Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloiset: Miten kalliista hankinnoista sovitte aviopuolison kanssa yhdessä?

Vierailija
26.09.2021 |

Haluaisin vähän perspektiiviä siihen, että suutunko turhasta. Aviopuoliso osti noin kahden vuoden nettopalkkansa suuruisen jutun kysymättä minun mielipidettäni. Väittää sen olevan sijoitus, mutta itse olen eri mieltä. Ymmärrän, että avioliitossa molemmilla on omat rahat ja vasta erossa omaisuus jaetaan tasan, mutta silti tällainen käytös ärsyttää ja vie luottamusta. Ehkä siksi, että itse maksan perheen juoksevia menoja pienemmästä palkastani ja minulla rahaa ei jää niin paljon säästöön. Aikaisemmin olemme yhdessä sopineet isommista hankinnoista ja olleet samaa mieltä, mutta näin ei valitettavasti enää ole. En ole itse yhtään kiinnostunut näistä puolison hankinnoista. Ovat hänen harrastuksensa. Kaipaan järkeviä vinkkejä, en alapeukutusta. Pelolla odotan, mitä seuraavaksi löytyy puolison ostoslistalta. Kaikki hänen hankintansa aiheuttavat lisää työtä ja huolehtimista (myös minulle epäsuorasti). Itse haluaisin helpon elämän...Hän haluaa toteuttaa itseään ja näkee minut jarruna elämässään. Kuinka tästä eteenpäin? Mikä olisi järkevä tapa hoitaa raha-asiat?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon kans ollaan oltu yhdessä 15 vuotta, löytyy oma (pankin) asunto ja 2 lasta. Pidetään yhteistä tiliä, josta maksetaan perheen yhteiset kulut kuten asunto, ruoka, lasten vaatteet jne. Ollaan yhdessä sovittu paljonko kumpikin laittaa tilille aina kuukaudessa rahaa. Itse maksan enemmän, koska tienaan enemmän. Jos vaimo tienaisi enemmän, hän laittaisi enemmän. Se mitä minä, tai vaimo, tekee jäljelle jääneillä rahoilla, on molempien oma asia. Jos vaimo ostaisi jotain isoa ja maksaisi sitä 2 vuotta, niin eipä se minua haittaa. Itse tienaamat rahat saa käyttää mihin itse haluaa. Meille ainakin paljon parempi tapa hallita taloutta kuin puhtaasti yhteinen tili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla