Ihmiset, jotka käyttävät Flexiä koiran ulkoiluttamiseen
Mikä näitä vaivaa?? Täysin tietämätöntä sakkia?? Maaseudulla aivan sama mutta miksi ihmeessä taajama-alueilla tahi kaupungeissa???
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 12:42"]
Mä en edes osaa käyttää flexiä. Jotenkin se on käteen tosi epämukava. Pari kertaa kokeilin, kun ulkoiltiin metsässä, jossa en uskaltanut irti laskea koiraani. En pärjännyt sen flexin kanssa ollenkaan :D Omistajasta tämäkin on kiinni. Oikein käytettynä flexi on varmasti ihan ok, mutta aina on niitä, joilla piuha on pitkänä ja koira jo toisen koiran kurkussa (tai rullaluistinten seassa), ennenkuin omistaja ehtii reagoimaan.
[/quote]
Monastiko on sattunut itsellesi? Minulla on ollut tilanteita, joissa lenkkeilijä tai fillaristi yllättää ja olen joutunut pyytämään anteeksi. Vaan eivät ole liittyneet hihnan pituuteen eikä siinä ole ketään purtu. Kun joku tulee takaa kovaa vauhtia ääneti kohdalle ja itsellä on sään vuoksi huppu päässä niin ennakoiminen on vaikeaa. Siksi ne äänimerkit ennen ohitusta ja valot fillarissa olisivat kova sana ja lenkkeilijäkin voisi koiran kohdalla hieman hidastaa. Vaan kun minäminäminä...
"Paras" tapaus yritti kävellä suoraan päälle. Kun pysähdyin odottamaan pari metriä ennen kuin olisi tullut törmäys niin tunki itsensä koiran ja katuojan välistä. Jos tilanteesta olisi jotakin seurannut niin se olisi ollut tasan itseaiheutettua.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 12:28"]
Itse tulee jonkinverran pyörittyä koiratapahtumissa (agility, missikisat etc) ja aika harvakseltaan niissä Flexejä näkyy. Harjaantuneet sekä ammattitaitoiset koirankasvattaja tietävät, ettei Flexi ole oikea talutusnuora koiralle monista syistä.
Kaverini harrastaa ToKoa koirillaan eikä hän ole käyttänyt Flexiä koskaan. Ja ovat todella hyvin koulutettuja..
[/quote]
Koiratapahtumat on vähän eri asia kuin normaali taajamalenkki tavallisen kotikoiran kanssa. Fleksi on kömpelö ja epäkäytännöllinen kyllä, jos tarkoituksena on mennä niin häiriöherkkään ympäristöön. Aika moni niistäkin turreista kotioloissa kulkee vaikka millaisessa hihnassa tai ei hihnassa lainkaan.
Tokoilu ja fleksi eivät sulje toisiaan pois. Itsekkin sitä harrastavana sorrun joskus fleksin käyttöön kun haluan kävellä rauhaisan lenkin ilman huolta hihnan riittävyydestä.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 12:57"]
Mä en edes osaa käyttää flexiä. Jotenkin se on käteen tosi epämukava. Pari kertaa kokeilin, kun ulkoiltiin metsässä, jossa en uskaltanut irti laskea koiraani. En pärjännyt sen flexin kanssa ollenkaan :D Omistajasta tämäkin on kiinni. Oikein käytettynä flexi on varmasti ihan ok, mutta aina on niitä, joilla piuha on pitkänä ja koira jo toisen koiran kurkussa (tai rullaluistinten seassa), ennenkuin omistaja ehtii reagoimaan.
[/quote]
Monastiko on sattunut itsellesi? Minulla on ollut tilanteita, joissa lenkkeilijä tai fillaristi yllättää ja olen joutunut pyytämään anteeksi. Vaan eivät ole liittyneet hihnan pituuteen eikä siinä ole ketään purtu. Kun joku tulee takaa kovaa vauhtia ääneti kohdalle ja itsellä on sään vuoksi huppu päässä niin ennakoiminen on vaikeaa. Siksi ne äänimerkit ennen ohitusta ja valot fillarissa olisivat kova sana ja lenkkeilijäkin voisi koiran kohdalla hieman hidastaa. Vaan kun minäminäminä...
"Paras" tapaus yritti kävellä suoraan päälle. Kun pysähdyin odottamaan pari metriä ennen kuin olisi tullut törmäys niin tunki itsensä koiran ja katuojan välistä. Jos tilanteesta olisi jotakin seurannut niin se olisi ollut tasan itseaiheutettua.
[/quote]
Ennakoiminen ON vaikeaa, mutta se pitäisi olla kaikkien tiedossa. Yllättäviä tilanteita kun aina tulee, ja flexi vaikeuttaa niihin reagoimista.
Minulla loppui flexin käyttäminen 90-luvulla, kun koira meinasi jäädä yllättävän auton alle. Ei olisi siinä tilanteessa paljon lohduttanut, että ei ollut periaatteessa minun vikani.
Ei kiinnosta pätkääkään! Mä ainakin flexaan, flexaan, flexaa-a-aaan!
Pakko kyllä sanoa, että keski-ikäinen nainen, pikkukoira ja flexi on aika kamala yhdistelmä. Ei mitään käryä siitä, että flexin saa myös lukkoon., pakko päästää se räksytin aina vastaantulijan kintuille/vieraan koiraan takamukseen yllätyshyökkäyksenä. Vituttaa nuo idiootit, jotka pilaavat muuten niin mainion taluttimen maineen.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 12:57"]
[/quote]
[/quote]
Ennakoiminen ON vaikeaa, mutta se pitäisi olla kaikkien tiedossa. Yllättäviä tilanteita kun aina tulee, ja flexi vaikeuttaa niihin reagoimista.
