Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä kotiäitiyttä

Vierailija
16.11.2014 |

Menisivät töihin!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 13:50"]Ap on kateellinen kun meillä on paras työ mitä voi olla!:) [/quote] Kotiäitiys ei ole työtä. Häpeäisin silmät päästäni jos olisin kotiäiti.

[/quote]

Mäkin häpeäisin silmät päästäni jos olisin tehnyt lapsia ja silti pitäisin uraa heitä tärkeämpänä.

Vierailija
22/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 13:57"]Perusteluja, että miksi mennä töihin? [/quote] No perustele miksi loisia kotona, kun voisi tienata rahaa?

[/quote]

Koska lapsi/lapset on vain kerran pieniä.  Ehtii sitä tienata myöhemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule teini, älä taas tuu "ragemaan" tänne, mene omiesi joukkoon, me ei selvästikään puhuta samaa kieltä.

Vierailija
24/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, näin meilläkin :-)

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 13:53"]

Suomi on täynnä ihmisiä jotka todella tarvitsee sen työpaikan elääkseen ja minä en tarvitse.

Olemme sen verran varakkaita että voin olla kotiäitinä/rouvana ja lapsetkin ovat jo niin isoja ettemme saa mitään kodinhoidontukia ym joten omillamme tullaan toimeen enemmän kuin hyvin.

Minulla on myös henk.kohtaista varallisuutta josta maksan pääomaveroja ettei siitäkään tarvitse tuntemattomien murehtia etten maksaisi veroja.

[/quote]

Vierailija
25/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Tiesitkö, että näillä kotiäideillä on kotonaan lapsi/lapsia, jotka tarvitsevat huolenpitoa?

Vierailija
26/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat loisivat kehossani, kunnes syntyvät noin 9 kk kuluttua. Sitten ne jatkavat loisimista imemällä seuraavat pari vuotta. Mies laittoi raskaudet alulle, joten tämä kehä sulkeutuu siihen, että mies maksaa kotona olemiseni.

Vierailija
27/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitien pitäisi kunnioittaa feminismiä enemmän ja mennä töihin.

Vierailija
28/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en käsitä mitä äitiyttä se sellainen on ettei osaa olla hetkeäkään paikalla kun oma lapsi tarvitsisi.

Vierailija
29/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tiedä yhtäkään kotiäitiä, joka makoilee kotona. Jalkojen päällä koko päivän tekevät jotain. Sensijaan työssäkäyvien isien ja äitien on saatava oikaista jalkojaan sohvalla raskaan työpäivän jälkeen. Eipä siinä mitään, en sillä sanonut.
Mietin tuossa vain, mitäpä tuumaisi joku kehitysmaan nälkää näkevän perheen äiti, kun kuulisi, että Suomessa itketään sille, että lapsiperheitä tuetaan rahallisesti eikä anneta kuolla nälkään..

Vierailija
30/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin näinpäin! :)

Vierailija
31/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotona 11kk vauvataaperon kanssa, ei kiirettä töihin vielä pariin vuoteen. Ihmiset taitavat ottaa itsestään selvyytenä lasten saannin ja rientävät takaisin töihin heti. Olen niin onnellinen että mulla on tämä pieni nyytti tässä, on todella ihme, että kaiken tämän paskan elämän alun jälkeen mulla on 30 vuotiaana asiat näin hyvin.

Ehdin kyllä olla töissä vielä 30 vuotta, tämä kaksi vuotta on niin pieni aika meidän elämässämme.

Jokaisena päivänä ihmettelen että minulla on todella nyt lapsi?? Ei voi käsittää tätä hienoutta.

Vierailija
32/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 13:57"]Perusteluja, että miksi mennä töihin? [/quote] No perustele miksi loisia kotona, kun voisi tienata rahaa?

[/quote]

Kyllä siitä on kuule tienaaminen kaukana, kun duunarin palkasta maksat auton kulut ja polttoaineet, lasten (x4) päivähoidon ja IP:n.  Laskimme, että jäisin vajaa 100 euroa plussalle kaiken tämän jälkeen työelämässä olevana. Hankkiessani sen melkein satasen hankkisin samalla lapsille todella stressaavat aamut, jokaikisen flunssa-aallon ja kihomatokierteen, sekä perheeseen ylipäätään epätasapainoa ja aikatauluongelmia.

Kun ei muutaman kympin takia kannata, niin ei kannata. Saamme miehen tuloilla ihan saman tulotason, ja mieskin tajuaa tämän. Muutaman kympin tähden hänkään ei halua luopua omasta, helpohkosta osastaan kotona, jossa on iltaisin jopa aikaa lapsille,kun minä teen kotityöt sun muut neuvola- kerho-kauppakierrokset jo virka-aikaan.

Fiksu mies tajuaa antaa tällekin arvon ja voihan sen laskeakin, mitä maksaa näiden töiden teetättäminen vaikkapa ulkopuolisella työntekijällä. Mieheni tajuaa laskea minun kotityöstäni neljän lapsen kanssa ihan rahallisenkin merkityksen perheelle. On ne hänenkin lapsiaan, ja hoidan päivällä senkin hänen "puolikkaansa" heistä: mies tekee minun "puolikkaani" ansiotyöstä.

Eihän tämä ole kuin sopimuskysymys puiolisoiden kesken, joten ei sinunkaan ap tarvitse yksitttäisen perheen ratkaisuja ymmärtää.

Ja niin, teepäs ensin se yksikin lapsi ja kokeile sitten maata siellä kotona :)

Vierailija
33/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 14:05"]Hei ap! Tiesitkö, että näillä kotiäideillä on kotonaan lapsi/lapsia, jotka tarvitsevat huolenpitoa?

[/quote]
tiesitkö, että lapsen voi laittaa alle vuoden ikäisenä jo hoitoon? Se lapsi ei kuole tai traumatisoidu yhtään, vaikka vanhemmat käyvätkin töissä.

Vierailija
34/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 14:05"]Hei ap! Tiesitkö, että näillä kotiäideillä on kotonaan lapsi/lapsia, jotka tarvitsevat huolenpitoa?

[/quote]
tiesitkö, että lapsen voi laittaa alle vuoden ikäisenä jo hoitoon? Se lapsi ei kuole tai traumatisoidu yhtään, vaikka vanhemmat käyvätkin töissä.
[/quote]

Totta. Ja valetta.

Vierailija
35/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi tytärtä, jos he haluaisivat ensisijaisesti elämässään kotiäideiksi, olisin pettynyt.

Vierailija
36/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä mä ymmärrä tätä asiasta jatkuvaa valitusta.

Vierailija
37/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutinen! ...myös miehet voi hoitaa omia lapsiaan.

Vierailija
38/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olisin monta vuotta kotona, jos voisin. Työtä ehtii tehdä kyllästymiseen asti, ja 99,9%:lle meistä se on helvetin huono diili. Verojen jälkeen tonni pari käteen, ja elämästä menee valtaosa hukkaan.

Ai niin, mutta minä olenkin mies, eikä minun tarvitse miettiä, mitä muut ajattelevat minusta. Eikä todistaa itselleni, että ooh on tässä tätä "uraakin" (ultimaattinen tavoite viraston paikalliskonttorin esimies) tehty.

Vierailija
39/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/46 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten eläkeiän köyhyyttä selittää mm. pitkät kotihoitojaksot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi