Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihastunut opettajaan, mitä teen?? :(

Vierailija
26.09.2021 |

Oon siis lukiolaistyttö, alaikäinen vielä. Oon tosi ihastunut mun yhteen opettajaan, ja se on itsekin nainen... En ole ikinä ajatellut että olisin joku lesbo tai bi, mutta en enää tiedä.. Tää opettaja on siis ollut tosi kiva mulle, kuunnellut monesti mun murheita ja auttanut. Ja joskus meillä on ollut tosi hauskaakin. Tää nainen on tosi nätti, ystävällinen ja ihana. Pystyn puhumaan hänelle avoimesti oikeastaan kaikesta. Oon vaan korviani myöten rakastunut häneen. Olisiko mun hyvä kertoa sille mun tunteista? Vai nolaisinko vaan itseni? :( Tää on kauheeta, en saa tuota opettajaa pois mun mielestä... Ja ikäeroakin meillä on, hän on ehkä n. 40-vuotias.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaisihan sulla olla mahiksia.. Ties vaikka opettajasikin olisi kiinnostunut samasta sukupuolesta.

Ap on teinityttö ja tämä opettaja aikuinen nainen.

Vierailija
22/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaisihan sulla olla mahiksia.. Ties vaikka opettajasikin olisi kiinnostunut samasta sukupuolesta.

Ap on teinityttö ja tämä opettaja aikuinen nainen.

So?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pane sitä.

Vierailija
24/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolaisit itsesi pahemman kerran, jos sanoisit hänelle. Hän saattaa vaistota asian jo muutenkin, ja se on ihan tarpeeksi kiusallista. Olet vain ihan normaalisti ja teet työsi koulussa. Annat opettajan olla.

No se opettaja kyllä itsekin kyselee monesti mun kuulumisia, jää juttelemaan tuntien jälkeen jne. Se tietää että mulla on mennyt aika huonosti viimeaikoina, ja on joskus esim. laittanut viestiä ja kysynyt miten jaksan. Ap

On uskaliasta lähestyä oppilasta miten jaksat viestillä. En uskaltaisi. Ilmoittaisin kuraattorille ja pyytäisin häntä jatkamaan.

Vierailija
25/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pane sitä.

Sehän olisi opettajan puolelta laitonta.

Vierailija
26/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota etäisyyttä. Äläkä ota asiaa puheeksi. Menee vain välinne epämukavaksi.

Suoraan sanottuna ahdistaa ihastuneet pikkupojat, jotka seuraa kuin hai laivaa tullen jutustelemaan niitä näitä. En voi olla epäkohtelias työn puolesta, joten jutustella välillä täytyy, mutta yritän vältellä jos suinkin voin.

Vierailija
27/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolaisit itsesi pahemman kerran, jos sanoisit hänelle. Hän saattaa vaistota asian jo muutenkin, ja se on ihan tarpeeksi kiusallista. Olet vain ihan normaalisti ja teet työsi koulussa. Annat opettajan olla.

No se opettaja kyllä itsekin kyselee monesti mun kuulumisia, jää juttelemaan tuntien jälkeen jne. Se tietää että mulla on mennyt aika huonosti viimeaikoina, ja on joskus esim. laittanut viestiä ja kysynyt miten jaksan. Ap

On uskaliasta lähestyä oppilasta miten jaksat viestillä. En uskaltaisi. Ilmoittaisin kuraattorille ja pyytäisin häntä jatkamaan.

Kyllä, toivottavasti opettaja viestittää työsähköpostia tms. käyttäen. Tuollaisen henk.koht. viestin lähettäminen yksityisestä sähköpostista tai puhelimesta on hyvin kyseenalaista.

Vierailija
28/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, toivottavasti opettaja viestittää työsähköpostia tms. käyttäen. Tuollaisen henk.koht. viestin lähettäminen yksityisestä sähköpostista tai puhelimesta on hyvin kyseenalaista.

Whatsapp -viestinä laittanut. En koe tätä mitenkään epämukavaksi. Ap

Vierailija
29/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No naisopettaja on luultavasti hetero, että aika turha mennä tunnustamaan.

Vierailija
30/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran nuorempana aloittelevana opettajana eräs oppilas tokaisi suorasukaisesti kesken tunnin: "haluisin panna sua". Kyseessä oli ihan kunnon oppilas, ei mikään yleinen suunsoittaja, joten hämmennyin täysin. En koskaan pukeudu sopimattomasti, juurikin siksi ettei tällaisia turhia hankalia tilanteita syntyisi.

Tilanne oli niin absurdi, etten tiennyt miten oikein reagoida. Ehkä kyseessä olikin vain nähdä kuinka reagoin. Tyydyin vain kirjoittamaan Wilmaan oppilaan epäsopivasta kielenkäytöstä ja kuinka siitä tulisi keskustella kotona. Tuskin on kaveri vanhemmille asiasta kertonut, ainakaan ihan rehellisesti.

Toki nyt vanhempana ja kokeneempana opettajana saisin jauhot suuhun tuollaiselle höpöttäjälle, mutta on tuollainen ihastuminen hankalaa, eikä millään tavalla sopivaa.

Vierailija
31/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia tulee ja menee. Kuuluu kehitykseen. Nauti tunteesta, mutta ehkä en itse tunnustaisi tunteitani, kun se ei johda mihinkään. Opettaja tuskin ottaisi riskiä ja vankilatuomiota, vaikka jostakin syystä olisikin sinusta kiinnostunut. T. Jo aikuinen nainen, joka myös lapsena ihastui useampaan opettajanaiseen

Vierailija
32/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat opettajalle pahaa, tee jotain. Opettajien ja oppilaiden väliset suhteet ovat kiellettyjä.

Vierailija
33/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia tulee ja menee. Kuuluu kehitykseen. Nauti tunteesta, mutta ehkä en itse tunnustaisi tunteitani, kun se ei johda mihinkään. Opettaja tuskin ottaisi riskiä ja vankilatuomiota, vaikka jostakin syystä olisikin sinusta kiinnostunut. T. Jo aikuinen nainen, joka myös lapsena ihastui useampaan opettajanaiseen

Saanko kysyä, että oletko nyt aikuisena suuntautunut miehiin vai naisiin päin? Ap

Vierailija
34/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Whatsapp -viestinä laittanut. En koe tätä mitenkään epämukavaksi. Ap

En automaattisesti ajattele että opettajalla tässä olisi mitään muuta takana kuin auttamisen halu. Olet kuitenkin alle 18 ja koska opettajalla on sinuun ns. valta-asema, on suojaikärajakin 18 vuotta. Pulmana tässä on opettajan kannalta lähinnä se, että hänen yhteydenpitonsa, erityisesti jos se tapahtuu hänen yksityisestä puhelimestaan, voidaan tulkita rikkovan niitä rajoja, joiden tarkoituksena on suojella sinua ja muita oppilaita.

Opettajan on tärkeää pitää näistä rajoista kiinni vaikka tarkoitus olisi kuinka vilpitön tahansa. Pelkkä "opettaja yksityisesti viestittelee oppilaalle vapaa-ajalla asioista jotka eivät liity koulunkäyntiin" tarina jonkun toisen kertomana pakottaa esim. rehtorin tutkimaan asiaa.

Vierailija
35/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat opettajalle pahaa, tee jotain. Opettajien ja oppilaiden väliset suhteet ovat kiellettyjä.

Tiiän että tämä on lapsellinen kommentti, mutta en mä kenellekään kertoisi vaikka meidän välillä jotain tapahtuisi. Ap

Vierailija
36/47 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä, että oletko nyt aikuisena suuntautunut miehiin vai naisiin päin? Ap

Naisiin nykyään, mutta ollut aikoinaan myös miesten kanssa. Ei liity sinun tilanteeseen. Ymmärrän, että tuo tunne voi olla aika korventava tuossa iässä. Ainakin itselläni oli silloin joskus. T. Sama

Vierailija
37/47 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisiin nykyään, mutta ollut aikoinaan myös miesten kanssa. Ei liity sinun tilanteeseen. Ymmärrän, että tuo tunne voi olla aika korventava tuossa iässä. Ainakin itselläni oli silloin joskus. T. Sama

Okei joo. Sksi kyselin, kun mietin onko tämä mulla mahdollisesti vain vaihe, vai olenko naisiin päin suuntautunut. Ap

Vierailija
38/47 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on ystävällinen ja ammattitaitoinen opettaja. Ei ole väärin ihastua opettajaan eikä edes harvinaista, mutta älä tee mitään. Opettajalla on ammattietiikka eli hän ei ala oppilaiden kanssa millekkään.

Vierailija
39/47 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, miten ihmiset voivat olla sekaisin.

Vierailija
40/47 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa koulussa Whatsapp on se  mitä käytetään. Paras keino saada oppilaat kiinni. Luokissa on omat whatspp-ryhmätkin. Ja miksi kyselee kuulumisia, todennäköisesti on joku huoli oppilaasta taustalla.