Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö oikeasti kaikki terveysasiat hoitaa nykyään yksityisellä?

Vierailija
30.01.2023 |

Olen ollut vuosia laajan työterveyden asiakas ja hoitanut kaikki omat asiani siellä. Olin kuitenkin ollut siinä käsityksessä, että lasten asiat sentään hoituisivat julkisella ihan ongelmitta kuten omassa lapsuudessani. Olen kuitenkin saanut huomata, että ei lastakaan suostuta ottamaan vastaan, jos henki jotenkuten kulkee ja pysyy tajuissaan. Lapsi ollut monta kertaa putkeen kipeänä ja nyt yhtäsoittoa yli kaksi viikkoa, mutta aina vaan pitäisi kotona seurailla. Ei suostuta ottamaan vastaan kun edes jotain nestettä menee alas ja henki kulkee. Katselin huvikseen mitä yksityisellä maksaa, niin sehän on yli 150€ yksi lyhyt käynti! Miten täällä pitäisi töitäkään pystyä tekemään, kun lääkäristä ei saa mitään apua lapsen paranemiseksi?

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Meillä ainakin yksityinen on sellainen että sinne ei tahdo saada millään aikoja. Julkiseen saa sentään samalle päivälle.

Vierailija
2/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vakuutusta lapsella? Sit riittää maksaa omavastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on suunnitellut leikkaavansa miljardin terveydenhuollosta ja korottavansa yksityislääkärien kela-korvauksia, joten jatkossa ollaan entistä enemmän yksityislääkärien varassa.

Vierailija
4/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Meillä ainakin yksityinen on sellainen että sinne ei tahdo saada millään aikoja. Julkiseen saa sentään samalle päivälle.

Ei täällä kyllä tunnu pääsevän julkiselle millään. Puoliso ei ole päässyt kertaakaan vastaanotolle asti ja sama juttu näemmä lapsella. Aina sanotaan vaan, että pitää jatkaa seurailua kotona. Onko tämä oikeasti järkevää, että kaiken pitää antaa mennä niin pahaksi, että taju lähtee ennen kuin hoitoa saa?

Vierailija
5/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselle ei pääse. Ne ei edes soita takaisin. Helsingissä tämä.

Vierailija
6/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lapsia edes yrittänyt enää julkiselle. Tosin yksityiseltä puolelta sai lähetteen lastenpolille tyksiin, sen jälkeen alkoi kaikki sujua tosi hyvin. Mun kokemusten mukaan vaikeinta on päästä terveyskeskuksen hoitajan ohi terveyskeskuslääkärin. Tässä yksi esimerkki:Meillekin sanottiin ettei voi olla keuhkokuume toisena flunssapäivänä. Ajettiin sitten 50 km yksityiselle, lapsi alkoi matkalla haukkoa happea. Yksityislääkäri ei siellä enää halunnut /uskaltanut tehdä mitään, sen jälkeen kun huomasi sykkeen oleva tosi korkealla. Siitä sitten lastenpolille missä oli tosi hyvä hoito. Ja keuhkokuume se sitten oli. Terveyskeskukseen ei siis päässyt edes hoitajan vastaanotolle.

Vierailija
7/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yli 4 kuukauden jonot. 

En kyllä ymmärrä enää. 4 kuukaudessa voi vointi huonontua niin, että joutuu pitkälle sairaslomalle.

Terveydenhoito on yksi tärkein asia hyvinvointiyhteiskunnassa. Mitä hemmettiä meidän nykyinen hallitus oikein tekee? Puhumatta siitä, että mihin se raha oikein menee??

Vierailija
8/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinulla voi olla tuollainen käsitys?

Minä otin jo vuonna 2002 sairauskuluvakuutuksen ekalle lapselle ja 2004 tokalle.

Ei olisi tullut mie-leen-kään jättää heidän terveyttään julkisen terveydenhuollon varaan.

Vierailija
9/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lapsia edes yrittänyt enää julkiselle. Tosin yksityiseltä puolelta sai lähetteen lastenpolille tyksiin, sen jälkeen alkoi kaikki sujua tosi hyvin. Mun kokemusten mukaan vaikeinta on päästä terveyskeskuksen hoitajan ohi terveyskeskuslääkärin. Tässä yksi esimerkki:Meillekin sanottiin ettei voi olla keuhkokuume toisena flunssapäivänä. Ajettiin sitten 50 km yksityiselle, lapsi alkoi matkalla haukkoa happea. Yksityislääkäri ei siellä enää halunnut /uskaltanut tehdä mitään, sen jälkeen kun huomasi sykkeen oleva tosi korkealla. Siitä sitten lastenpolille missä oli tosi hyvä hoito. Ja keuhkokuume se sitten oli. Terveyskeskukseen ei siis päässyt edes hoitajan vastaanotolle.

No vastaavaa minäkin tässä pelkään! Ei ole normaalia olla kipeänä kaksi viikkoa putkeen ja niin ettei ruoka meinaa maistua ollenkaan. Pakko varmaan oikeasti mennä sinne yksityiselle, kun julkisella hoitaja ei päästä puhelua pidemmälle.

