Tekikö äiteys sinusta onnellisemman?
Kommentit (41)
Kyllä teki. En olisi koskaan uskonut, mutta niin vaan kävi. Pelkäsin perhe-elämän olevan tylsää ja yksitoikkoista, pelkkää valvomista ja tylsiä rutiineja. No on se tuota kaikkea välillä, mutta myös ihanan tavallista ja palkitsevaa. Yllättävän pienistä asioista voi olla äärettömän onnellinen eikä rutiineihin kuole. Lapsen saaminen myös opetti rauhoittumista, ei ole pakko ryntäillä päättömästi paikasta toiseen ja että onni tulee oikeasti aika pienistä asioista. Kärsivällisyyttä tuli myös lisää.
Kyllä! Rakastan lapsiani ja miestäni.perheen perustaminen on elämäni onnellisin asia ja toteutunut haave! Olen onnellinen ja ylpeä siitä!
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:44"]Teki!
[/quote]
Kyllä myös!!
Kyllä, rajatilaisesta lähes vakaaksi, ihmettelen itsekin. Suht' hyvä parisuhdekin tukenut muutosta, mutta kyllä jotain ihmeellistä tapahtui lapsen syntymän myötä, mitä, en osaa vastata.
Teki, ehdottomasti. Luulin olevani jo onnellinen ennen lasta, mutta lapsen synnyttyä tähän onneen ihan pakahtuu. Kyllä niitä huonojakin hetkiä on, eikä tää tietenkään aina mitään ruusuilla tanssimista ole, mutta päivääkään en vaihtais pois. Uskon, että ymmärrän entistä paremmin miten ihanaa on olla äiti ja miten etuoikeutettu olen kun kaikki on käynyt meillä niin helposti, kun olen seurannut vierestä kahden ystäväpariskunnan vuosien (toisella tuloksettomia) lapsettomuushoitoja.
Teki onnellisemman ja tasapainoisemman. En tiennyt, että näin paljon osaan ja voin rakastaa. En myöskään stressaa niin paljon töistä tai urasta. Myös parisuhde parani.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:39"]Ei. Olen aina ollut itsekäs ja olen edelleen. Lapsi lähinnä häiritsee. Sellainen nyt tuli vahingossa tehtyä. Onneksi se kasvaa ja sitten saan taas tehdä mitä tykkään. Ei kiinnosta lasten jutut. Tylsiä.
[/quote]
huono provo, lapsettomat eivät ole itsekkäitä, te harhaiset kotiäidit vain kehitätte päässänne tämmöisiä fantasioita koskanolette huomaneet ettei teillä ole lapsienne huoltajuuden lisäksi mitään tehtävää tässä maailmassa
Todellakin. Lapset ovat elämäni ihanin asia.
Kyllä, mutta ei se poista elämän vastoinkäymisiä. Ei myöskään huonoja päiviä. Se on saanut minusta esiin myös sellaisia puolia joita en tiennyt näin vahvana olevan. En esim arvannut miten kateellinen voi olla hyvin nukkuvien vauvojen vanhemmille.
Mutta tämä on sitä kasvua ihmisenä ja onnellinen olen.
Kyllä teki. En olisi uskonut, mutta näin on. Lapset ja ylipäätään perhe ovat ihaninta mitä olen koskaan saanut.
Hienoa että noin moni on nykyään onnellisempi
AP
Teki. Onnellisemman, järkevämmän ja organisointikykyisemmän. Lempeämmän ja kärsivällisemmän.
2