Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väkivaltaisen kumppanin epäilyttävä sovinnollisuus eron hetkellä

Vierailija
26.09.2021 |

Pelkään, että ystäväni mies suunnittelee jotakin todella pahaa. Tilanne on se, että ystäväni on eroamassa miehestään, joka on kohdistanut häneen henkistä ja fyysistä väkivaltaa koko pitkän avioliiton ajan. Itse olen saanut tietää väkivallasta vasta nyt, ystäväni on onnistunut pitämään tämän kaiken salaisuutena koska on hävennyt asiaa niin paljon. Olen tuntenut hänet muutamia vuosia, ja tunnen syyllisyyttä siitä, että en ole huomannut mitään.

Nyt ystäväni on eroamassa. Miehen uhkailut, joiden tarkkaa laatua ystäväni ei ole kertonut, olivat olleet todella pahoja. On erittäin hyvä asia, että nainen on saanut voimaa lähteä suhteesta, mutta minua pelottaa, että mies tekee jotain todella kamalaa kun hänelle konkretisoituu, että nainen joka on palvellut ja hoivannut ja nöyristellyt häntä vuosia, on nyt todella lähdössä. Minulla on se käsitys, että tällaiset tyypit eivät hyväksy eroa ihan noin vain, ja pidän sitä jopa epäilyttävän sovinnollisena käytöksenä, että mies etsi itselleen asunnon ja lähti hyvin nopeasti kun nainen ilmoitti halustaan erota. Pelkään, että hän suunnittelee jotain pahaa. Miehen tavaroista suurin osa on vielä entisessä kodissa, joten hän tulee kyllä käymään siellä.

En oikeasti tiedä, miten tässä tilanteessa voisin auttaa. Lisäksi pelkään miestä itsekin nyt kun olen saanut tietää, millainen hirviö hän on. Kai hän voi tehdä minullekin jotain jos saa tietää, että olen sekaantunut. Olen sanonut ystävälleni, että hän voi pyytää minulta apua milloin vain ja että hänen ehkä kannattaisi mennä vähäksi aikaa turvakotiin, mutta mitä muuta voisin tehdä? Ja tätähän kukaan ei tietenkään voi tietää, mutta te joilla on kokemusta asiasta, onko mielestänne syytä pitää epäilyttävänä miehen yllättävää sovinnollisuutta erotilanteessa? Tiedän kyllä, että ero on hyvin vaarallinen hetki kun kumppani on väkivaltainen.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että kyseessä on thaimaalainen nainen, joka on ottanut viinaan menevän suomiäijän.

Vierailija
42/46 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että kyseessä on thaimaalainen nainen, joka on ottanut viinaan menevän suomiäijän.

Ei ole. Ovat molemmat kotoisin eurooppalaisesta, mutta Suomea paljon epätasa-arvoisemmasta maasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä edelliseen, alkoholi ei ole mukana kuviossa. Ihan selvinpäin mies on käyttäytynyt noin, vaikka eihän alkoholiongelma mikään syy ole sekään.

Vierailija
44/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna minä arvaan. Mies on varsin matalasti koulutettu ja omaa useamman tatuoinnin. Ai, arvasin oikein? Oho, kuinkas näin sattuikin.

Miksi (fiksut) naiset valitsevat AINA väärin?

Aloituksessakin kävi ilmi, että mies on ollut väkivaltainen koko pitkän avioliiton ajan. Varmaan yhtäkkiä kiltistä ja mukavasta miehestä noin vain kuoritui kyseinen persoona.

Voi mennä useampikin kk ennenkuin tuo pimeä puoli rävähtää esiin avoimena mustasukkaisuutena/vainoharhaisuutena. Se tekee näistä niin kauheita: ei voi käsittää miten ihminen muuttuu ikäänkuin toiseksi. Ja se ”normaali” mukava puoli vaihtelee tämän väkivaltaisen ja uhkaavan puolen kanssa.

Kaikki kokeneet tietävät miten pirullista noista suhteista on lähteä. Haluaa uskoa sen hyvän mahdollisuuksiin. Ikävä kyllä tuossa joutuu aina häviämään. Ne miehet jotka kykenevät muuttumaan..no, ne ovat vähemmistö. Ja puhun nyt persoonallisuustyypistä, en siitä että hiiltyy hetkellisesti. Itselleni läimäys ei olisi vielä syy eroon. Tuossa kuviossa on pitkälle kyse toisen omistamisesta.

Vierailija
46/46 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasistinen aloitus. Ilmiannettu.

Morjens ap:n kaverin äijä, ehditkö hakkaamisen lomassa palstailemaan tännekin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi