Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekikö äiteys sinusta onnellisemman?

Vierailija
15.11.2014 |

ev.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys täydensi onneani ja teki minusta epäitsekkäämmän ihmisen.

Vierailija
22/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tai toi elämääni sellaista kaivattua jatkuvuutta ja pysyvyyttä. Aikuiselämästä en ilman lasta ehtinytkään juuri nauttimaan kun sain esikoiseni 20-vuotiaana (harkitusti). Mutta kaikenkaikkiaan onnellisia ollaan, minulle lapsitoive on ollut itsestäänselvyys aina ja puoliso sattui löytymään nuorena. Koen että on myös hyötyä ammatillisesti lapsesta, vaikeuksien läpikäymisestä ja kasvatustyöstä. Työskentelen siis odottajien ja vanhempien kanssa!

Vierailija
24/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys on vaikeinta ja raskainta maailmassa, mutta olen nyt onnellisempi kuin koskaan ja syy on se, ettei tällaista rakkautta tiennyt olemassa olevankaan. Oma pieni on ihaninta ikinä! Ja mä en todellakaan ollu ennen mikään lapsi-ihminen :-D

Vierailija
25/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen aina ollut itsekäs ja olen edelleen. Lapsi lähinnä häiritsee. Sellainen nyt tuli vahingossa tehtyä. Onneksi se kasvaa ja sitten saan taas tehdä mitä tykkään. Ei kiinnosta lasten jutut. Tylsiä.

Vierailija
26/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki!

Vierailija
27/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iseys.

Vierailija
28/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki ihan sikana. Kyllä edelleen vituttaa ja on ongelmia ja stressiä mutta äitiys ja oma perhe toi ihan uudenlaisen perustasapainon ja onnen elämään.

Vierailija
29/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ei. Lapsi on ihana, mutta mies paljastui ihan täysin paskaksi isäksi, vaikka antoi ymmärtää olevansa varmasti unelmaisä. Nyt meidän suhde on ihan paska, en rakasta miestä enää ja mietin eroa päivittäin. Tämän takia olen hyvin onneton, vaikka jos sysään oman suhde-elämän pois tunteista, niin koen hyvin paljon onnea lapsesta.

Vierailija
30/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä. Onhan tämä todella raskasta ja uuvuttavaa. Tietyllä tavalla olen onnellisempi ja toisaalta taas olen joutunut luopumaan asioista, jotka ennen tekivät minut onnelliseksi. Ehkä kun lapset kasvavat, alan nauttimaan tästä perhe-elämästä enemmän. 

Vierailija
31/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teki! Perheen perustaminen ja onnellinen avioliitto oli elämäni ykköstavoite. Kiitollinen olen siitä, että sellaiset sain, vaikkakin kärsin monta vuotta lapsettomuudesta.

Lapset ovat parasta mitä elämässäni on, samoin mieheni, sitten muut läheiset ja ystävät. Tämän jälkeen tulee työ ja omat harrastukset, kodin laitto ja kotoilu, lukeminen, matkustelu.

Lapset tuovat iloa elämääni mittaamattomasti, vaikka toisinaan äitiys ja vanhemmuus on raskasta ja ikäviä hetkiäkin tulee;  pienten lasten aiheuttama väsymys ja tottelemattomuus, teinien tempaukset ja kapina ja heidän aiheuttama ärsytys itsessä. Mutta ihanimmat asiat noin ylipäätään tässä elämässä on joskus haastavia, ja vaikeita. Kyllä lapset ovat tuoneet elämääni kaikkea ihanaa, joten plussan puolelle jäädään eksponentaalisesti.

Vierailija
32/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki, mutta lasten kanssa oleminen ei. Se on tylsää, en nauti siitä. Onneksi mies tykkää ja nauttii ja hoitaa lapsia paljon. Se on jännä, miten se, että oon äiti on silti tosiaan mulle tärkeää. Mutta en kehuskele sillä, kun en voi. Mutta itselle on silti tosi tärkeää. Se on oikeastaan harmi, kun ajattelee, että ois sama fiilis ilman lapsia, miten mahtavaa se olisi! Vähemmän itsetunto-ongelmia, enemmän kaikkea, mitä haluaakin tehdä! Älkää tehkö lapsia te, ketkä ette ole äitityyppejä. Olkaa ylpeitä itsestänne omina itsenänne. Mä en osannut ja se ei ole mikään meriitti.

Vierailija
33/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan.

Vierailija
34/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin.

Vierailija
35/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiteys teki musta ihanan äiteen.

Vierailija
36/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin siinä mielessä, että olen aina ollut lapsestani onnellinen.

Vierailija
37/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Tosin huomasin että en tarvi enää tuota sotkevaa, haisevaa ja tietokoneella kaiken vapaa-aikansa viettävää porsasta mihinkään - siis miestä!

Vierailija
38/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teki. En koskaan enää vajoa samanlaisiin pohjamutiin hetkellisesti niinkuin sinkkuna tai pelkässä parisuhteessa tein.

Lapset pitävät lujasti kiinni elämässä. Auttavat näkemään positiiviset puolet. Ei enää ehdi/jaksa murehtia asioita, joita ennen ehti.

Vierailija
39/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta samalla järjetön huoli ja ahdistus että lapselle tapahtuu jotakin pahaa.

Vierailija
40/41 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kyllä.

Liitto hajosi, se sattui. Syynä yhden lapsen vakava sairaus - ex ei jaksanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan