Haluaisin olla uskovainen
Olen lestadiolaisesta perheestä, ja eronnut liikkeestä muutama vuosi sitten. Koskaan en ole täysin uskonut Jumalaan. Nyt kuitenkin jo pidemmän aikaa olen kokenut, että kaipaisin elämääni jotain turvaa. Olen yrittänyt rukoilla, ja olen käynyt kirkossa muutaman kerran, mutta tämä tuntuu vain niin vaikealta yksin. Tai siis kaipaisin jonkun, jonka kanssa voisin puhua Jumalasta ja uskosta. Ystäväni ovat tapakristittyjä.
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:48"]
Kyllä on joku onneton katkera :) "hyvää" käännytystä tekee ateismin hengessä :)
[/quote]
Kyllä te uskovaiset alatte olemaan niitä katkeria kun helsingissä pakkokastetaan enää 45% lapsista ja vain 54% kuuluu enää kirkkoon. Tämän vuosisadan lopulla helsingissä ei kuulu kirkkoon enää kuin pari hassua prosenttia ihmisistä. Tilastokäyrien valossa. Ei ateistien tarvitse käännyttää, koska riittää että ihmiset vain alkavat ajatella omilla aivoillaan hylkäävät vanhat olemattomat satukirjat :) Ja näin se näyttää tällä hetkellä menevän pohjaismaissa jossa kaikkia uskontoja hylätään kiihtyvällä tahdilla ja siirrytään tieteelliseen maailmankatsomukseen.
[/quote]Ja uskovia kauheasti kiinnostaa kirkkoon kuulumiset ja sen jäseneksi kastamiset..
[/quote]
Kyllä pitäisi kiinnostaa. Koska kirkolta loppuu rahat parin vuosikymmenen sisään ja sen jälkeen kirkoista heitetään ristit katoilta helvettiin ja tehdään niistä vaikka harrastustiloja. Teidän satukirjaanne ei sen jälkeen enää julkisesti palvota verorahoilla.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:18"]
Minä uskon että on jokin jumala. Mutta hänellä ei varmasti ole mitään tekemistä kristittyjen, muslimien tai muidenkaan valtauskotojen mukajumalien kanssa. Jumaluus on meissä itsessämme, jumaluus on se jokin joka saa kaiken toimimaan. Älkää etsikö seurakunnista, etsikää itsestänne. Todella lyhytnäköistä tarjota etsivälle AP:lle jotakin tiettyä uskontoa, kun kukaan teistä tai meistä ei kuitenkaan voi olla varma. Kristittyjen jumala esimerkiksi on todella ristiriitainen, vihainen mutta lempeä, anteeksiantava mutta julma. Minun jumalani on selvä, koska minä olen löytänyt hänet, ja ymmärtänyt. Siihen liittyy luonnonuskontoja, kristinuskoa, kaikkia oleassaolevia uskoja.
[/quote]
Ei millään pahalla, mutta kulostaa ihan yhtä höpöhöpöltä kuin esim kristinusko.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:59"]
Ap, miksi et vastaile mistäpäin olet?
[/quote]
Olen enontekiöltä. ap
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 02:22"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 02:16"]
Ketä jaksaa naurattaa joku lentävä spagettihirviö? Yläkoululaisia? Ihan sopii samaan kuvioon kuin ne ah, niin nokkelat letkautukset.
[/quote]
Lentävä Spagettihirviö on aivan yhtä todellinen kuin jeesus ja kristittyjen jumala. Älä siis vähättele Jumalaani.
[/quote] Hahhah, kaikki suuret imperiumit ovat kaatuneet mutta Kristuksen kirkko on pysynyt järkkymättä pystyssä jo pari vuosituhatta. Joten äläpä vähättele kristittyjen Jumalaa. Mites on oman "pastauskontosi" laita, joko kohta on tulossa kokonaiset 10 vuotta täyteen?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:48"]
Kyllä on joku onneton katkera :) "hyvää" käännytystä tekee ateismin hengessä :)
[/quote]
Kyllä te uskovaiset alatte olemaan niitä katkeria kun helsingissä pakkokastetaan enää 45% lapsista ja vain 54% kuuluu enää kirkkoon. Tämän vuosisadan lopulla helsingissä ei kuulu kirkkoon enää kuin pari hassua prosenttia ihmisistä. Tilastokäyrien valossa. Ei ateistien tarvitse käännyttää, koska riittää että ihmiset vain alkavat ajatella omilla aivoillaan hylkäävät vanhat olemattomat satukirjat :) Ja näin se näyttää tällä hetkellä menevän pohjaismaissa jossa kaikkia uskontoja hylätään kiihtyvällä tahdilla ja siirrytään tieteelliseen maailmankatsomukseen.
[/quote]Ja uskovia kauheasti kiinnostaa kirkkoon kuulumiset ja sen jäseneksi kastamiset..
[/quote]
Kyllä pitäisi kiinnostaa. Koska kirkolta loppuu rahat parin vuosikymmenen sisään ja sen jälkeen kirkoista heitetään ristit katoilta helvettiin ja tehdään niistä vaikka harrastustiloja. Teidän satukirjaanne ei sen jälkeen enää julkisesti palvota verorahoilla.
[/quote]Noin tehtiin aikoinaan Neuvostoliitossa. Ja mikäs onkaan tilanne nyt? Ne ovat jälleen kirkkoja ja jumalanpalveluksissa täynnä uskovia ihmisiä. Ei se kiinnostus Jumalaan pakkokeiniolla ja maallistamisyrityksillä onnistu. Ateismi ei tuonutkaan onnea eikä tyydytystä ihmisten sisimpään.
59 korjaa: ei kiinnostu Jumalaan lakkaa pakkokeinoilla ja maallistumisyrityksillä.
Joskus nuorena tuli elämääni tilanne, että tajusin ettei usko Jumalan olemassa oloon riitä, vaan siinä on oltava myös joku toisenlainen yhteys. Lisäksi tajusin, ettei minulla ole hajuakaan siitä, miten minun tulisi elää, jos haluaisin tehdä sen Jumalan tahdon mukaisesti - kirkossahan on oppeja niin monta kuin opettajia. Rukoilin Jumalaa: olen valmis ja halukas tekemään oikein, näytä miten se tehdään.
Ja lopulta löysin tieni perille - sinne mistä sinä lähdit (jos siis olet ollut vl).
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 01:49"]
Keskity lähimmäisiin, älä satuolentoihin. Elämä on liian lyhyt haaskattavaksi satuolennoillle.
[/quote]
Ap, miksi et vastaile mistäpäin olet?