Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada 75-vuotiaalle jakeluun, ettei puheluun tarvi aina vastata heti kun se soi

Vierailija
27.09.2021 |

Ja jutella sitä maratonpuhelua, jos ei ole sopiva hetki. Esim vaikka kaupassa tai kun tyttären perhe kyläilemässä.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin joulukyläilyn äidin luona, koska asun Ruotsissa ja viimeksi kun lähdin sinne, hän laittoi ruokaillessamme telkkarin päälle kun sieltä tuli Kauniit ja rohkeat, jota hän kuulemma tiiviisti seurasi.

Aattelin että enpä nyt niin hirveän kaivattu vieras sitten kumminkaan ollut.

On siitä ollut märinää vuosikaudet, mutta en ole kuulevinani.

Minä en lähde vaivalloiselle matkalle tapaamaan ihmistä, jolle joku himpskatin telkkarisarja on oman lapsen kyläilyä noin paljon tärkeämpi.

Olis se vähän sama jos hän olisi keskittynyt puhumaan puhelimessa ikään kuin se olisi joku pakollinen toiminto.

Jos sä ruotsista asti tulit, niin tuskin ihan tunniksi pariksi olit menossa. Aika tylyä että loukkaannut ja skippaat äitisi yhden tunnin tv ohjelman takia. Etköhän olisi ehtinyt silti jutella hänen kanssaan sen jälkeenkin.

Vierailija
42/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä puhelimeen pitää vastata heti ja puhua maratonpuhelu, jos asia sitä vaatii. On todella epäkohteliasta, jos joku soittaa, eikä soita takaisin ennen kuin seuraavana päivänä tms.

Tuo oli varmaan sarkasmia. Jos ei, niin eikö se olisi epäkohteliasta, jos sinulla on sovittu tapaaminen ja alat kesken tapaamisen puhumaan jotakin yhtäkkiä tullutta puhelua pitkään, tapaamiskumppanisi haaskatessa aikaansa ja miettiessä käytöstapojesi puutetta? Sovitut menot ensin, ellei tule jotakin hätätilannetta, ja muut asiat sitten, jos omalla ajallasi haluat rupatella soittajan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta nuoremmille on sallittua näprätä puhelinta ihan koko ajan, vaikka juuri sillä mummolakäynnillä tai kaupassa tai joka paikassa.

Ei se yhtään kohteliasta ainakaan tapaamisissa ole nuoremmiltakaan, ellei se puhelimen räplääminen liity siihen tapaamiseen (käydään läpi kalenteria tai etsitään tapaamiseen liittyen tarvittavaa tietoa tms.). 

Vierailija
44/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kerrat ollaan perheen kanssa istuttu keskenämme äidin luona kun tämä puhuu puhelimessa ja joskus tunnin päästä huikattu heipat. Mikä siinä on niin vaikeeta, että kertoo Pirkolle, että tyttären perhe on nyt käymässä, soitellaan paremmalla ajalla??

Kyllä kai perheenjäsenelle voi huikata maratonpuhelun alettua, että hei, lähdemme nyt ja palaamme paremmalla ajalla. Jos se vierailun jatkuminen on hänelle tärkeämpi, niin hän kyllä viimeistään silloin toteaa puhelimeen, että sori, minulla on vieraita ja pitää lopettaa.

Vierailija
45/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää vastata heti. voi sanoa, ettei nyt ehdi puhua, vaan soittaa myöhemmin.

Tai halutessaan soittaa / laittaa viestin sitten, kun itselle sopii, että yritit soitella, olen tavattavissa nyt/klo 16 jälkeen/huomenna, tms. 

Vierailija
46/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen tyypin. Vastaa puhelimeen jopa päivällispöydässä ja selittää vuolaasti, että on kylässä mutta silti jatkaa puhelua. Kun itse soitan hänelle, saattaa sanoa, että Maija on just meillä kahvilla ja kun yritän lopettaa puhelun saman tien, ei suostu vaan laittaa sen kaiuttimelle ja jatkaa keskustelua sekä minun että Maijan kanssa. Olen hyvin vaivaantunut, enkä oikein tiedä, mitä Maijalle sanoisin. Kun sitten keskutelemme kahden kesken rauhassa puhelimessa, selittää kaikki puhelun aikana saamansa viestit ja mahdolliset muut soittajat, vaikka ne eivät kiinnosta minua yhtään. Ei pysty keskittymään ja olemaan läsnä hetkessä.  Ikää 73 v. 

Ei suostu siihen, että soittaja lopettaa puhelun? Voit lopettaa myös ilman suostumusta. Painat vain punaista luuria.

Vierailija
47/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelin äänettömälle. Sitten kun soitat takaisin niin sanot että puhelin oli äänettömällä syystä x. 

Ap;ta taitaa nyt harmittaa se, että äiti puhuu puhelimeen silloin, kun ap on kylässä. Siihen ei auta, jos ap laittaa puhelimen äänettömälle. 

Minä ainakin sanoisin Hei Hei! Ja lähtisin pois. Saavat jutella rauhassa peräpukamista.

Vierailija
48/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin joulukyläilyn äidin luona, koska asun Ruotsissa ja viimeksi kun lähdin sinne, hän laittoi ruokaillessamme telkkarin päälle kun sieltä tuli Kauniit ja rohkeat, jota hän kuulemma tiiviisti seurasi.

