Kaupassa huijaaminen.
Eräs minulle läheinen ihminen huijaa kaupassa, punnitsee aina halvimman mukaan, esim. ottaa suomalaisia tomaatteja mutta punnitsee ne espanjalaisina. Tänään osti kotimaisia omenoita (3e/kg) mutta punnitsikin ne halvimman omenalajikkeen mukaan.
Onkohan tuollainen käytös kaupoissa hyvinkin yleistä?
Kommentit (81)
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:20"]No en kehtaisi.. Todella noloa jos jää kiinni ja syytetään näpistyksestä. Miten köyhiä voivat ihmiset olla oikeasti.. Jos ei ole varaa niihin suomalaisiin omenoihin niin jättää ne sitten ostamatta.
[/quote]Juuri näin!
Tottakai teen noin, aina tehnyt. En mä nyt sentäs kotimaisia tomaatteja omalla hinnallaan osta, ihan älyttömän kalliita. Omenissa pystyy huijaamaan vain, jos on lähes samannäköisiä. Ja perunat on kans hyvä kohde.
Tuollainen käytös vaan nostaa loppupeleissä taas ruuan hintaa. Ja sitten kun vielä miettii viljelijöitä. He jäävät ilman jo valmiiksi naurettavan pientä osuutta siitä hinnasta.
Musta toi on niin väärin sitä kauppiasta kohtaan. Samaahan monet tekee siten, että punnitsee avoimen pussin oikealla koodilla ja lisää siihen sitten vielä muutaman tomaatin tai omenan. Musta se on yhtä väärin, kun laittaa taskuunsa se suklaapatukka tai ripsiväri.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:21"]
Tottakai teen noin, aina tehnyt. En mä nyt sentäs kotimaisia tomaatteja omalla hinnallaan osta, ihan älyttömän kalliita. Omenissa pystyy huijaamaan vain, jos on lähes samannäköisiä. Ja perunat on kans hyvä kohde.
[/quote]
Jotkut perunat. Hintaero mitä, kymmenen senttiä kilolta? Onko tämä joku periaate, että varastetaan kun voi?
Kyseessä ei ole varkaus eikä näpistys vaan lievä petos. Teen samaa itsekin kun ostan valkosipuli suolakurkkuja irtomyynnistä. Punnitsen ne normaalien suolakurkkujen hinnalla.
T: Asianajaja
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:28"]
Kyseessä ei ole varkaus eikä näpistys vaan lievä petos. Teen samaa itsekin kun ostan valkosipuli suolakurkkuja irtomyynnistä. Punnitsen ne normaalien suolakurkkujen hinnalla.
[/quote]
Ja meinasit, että lievä petos näyttää sitten ansioluettelossasi hyvältä? Kiinni kun tulet jossain vaiheessa kuitenkin jäämään.
joskus olen hetkellisesti harkinnut noita, mutta en voisi. pelkään jääväni kiinni.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:28"]
[/quote] kateeks ei käy asianajajien palkat, jos noin alas pitää vajota.
Ne kurkut on muuten ihan eri näkösiä ja haisee pussin läpi. Jos tuut mun kassalle, niin narautan sut heti. T. Kyttääjäkassa
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:20"]
Ton takia esim espanjassa ei todellakaan saa itse punnita mitään vaan hevi-osastolla on punnituspiste henkilökuntineen tai kassalla vasta työntekijä punnitsee.
[/quote]
Ei Lidlissäkään punnita itse, vaan kassa punnitsee.
Pienempi kiinnijäämisriski on omenan/tomaatin sujauttaminen povariin, jos et ole ihan tumpelo käsistäsi. Ei tarvi näyttää eikä maksaa kassalla edes sitä väärää hintaa, jonka myyjä voi huomata vääräksi.
En varasta, mutta joskus kassa epäili mun punninneen passionhedelmiä punajuurina. Ihan punajuuria olivat, vähän röpelöisiä vain.
Minä tein kans noin kerran, kun oli rahat todella tiukilla, mutta sitten mietin juurikin niitä Suomalaisia viljeliöitä ja tulin siihen tulokseen, että mieluummin annan rahat niille (Suomalaisille) yhdestä tomaatista, kun Espanjalaisille viidestä :D
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:58"]
Ei Lidlissäkään punnita itse, vaan kassa punnitsee.
[/quote]
Lidl on muutenkin epäluottamuslause asiakkaan rehellisyydelle 1½m korkeine kassapuomeineen ja 1 suuntaisine ovineen.
Mun isä tekee noin aina. Oli kyse tomaateista tai paistopisteen tuotteista... Jos satun olemaan mukana niin silloin jättää väliin - ei kehtaa.
T: Kaupan kassa
Ei me todellakaan surata valvomosta mitään hedelmäosaston punnituksia. Älä viiti naurattaa. Parempaakin tekemistä on.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:26"]
Musta toi on niin väärin sitä kauppiasta kohtaan. Samaahan monet tekee siten, että punnitsee avoimen pussin oikealla koodilla ja lisää siihen sitten vielä muutaman tomaatin tai omenan. Musta se on yhtä väärin, kun laittaa taskuunsa se suklaapatukka tai ripsiväri.
[/quote]
Niin, Keskon ja S-ryhmän pamput ei saa katetta kuin 60 % kun punnitset sillä halvemmalla hinnalla, muuten saisi varmasti 90 %.
Miettikää nyt montako kelohuvilaa on jäänyt rakentamatta Lappiin teidän takianne!!!
[/quote]
täällä citymarketin hevivastaava. Kate tuotteissa on 30% ja hävikki 10% joten jos lopetat paskanjauhamisen ja varastamisen. Idiootti.
[/quote]
Älä unohda tukkua yms. välikäsiä jotka kuuluvat duopolille. Tuottaja ei saa niistä euron omenoista kuin muutamia hassuja senttejä. Tosin ei se paikallinen kauppiaskaan siinä paljoa voitolle jää.
[/quote]
niimpä, mutta toisaalta ei ne omenat puusta sinne heviosastolle tipahda..
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:19"]Varastamista sekin. [/quote]Miten niin?
[/quote]
Miten ei?