Kaupassa huijaaminen.
Eräs minulle läheinen ihminen huijaa kaupassa, punnitsee aina halvimman mukaan, esim. ottaa suomalaisia tomaatteja mutta punnitsee ne espanjalaisina. Tänään osti kotimaisia omenoita (3e/kg) mutta punnitsikin ne halvimman omenalajikkeen mukaan.
Onkohan tuollainen käytös kaupoissa hyvinkin yleistä?
Kommentit (81)
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:48"]Kiinni voi jäädä kun vartijat seurailevat kameroista kuka punnitsee milläkin hinnalla.. Ei kannata huijaaminen.. [/quote] Täh? Oikein tihrustelevat katonrajasta mitä ihmiset painelee? Onpa hyvät laitteet.
[/quote]
Vartija voi olla kassalla vastassa, jos on aihetta epäillä petosta, sitten käydään tarkistamassa onko ostokset oikein punnittu.
Nykyään kaupoissa pyörii myös myymäläetsiviä. He ovat vähän niin kuin vartioita, mutta siviilivaatteissa. Itse olen myyjä eli tiedän mistä puhun. Ja usein kassatoimistossa joku istuu jotain säätämässä ja samalla katselee turvakamerakuvaa.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:36"]Mä siirtelen alehintalappuja notmaalihintaisiin vaatteisiin, jos näen jotain sopivia. On toiminut hyvin. Jos ei mene läpi kassalla päivitellään porukalla kuinka "joku" on laputtanut vaatteet väärin.
[/quote]mikset vaan laita kassiin?
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:48"]Kiinni voi jäädä kun vartijat seurailevat kameroista kuka punnitsee milläkin hinnalla.. Ei kannata huijaaminen.. [/quote] Täh? Oikein tihrustelevat katonrajasta mitä ihmiset painelee? Onpa hyvät laitteet.
[/quote]
Vartija voi olla kassalla vastassa, jos on aihetta epäillä petosta, sitten käydään tarkistamassa onko ostokset oikein punnittu.
[/quote]
..ja jos selviää, että on tahallisesti virheellisesti punnittu, niin sitten kutsutaankin jo poliisit paikalle. Ehkei kannata ottaa riskiä muutaman hassun sentin "säästön" vuoksi..
Sentinsäästäjille vinkki; pitäkää paastopäiviä!
Vartijoiden kamerat ovat ihmeellisiä! Suuremmissa marketeissa joku tarkkailee kameroita jatkuvasti! En uskonut et kameralla pyStyy lukemaan vaikka asiakkaan tekstiviestit ennen kuin itsenäin:D
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:07"]
Vartijoiden kamerat ovat ihmeellisiä! Suuremmissa marketeissa joku tarkkailee kameroita jatkuvasti! En uskonut et kameralla pyStyy lukemaan vaikka asiakkaan tekstiviestit ennen kuin itsenäin:D
[/quote]
höpöhöpö Hyvä kun on niin paskat kamerat että tarvitsee aina videokuva laittaa iltalehteen ja silti kukaan tunnista varkaita :D
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:07"]
[/quote]
höpöhöpö Hyvä kun on niin paskat kamerat että tarvitsee aina videokuva laittaa iltalehteen ja silti kukaan tunnista varkaita :D
[/quote]
cittareissa on ainakin niin hyvät kameray että pystyt laskemaan ihmisen nenäkarvat. Olen itse ollut kaysomassa.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:07"]
[/quote]
[/quote]
Niin, harvemmin ne kuvat ovatkaan suurista marketeista? Mietippä miksi ;)
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:20"]Ton takia esim espanjassa ei todellakaan saa itse punnita mitään vaan hevi-osastolla on punnituspiste henkilökuntineen tai kassalla vasta työntekijä punnitsee.
[/quote]
Tämä ja se että siellä ihmiset ajattelee että rahalle pitää saada vastinetta. Suomessahan menisi läpi kahvilassa astiapisteellä tiskiallaskin jossa asiakkaan pitäisi itse tiskata kuppinsa..
No nämä on näitä, itsekeskeisten vajukkien omaehtoisia tulonsiirtoja. Eihän sitä hävikkiä kauppias maksa, vaan sen maksaa kaikki asiakkaat niiden tuotteiden hinnoissa. Mutta minäminäminäminäminä, ei muusta väliä.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:20"]
No en kehtaisi.. Todella noloa jos jää kiinni ja syytetään näpistyksestä. Miten köyhiä voivat ihmiset olla oikeasti.. Jos ei ole varaa niihin suomalaisiin omenoihin niin jättää ne sitten ostamatta.
[/quote]aina voi sanoa että se oli vahinko!