Vierailija
10/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä enää. 4 kuukaudessa voi vointi huonontua niin, että joutuu pitkälle sairaslomalle.

Terveydenhoito on yksi tärkein asia hyvinvointiyhteiskunnassa. Mitä hemmettiä meidän nykyinen hallitus oikein tekee? Puhumatta siitä, että mihin se raha oikein menee??

Nykyinen hallitus? Edelliset oikeistovetoiset hallitukset tämän takana.

Vierailija
11/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkiselle ei pääse. Ne ei edes soita takaisin. Helsingissä tämä.

Joka kerta olen päässyt julkisella hoitajalle/lääkärille, jos on tarvinnut. Välillä viety ambulanssilla pillit päällä, välillä ollut vain flunssasta kyse, mutta kun aiempi työnantaja vaati joka päivästä vähintään hoitajan lapun. Toki varsinkin korona-ajan alussa hoitaja vain määräsi testiin ja kirjoitti 3pvää sairauslomaa näkemättä minua. Kaksi kertaa olen käynyt yksityisellä 10 vuoden aikana. Toinen kerta oli poskiontelotulehdus, kun sain yksityiseltä heti ajan ja olisi pitänyt julkisella mennä Malmille jonottamaan ja toinen kerta oli ajokorttilääkärintodistuksen vuoksi, kun julkiselle olis saanut kiireettämän ajan viikkojen päästä ja yksityinen vanha oikeuslääketieteen proffa kirjoitti näitä vielä yksityisesti. En tiedä, joko hän on jäänyt eläkkeelle. Käsittääkseni teki siis pelkästään näitä todistuksia...

Vierailija
12/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkää kokooomusta, näin luvattiin et käy kun terveydenhuolto avataan kilpailulle ja valtio tukee niitä samasta pussista kun terveydenhuollon muutenkin jonka kanssa yksityinen kilpailee.

Ja nyt vika on julkisissa?

Äänestäjän muisti on huonompi kun pössyttelijän.

Vierailija
13/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käyttänyt lapsia julkisella, en myöskään itse käy julkisella. Jotkut leikkaukset on pakko tehdä yliopiston sairaalassa mutta ne on ollut oman yksityisen kirurgin leikkaamia, muut hoidot hoituu yksityinen sairaalassa.

Synnytin yksityisen synnytyslääkärin avustuksella.

Vierailija
14/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa oikeasti hoitoa on mentävä yksityiselle erikoislääkärille. Tuossa yhden nettikirjoituksen takia aloin pohtia kuinka monta kertaa olen saanut paikkakuntamme tk:sta apua viimeisen 6 vuoden aikana niin en kertaakaan. En itselleni enkä lapselle. Kaikki hoituu tsempillä ja määräämällä 100kpl paketti joko buranaa tai pandolia. Verikokeet voi saada, mutta ei mitään soittoa, ei seurantaa, ei mitään. Täältä on muutama kymmenen kilometriä isoon kaupunkiin ja kai on pois muutettava tai jää vielä jokin isompi sairaus hoitamatta ja kuolee ennenaikaisesti. Muualla suomessa asuessa on otettu tosissaan ja päässyt lääkäriin sekä saanut tutkimukset mutta täällä ei. 

Vierailija
15/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on laitonta. Kiireelliseen hoitoon pääsyssä on aikaraja. Tee valitus.

Vierailija
16/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on laitonta. Kiireelliseen hoitoon pääsyssä on aikaraja. Tee valitus.

Mikä luokitellaan kiireelliseksi?

Vierailija
17/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestäkää kokooomusta, näin luvattiin et käy kun terveydenhuolto avataan kilpailulle ja valtio tukee niitä samasta pussista kun terveydenhuollon muutenkin jonka kanssa yksityinen kilpailee.

Ja nyt vika on julkisissa?

Äänestäjän muisti on huonompi kun pössyttelijän.

Kun tässä ei voi äänestää enää ketään. Toiset muuttavat yksityiseksi ja toiset pas..ovat julkisen talouden kuralle. Jätän välistä.

Vierailija
18/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse loukkasin itseni perjantaina. En nyt oikein tiedä onko kovin akuutti, kun tässä elossa vielä ollaan. Viikonloppuna jonoa puhelimessa. En jaksanut odotella. Nyt otin yhteyttä omaan terveysasemaan. Kohta 2 tuntia olen odottanut takaisin soittoa. Kohta annan olla ja toivon paranevani itsestään.

Vierailija
19/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on suunnitellut leikkaavansa miljardin terveydenhuollosta ja korottavansa yksityislääkärien kela-korvauksia, joten jatkossa ollaan entistä enemmän yksityislääkärien varassa.

Parempi tuokin on kuin nykytila, jossa julkiselle ei pääse ja vasemmistohallitus pienensi yksityisen käynnin kela-korvauksia.

Vierailija
20/88 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä voit hakea lähetteen julkiselle. Perusterveydenhuolto julkisella on se tulppa, erikoissairaanhoito on ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän