Mikä on Suomen suunnitelma maskisuosituksen suhteen?
Oliko sitä tarkoitus poistaa nyt lokakuun aikana, vai jääkö se edelleen voimaan?
Kommentit (18)
Myy-variantti pitää huolen siitä että kohta ollaan lockdownissa taas.
Tätä murehtiessako taas valvoit yön?
Ilmeisesti kukaan ei tiedä, eli ei ole tarkoitus luopua maskeista, vai?
Eivät taida niistä uskaltaa luopua. Siitä saa vissiin niin suuret psykologiset hyödyt.
En usko, että on mitään suunnitelmaa. Kunhan ihmetellään ja varmuuden vuoksi pidetään voimassa tästä iäisyyteen. Sama hallitus, jonka mukaan keväällä -20 maskien käytöstä on itse asiassa enemmän haittaa kuin hyötyä, kun niitä ei kuitenkaan osata käyttää oikein.
Suunnitelma tässäkin asiassa on se, että suunnitellaan ajankohtaa suunnilleen sille hetkelle, jossa suunnitellaan suunnitelman suunnittelemista.
- viisikko -
Onhan tässä joitakin viikkoja pyörittäneet maskisuosituksen poistamista. Mutta nyt liikkuu flunssaa ja kohta influenssaa niin tuskinpa sitä suositusta ollaan täysin poistamassa? Jäi vähän epäselväksi; eli ymmärsin että ollaan suositusta poistamassa mutta sitten jotenkin tuli tunne että näinköhän lopulta ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä joitakin viikkoja pyörittäneet maskisuosituksen poistamista. Mutta nyt liikkuu flunssaa ja kohta influenssaa niin tuskinpa sitä suositusta ollaan täysin poistamassa? Jäi vähän epäselväksi; eli ymmärsin että ollaan suositusta poistamassa mutta sitten jotenkin tuli tunne että näinköhän lopulta ollaan.
Sairasta, jos jatkossa flunssienkin takia suositellaan... en tajua, mikä idea on siinä, että maskeista halutaan juuri Suomessa uusi normaali. Muut Pohjoismaat luopuivat siitä, mutta Suomessa hehkutetaan vaan miten Kiinassakin käytetään maskeja, joten miksei meilläkin...
Flunssakausi tulee eikä ole mitään syytä poistaa suositusta.
Vai joko pelkäätte, että maskikin on osa 5g-verkkoa :D
Vierailija kirjoitti:
Flunssakausi tulee eikä ole mitään syytä poistaa suositusta.
Vai joko pelkäätte, että maskikin on osa 5g-verkkoa :D
Meinaatko, että muut Pohjoismaat ovat vainoharhaisia, koska luopuivat maskeista? Mitä järkeä enää suositella maskeja, kun nyt on rokotukset? Itselläni on kaksi rokotusta, ja tuntuisi aivan järjettömältä edelleen käyttää maskia. MIKSI???? Mikä idea rokotuksissa on, jos entistä tiukemmin pidetään kiinni maskisuosituksesta?
Parempi pitää maskia ettei tule ikäviä flunssiakaan . Ei oo kiva olla kipeänä jos maski sen estää niin käytän .
Vierailija kirjoitti:
Parempi pitää maskia ettei tule ikäviä flunssiakaan . Ei oo kiva olla kipeänä jos maski sen estää niin käytän .
Itse taas ottaisin mieluummin jonkin pikkuflunssan silloin tällöin kuin käyttäisin maskia. Pienempi haitta ja harmi.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni luokassa leviävät kyllä flunssat maskeista huolimatta. Joten eivät näytä auttavan...
Mitä siitä, jos suositellaan. Eri asia olisi pakko tai painostaminen. Suositus on suositus ja jokainen voi itse päättää mitä tekee. Ottakaa päätöksen teko omiin käsiinne!
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitä, jos suositellaan. Eri asia olisi pakko tai painostaminen. Suositus on suositus ja jokainen voi itse päättää mitä tekee. Ottakaa päätöksen teko omiin käsiinne!
Tulee potkut töistä jos ei pidä maskia.
Vierailija kirjoitti:
Esim. kouluissa painostetaan ja pakotetaan. Ja onhan maskisuositukseen tarkoituksella haluttu saada mukaan vahva sosiaalinen paine eli painostava elementti. Eihän siitä toki tarvitse välittää, mutta selvästi lasketaan sen varaan, että osa ihmisistä saadaan yleisellä painostuksella käyttämään maskeja vaikkeivat oikeasti haluaisi. Eri asia olisikin, jos maskisuositus käsitettäisiin vapaaehtoiseksi eikä kukaan kyräilisi muiden maskeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee potkut töistä jos ei pidä maskia.
Tiedän hyvin. Siksi kirjoitinkin tuohon, että eri asia on pakko tai painostaminen.
Maski päähän ja pulinat pois.