Minulla loppui flexin käyttäminen 90-luvulla, kun koira meinasi jäädä yllättävän auton alle. Ei olisi siinä tilanteessa paljon lohduttanut, että ei ollut periaatteessa minun vikani.
[/quote]Yllättävä auto? Mikä se on?
Mun koira kulkee vierellä ilman kytkentää. No joo fleksi on muodon vuoksi mukana jos joku intoutuu "juttusille". Sakemanni.
Napinapi, tykkäät kuitenkii
Meillä ei ole flexiä, koska meillä on remmiräyhääjä. En näe mitään vikaa flexissä, jos koiraa osaa hallita sen kanssa.
Ei vika siinä flexissä ole vaan niissä joilla se yleensä on käytössä. Ihan varmasti voi flexiäkin käyttää oikein, hyvin ja turvallisesti, etenkin jos koira toimii kuin kone. Ja koneen lailla toimivat koirat tuntuvat olevan yleisiä palstalaisten keskuudessa. Mulla tulee vastaan kuitenkin yleensä niitä muita, jotka eivät hallitse flexin päässä hinkuvaa koiraansa. Yhdistelmä tukkii tien ja lähtee useimmiten vielä seuraamaankin, koira veturina. Minun koirani ei ole kone vaan epävarma löytökoira ja nämä flexitapaukset tekevät lenkkeilystä joskus stressaavaa. Tälle ihmistyypillehän on luontaista myös se, että he eivät huomaa tai välitä huomata vastaantulijan yrittävän väistää kaikin tavoin. Sen sijaan Mopen pitää päästä haistamaan jokainen vastaantulija ja jos ei Moppe pääse niin flexin toisessa päässä loukkaannutaan. Itsekin olen harkinnut flexin ostamista koirani uittamista varten, joten sitä flexiä vastaan minulla ei ole mitään. Vaan niitä itsekkäitä ja muista välittämättömiä koiranomistajia joilla useimmiten on flexi.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 12:57"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 12:42"] Mä en edes osaa käyttää flexiä. Jotenkin se on käteen tosi epämukava. Pari kertaa kokeilin, kun ulkoiltiin metsässä, jossa en uskaltanut irti laskea koiraani. En pärjännyt sen flexin kanssa ollenkaan :D Omistajasta tämäkin on kiinni. Oikein käytettynä flexi on varmasti ihan ok, mutta aina on niitä, joilla piuha on pitkänä ja koira jo toisen koiran kurkussa (tai rullaluistinten seassa), ennenkuin omistaja ehtii reagoimaan. [/quote] Monastiko on sattunut itsellesi? Minulla on ollut tilanteita, joissa lenkkeilijä tai fillaristi yllättää ja olen joutunut pyytämään anteeksi. Vaan eivät ole liittyneet hihnan pituuteen eikä siinä ole ketään purtu. Kun joku tulee takaa kovaa vauhtia ääneti kohdalle ja itsellä on sään vuoksi huppu päässä niin ennakoiminen on vaikeaa. Siksi ne äänimerkit ennen ohitusta ja valot fillarissa olisivat kova sana ja lenkkeilijäkin voisi koiran kohdalla hieman hidastaa. Vaan kun minäminäminä... "Paras" tapaus yritti kävellä suoraan päälle. Kun pysähdyin odottamaan pari metriä ennen kuin olisi tullut törmäys niin tunki itsensä koiran ja katuojan välistä. Jos tilanteesta olisi jotakin seurannut niin se olisi ollut tasan itseaiheutettua. [/quote] Ennakoiminen ON vaikeaa, mutta se pitäisi olla kaikkien tiedossa. Yllättäviä tilanteita kun aina tulee, ja flexi vaikeuttaa niihin reagoimista. Minulla loppui flexin käyttäminen 90-luvulla, kun koira meinasi jäädä yllättävän auton alle. Ei olisi siinä tilanteessa paljon lohduttanut, että ei ollut periaatteessa minun vikani. [/quote]Yllättävä auto? Mikä se on?
[/quote]
Auto, joka kaahasi nopeammin kuin sillä tiellä oli sallittua.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 11:47"]Minä niin ilahdun aina kun luen niiden ihmisten kommentteja, jotka lukevat itsensä koiraväen kermaan, kuten tässäkin ketjussa pari kirjoittajaa. Sitä meuhkaamisen määrää, mikä lähtee oikein tosissaan asiaan vihkiytyneeltä koiraharrastajalta milloin muiden ihmisten flexin käytöstä, milloin oikeanmerkkisestä koiranruuasta tai optimaalisesta rotupuhtaudesta, ei voi uskoa ennen kuin on hetken viivähtänyt näissä porukoissa. Se on kaikkein parasta viihdettä. :)
[/quote]
Eikö tässä keskustelussa nyt nimenomaan flexin kannattajilla ole ollut niitä täydellisesti ja joka tilanteessa tottelevia koiria? Niin minä ainakin käsitin. Itse sitä vain tämän sekarotuisen räyhän kanssa toivoisi että se flexikerma ymmärtäisi meitäkin ja jättäisi edes tilaa ohittaa.
Kyllä ne huonoimmat koiran kanssa kulkijat on juuri ne joilla ei ole flexiä, se on tosi asia. Kauheimmat on ne jotka on kietonut käden ympäri nahkahihnan. Se on kuulkaas semmoinen juttu, että jos sitä koiraa ei kouluta niin ei se missään hihnassa tottele. Minun parsoni kulkee hienosti vieressä ja kyllä sitä flexiä on paljon mukavampi käyttää kuin hihnaa, kokeiltu on.
2