Aattelin että enpä nyt niin hirveän kaivattu vieras sitten kumminkaan ollut.

On siitä ollut märinää vuosikaudet, mutta en ole kuulevinani.

Minä en lähde vaivalloiselle matkalle tapaamaan ihmistä, jolle joku himpskatin telkkarisarja on oman lapsen kyläilyä noin paljon tärkeämpi.

Olis se vähän sama jos hän olisi keskittynyt puhumaan puhelimessa ikään kuin se olisi joku pakollinen toiminto.

Jos sä ruotsista asti tulit, niin tuskin ihan tunniksi pariksi olit menossa. Aika tylyä että loukkaannut ja skippaat äitisi yhden tunnin tv ohjelman takia. Etköhän olisi ehtinyt silti jutella hänen kanssaan sen jälkeenkin.

Samaa mieltä. Miksi edes ajoititte ruokailun päällekkäin lempisarjan kanssa?

Vierailija
49/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai puhelimeen on vastattava, oli minkä ikäinen tahansa. Itse vastaan aina, enkä ole enää nuori.

Kai puhelimen voi sulkea, jos on sopimaton puhelu.

Minä suuttuisin, jos lapseni kieltäisivät minua vastaamasta puheluihin. 

Vierailija
50/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse myös 75v. Uskokoon ken tahtoo, näin on ja minä vastaan silloin, kun itse niin päätän.

Ei siihen ole muilla nokan koputusta. Eiköhän jokaisella ole itsemääräämis oikeus. 

Jokainen puhelinta käyttävä osaa myös painaa punaista nappia. 

Vierailija
51/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai puhelimeen on vastattava, oli minkä ikäinen tahansa. Itse vastaan aina, enkä ole enää nuori.

Tiedätkö, puhelimeen EI nykyään tarvitse eikä pidä vastata aina.    Jos olet ystäväsi kanssa kahvilla, lapsesi perheen kanssa syömässä, sinulla on vieraita, olet saunassa tms., niin puhelimeen EI vastata.

Sitten kun olet taas yksin paremmassa välissä, voit katsoa puhelimestasi kuka soitti ja soittaa hänelle takaisin. 

Vierailija
52/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse myös 75v. Uskokoon ken tahtoo, näin on ja minä vastaan silloin, kun itse niin päätän.

Ei siihen ole muilla nokan koputusta. Eiköhän jokaisella ole itsemääräämis oikeus. 

Jokainen puhelinta käyttävä osaa myös painaa punaista nappia. 

Vastaat vaikka olis lapsenlapsen konfirmaation menossa. Näitä itsekkäitä mummoja on nähty..

Vierailija
53/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen tyypin. Vastaa puhelimeen jopa päivällispöydässä ja selittää vuolaasti, että on kylässä mutta silti jatkaa puhelua. Kun itse soitan hänelle, saattaa sanoa, että Maija on just meillä kahvilla ja kun yritän lopettaa puhelun saman tien, ei suostu vaan laittaa sen kaiuttimelle ja jatkaa keskustelua sekä minun että Maijan kanssa. Olen hyvin vaivaantunut, enkä oikein tiedä, mitä Maijalle sanoisin. Kun sitten keskutelemme kahden kesken rauhassa puhelimessa, selittää kaikki puhelun aikana saamansa viestit ja mahdolliset muut soittajat, vaikka ne eivät kiinnosta minua yhtään. Ei pysty keskittymään ja olemaan läsnä hetkessä.  Ikää 73 v. 

Ei suostu siihen, että soittaja lopettaa puhelun? Voit lopettaa myös ilman suostumusta. Painat vain punaista luuria.

Totta, mutta en vain pysty lyömään luuria korvaan vanhalle ihmiselle. 

Vierailija
54/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko, että puhutte samanikäisistä ihmisistä kuin Sauli Niinistö tai Jorma Ollila. En voi kuvitella Saulin poikia sanomassa isälleen, että et saa vastata puhelimeen, kun olen täällä.

Danny täyttää ensi vuonna 80 vuotta. Yrittävätköhän hänen lapsensa holhota isäänsä? En usko!

Vierailija
55/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on fiksut lapset. Annamme puolin ja toisin vapauden elää kuten tahdomme. Terveisin 74v eräopas, edelleen aktiivisesti työelämässä.

Vierailija
56/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Anna olla. Mun isä (86)tekee samaa, katkaisee puhelun mun kanssa jos joku koputtaa linjalla tms. Kivaltahan se tuntuu että mikä tahansa lehtimyyjä ja remonttihuijari ohittaa tärkeydessä minut, mutta onneksi on 300 km väliäkin, ettei tarvitse nähdä.

Vierailija
57/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on fiksut lapset. Annamme puolin ja toisin vapauden elää kuten tahdomme. Terveisin 74v eräopas, edelleen aktiivisesti työelämässä.

Eli korkea ikä antaa mielestäsi luvan käyttäytyä huonosti?

Vierailija
58/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloista tuo on minun mielestä.

Vierailija
59/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain olemalla vastaamatta heti ja lopettamalla puhelun, jos ei ole sopiva hetki jutella. 

Niin mutta miten se opetetaan 75-vuotiaalle?

Ap

Kuulostat ihan kuspäälle.

Vierailija
60/71 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain olemalla vastaamatta heti ja lopettamalla puhelun, jos ei ole sopiva hetki jutella. 

Kysyikö ap neuvoa tähän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä