Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi pahempi rikos?

Vierailija
16.11.2014 |

Mies laittanut kaverin ulkoiselle kiintolevylle minusta arkaluontoisia kuvia, eli jakanut näitä kaverilleen. No nyt minua syytetään siitä että olen miehen kaverin kovalevyyn koskenut joka on ollut meidän asunnossa ja poistanut ne kuvat?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 01:36"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 01:34"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 01:31"] kumppani itse myöntää tekstiviestillä että olen ne hänelle joskus lähettänyt, kai siinä on jotain todistetta?? [/quote] Myöntääkö siinä tekstiviestissä, että hän on niitä kuvia jaellut? Se jakaminen on se pointti, vastaanottamisessa ei ole mitään laitonta, koska sinä olet ne itse lähettänyt. [/quote]kierrellen. Mutta tämä kaveri kyllä kertoo miten kumppani on ne laittanut sille kovalevylle.

[/quote]

No en ota enempää kantaa, tehkää niin kuin parhaaksi näette. Jos noita aletaan oikeidessa puimaan, niin siihen voi sitten varautua, että se maksaa ja aika paljon. Hävinnut maksaa oikeudenkäyntikulut.

Tossa ihan virallisesti..

Asianosainen, joka häviää asian tuomioistuimessa, on pääsäännön mukaan velvollinen korvaamaan vastapuolen oikeudenkäyntikulut. Oikeudenkäynnit ovat tulleet arvonlisäveron ja menettelyn mutkikkuuden vuoksi niin kalliiksi, ettei keskituloisella suomalaisella aina ole ollut mahdollisuutta saada riita-asiassa tuomioistuimen ratkaisua. Ei uskalleta lähteä epävarmaan prosessiin.

Vierailija
42/50 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 01:40"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 01:36"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 01:34"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 01:31"] kumppani itse myöntää tekstiviestillä että olen ne hänelle joskus lähettänyt, kai siinä on jotain todistetta?? [/quote] Myöntääkö siinä tekstiviestissä, että hän on niitä kuvia jaellut? Se jakaminen on se pointti, vastaanottamisessa ei ole mitään laitonta, koska sinä olet ne itse lähettänyt. [/quote]kierrellen. Mutta tämä kaveri kyllä kertoo miten kumppani on ne laittanut sille kovalevylle.

[/quote]

No en ota enempää kantaa, tehkää niin kuin parhaaksi näette. Jos noita aletaan oikeidessa puimaan, niin siihen voi sitten varautua, että se maksaa ja aika paljon. Hävinnut maksaa oikeudenkäyntikulut.

Asianosainen, joka häviää asian tuomioistuimessa, on pääsäännön mukaan velvollinen korvaamaan vastapuolen oikeudenkäyntikulut. Oikeudenkäynnit ovat tulleet arvonlisäveron ja menettelyn mutkikkuuden vuoksi niin kalliiksi, ettei keskituloisella suomalaisella aina ole ollut mahdollisuutta saada riita-asiassa tuomioistuimen ratkaisua. Ei uskalleta lähteä epävarmaan prosessiin.
[/quote]odotellaan tämän työttömän kaverin haastetta siis!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta syyte!

Vierailija
44/50 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 01:13"]

Tämä kaveri aikoo nyt nostaa syytteen siitä että olen hänen tiedostojaan kopioinut mitä on ollut hänen kovalevyllään. Todellisuudessa poistin vain yhden kansion missä oli minun kuvat, mitään en siis ole kopioinut mihinkään!

[/quote]

Voihan hän esittää vahingonkorvausvaateen, mutta hänen on kyettävä näyttämään aikaansaatu vahinko. Jos se vahinko on jo lähtökohtaisesti kuvat sinusta, joiden ei kuuluisi olla hänen hallussa, ei se ole hänen vahinko. Aivan kuin jos hän olisi ottanut tulostamasi kuvat omaan mappiinsa ja otat ne sieltä takaisin ja revit ne.

Mikään kirjesalaisuus ei koske massamuisteja, ellei ne ole sen massamuistin sähköpostitiedostossa. Jos kovalevyltä poistat sellaista, johon hänellä ei ole oikeutta, ei se taida silti lukeutua miksikään vahingoksi.

Vierailija
45/50 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulit tietysti että se on se sinun kovalevysi :) itsekkin olisin tietysti poistanut.

Vierailija
46/50 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 01:40"]

[/quote]

No etpä tiedä yhtään mitään. Jos haluaa asiansa käsiteltäväksi oikeudessa, siitä löytyy käräjäoikeuksien sivuilta hinnasto. Hinta ei ole montaa sataa ja sen maksaa hän, joka haluaa asiansa käräjien käsiteltäväksi. Jos vastapuoli lähtee vähäisestä asiasta haastamaan toista käräjille, hän tuskin saa kulujaan vastapuolelle, vaikka voittaisi. Voittaessaan kuluiksi syntyisi hävitetyn materiaalin arvo, josta varsinkin siitä olisi oltava näyttää tosite.

Vierailija
47/50 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, eli minulla ei taida olla mitään hätää! Paitsi vihat niskassa.. Epäilyttää nyt että mitähän tällä kovalevyn omistajalla on siellä ollut, kun on noin huolissaan! Harmi kun en katsonut ;) ap

Vierailija
48/50 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/50 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit vain katsonut!

Vierailija