu ne eri henkilöihin ja muutenkin tehty pieniä muutoksia. Esim. jaaaaata tossa ei hoeta, vaan sanotaan jotenkin jee tai juu.
Billy Bob Thornton on ihan tunnistamattoman näköinen.