Piiskaako työkkäri lomautettua hakemaan töitä?
Minä en ole ollut työkkärin kirjoilla vuosikausiin, mutta kohta varmaan pitää. Todennäköisesti joudun joksikin aikaa lomautetuksi, mutta käytännössä on myös varmaa, että työni eivät tule loppumaan.
Ihan suoraan sanoen minulla ei ole mitään intressejä ottaa vastaan mitään väliaikatöitä, koska en sitoutuisi työnantajaan vähääkään, vaan lähtisin pois samantien, kun kutsu käy takaisin vanhaan työpaikkaan. Minua on ihan turha näin ollen palkata mihinkään uuteen työhön, vaan se paikka kannataisi osoittaa jollekin muulle.
Kuinka aktiivisesti työkkäri tämän asian tiimoilta ruoskii lomautettuja, onko porukalla kokemuksia?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Se työnhaku pidetään auki ja teet työllistymissuunnitelman ja haet niitä töitä ja ilmoittelet työkkärille. Haet myös niitä paikkoja joihin te-toimisto käskee sinun hakevan. Muuten tulee karenssia ja näin on kyllä ihan hyvä.
Sen tiedän, että tämä on normityöttömälle arkipäivää, mutta jaksaako työkkäri olla lomautettujen suhteen yhtä aktiivinen, että osoittaa niille ties mitä tuubaa. Se minua kiinnostaa, ei niinkään se, että miten he kohtelevat täysin työtöntä, joka ei ole minkään työnantajan kirjoilla.
ap
Ei ne lomautettuja jaksa kovinkaan painostaa.
Mies ja veljensä ovat töissä firmoissa, joissa molemmissa ä on silloin tällöin lomautuksia. Koskaan ei ole piiskattu yhtään mihinkään. Ovat ilmoittautuneet työkkäriin ja olleet kotona kunnes käsky työhön käy.
Vierailija kirjoitti:
Mies ja veljensä ovat töissä firmoissa, joissa molemmissa ä on silloin tällöin lomautuksia. Koskaan ei ole piiskattu yhtään mihinkään. Ovat ilmoittautuneet työkkäriin ja olleet kotona kunnes käsky työhön käy.
Niin siis käsky omaan työhönsä, lomautuksen loppuun.
Olin lomautettuna 3kk. Eivät ottaneet yhteyttä. Nauti rauhassa huilistasi, jos sellainen tulee :)
Ei työkkäri muutenkaan ahdistele sellaisia, joilla on jo työkokemusta, ammatti ja tiedossa työtä jatkossakin eikä työttömyys ole jatkunut kovin pitkään.
Eniten toimenpiteitä ovat ansainneet ne työmarkkinatuella olevat, joilla ei ole koulutusta eikä työkokemusta.
No ei todellakaan. Eivät piiskaa edes työttömiä.
Ei ne virkailijat siellä yleensä mitään tee päiväkausiin. Oleskelevat ja juovat kahvia ja juoruavat.
Tuokin homma pitäisi määrätä jotenkin tulosvastuulliseksi.
Eli mitä enemmän tekee työssään tulosta, sitä paremmin virkailijoille makseteaan.
Siis mitä paremmin työllistyvät ne työntekijät, joille avoinna olevia työpaikkoja ehdotetaan, sitä suuremman palkan virkailija saa.
Loppuis ne työpaikka ehdotukset, jotka ovat aivan vääriä niin monille ihmisille.
Virkailijat lähettävät summassa ehdotuksia työnhakijoille, että mukamas edes jotakin tekisivät.
Se työnhaku pidetään auki ja teet työllistymissuunnitelman ja haet niitä töitä ja ilmoittelet työkkärille. Haet myös niitä paikkoja joihin te-toimisto käskee sinun hakevan. Muuten tulee karenssia ja näin on kyllä ihan hyvä.