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:07"] Vartijoiden kamerat ovat ihmeellisiä! Suuremmissa marketeissa joku tarkkailee kameroita jatkuvasti! En uskonut et kameralla pyStyy lukemaan vaikka asiakkaan tekstiviestit ennen kuin itsenäin:D [/quote] höpöhöpö Hyvä kun on niin paskat kamerat että tarvitsee aina videokuva laittaa iltalehteen ja silti kukaan tunnista varkaita :D [/quote] cittareissa on ainakin niin hyvät kameray että pystyt laskemaan ihmisen nenäkarvat. Olen itse ollut kaysomassa.
[/quote]
Mutta tiesittekös, että H&M:llä onkin röntgen-kamerat? Vartijat aina tiirailee, minkälaiset vaatteet ihmisillä on päällysvaatteiden alla ;) En olisi itse uskonut, ellen olisi jäänyt kiinni näpistyksestä ja joutunut vartijan koppiin, jossa näin näytöstä kyseisen asian... ;)
Äitini 55v tekee AINA noin! Kaikki hedelmät ja vihannekset punnitsee halvimman mukaan vaikka ottaa kalleinta... Olen kymmenen vuotta selittänyt että se on VARASTAMISTA! hän sanoo että noh saahan ne silti jotain, sen mukaan mitä painan! Siihen sanoin että eihän se kallis lajike saa mitään siitä, halpa lajike saa koko summan ja tuotteetkin pitää, kalliista varastat ihan kunnolla! Hän ei edes sitä tajua eikä usko. Huoh. Lapsena luulin aina että tuo on normaalia, äitini aina kovaan ääneen vaikka "paina sitten 55, se on halvin!" Eikä kukaan asiakas ikinä edes katonut mitenkään, saatika sanonut. Teininä vasta aloin ymmärtämään ja ajattelemaan että hetkinen tämähän on ihan oikeasti varkaus eikä oikein! Äitini vaan nauroi minulle ja sanoi että kaikki niin tekevät... Just. Kumpa niin ei voisi tehdä, äitinikin ei ole koko elämänsä aikana jäänyt kiinni!
Ei ole viimeseen 10 vuoteen ainakaan ollut kovin tiukka kameravalvonta kun en ole kertaakaan jäänyt kiinni.
Kasviksissa ja hedelmissä en käytä, koska haluan rahani menevän suomalaisille tuottajille. Karjalanpiirakat tms. Mitä tulee harvemmin ostettua niin välillä kyllä punnitsen halvemmalla tuotteella
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:26"]
Musta toi on niin väärin sitä kauppiasta kohtaan. Samaahan monet tekee siten, että punnitsee avoimen pussin oikealla koodilla ja lisää siihen sitten vielä muutaman tomaatin tai omenan. Musta se on yhtä väärin, kun laittaa taskuunsa se suklaapatukka tai ripsiväri.
[/quote]
Niin, Keskon ja S-ryhmän pamput ei saa katetta kuin 60 % kun punnitset sillä halvemmalla hinnalla, muuten saisi varmasti 90 %.
Miettikää nyt montako kelohuvilaa on jäänyt rakentamatta Lappiin teidän takianne!!!
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:26"]
Musta toi on niin väärin sitä kauppiasta kohtaan. Samaahan monet tekee siten, että punnitsee avoimen pussin oikealla koodilla ja lisää siihen sitten vielä muutaman tomaatin tai omenan. Musta se on yhtä väärin, kun laittaa taskuunsa se suklaapatukka tai ripsiväri.
[/quote]
Niin, Keskon ja S-ryhmän pamput ei saa katetta kuin 60 % kun punnitset sillä halvemmalla hinnalla, muuten saisi varmasti 90 %.
Miettikää nyt montako kelohuvilaa on jäänyt rakentamatta Lappiin teidän takianne!!!
[/quote]
täällä citymarketin hevivastaava. Kate tuotteissa on 30% ja hävikki 10% joten jos lopetat paskanjauhamisen ja varastamisen. Idiootti.
Ei ne kauppiaat rupea minkään kymmenen sentin pöllinnän takia asentamaan avaruusteleskooppeja ja palkkaamaan Halliburtonin turvamiehiä kauppoihin. Se hävikki on niin pieni ettei sen estäminen kata valvonnasta aiheutuvia kuluja. Helpompaa siirtää tappiot hintoihin.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:48"]Kiinni voi jäädä kun vartijat seurailevat kameroista kuka punnitsee milläkin hinnalla.. Ei kannata huijaaminen..
[/quote]
Täh? Oikein tihrustelevat katonrajasta mitä ihmiset painelee? Onpa hyvät laitteet.